Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    Oorspronkelijk geplaatst door Nelago View Post
    hoi monty,
    ik heb een blad probleem en ik heb geen idee wat het is.
    ik heb even geen foto toestel tot mijn beschikkind dus ik heb een op internet een foto gezocht die erop lijkt.
    eerst werden de onderste bladeren lichter van kleur later werden ze geel en nu krijgen ze sommige dat paarsige
    ze staan in biobizz all-mix en ik gebuik de voedingslijn van boibizz en houd me strak aan hun kweekschema al water gebruik ik spa blauw.
    alsvast bedankt,
    ang.
    Lijkt op een molibeen tekort of een borium tekort. Oorzaak is de spa blauw. Spa blauw is heel arm water, lage concentraties spoorenelementen. Lijkt heel wat op het etiket maar is dus bar weinig.

    ---------- Post added at 23:46 ---------- Previous post was at 23:45 ----------

    Oorspronkelijk geplaatst door Fearslet View Post
    @ 123harry
    hier heb je wat foto's van de zijkant getrokken, hoop dat het een beetje duidelijk is, het is de middelste plant van voren.
    Die tabaksziekte wat valt er tegen te doen ?
    ik rook pijp dus het zou wel kunnen, en men collegega die soms wat meehelpt rookt shag.
    Ik zie hier geen TMV
    Last edited by Jointjedraaien; 21 August 2014, 19:42.

    Comment


      #32
      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      wat is "TMV" ?

      Comment


        #33
        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        TMV is tabbaco mazaiek virus, Wat harry bedoelde. Echter bij TMV is het heel kenmerkend dat je vingers van je bladeren asymmetrisch worden. (krom) en dat de schade enkel aan een kant van de nerf optreed. Jouw gebobbeld blad lijk me een og andere genetische afwijking.

        Comment


          #34
          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          En neem eens een foto zonder lamp, hier kun je niet veel op zien....

          Comment


            #35
            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            k zal eens zien of ik vanavond optijd kan zijn voor men lamp opspringt

            ---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 16:39 ----------

            hmm was blijkbaar uit het oog verloren dat het uur veranderd was behalve op men timers ^^
            maar heb dan ff de lamp wat afgedekt
            Last edited by Jointjedraaien; 21 August 2014, 19:42.

            Comment


              #36
              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Zonder geel licht is het inderdaad beter, thanks daarvoor. Dat uur verzetten vern**kt iedereen

              Nee, zie geen spoor van TMV....dat kan je wel wegstrepen!
              Gebruik je een pH meter?

              Comment


                #37
                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                ja hoor , 5.8 is de waarde, het gekke is dat het een enkeling betreft ze krijgen allemaal dezelfde voeding dmv blumat systeem zou het voor deze plant missch overvoeding kunnen zijn ?

                Comment


                  #38
                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  Ik ben daar niet bekend mee, maar denk dat je het snel genoeg kunt checken door deze eraf te gooien...

                  Comment


                    #39
                    Re: Monty's Blad Probleem Oplosser

                    Op je foto zie ik the claw. (Je vingers staan bol naar onder als een klauw van een roofvogel).

                    Doorgaans is dit het gevolg van een te hoge bodem PH.
                    bij te hoge pH
                    alle gebreksziekten mogelijk: ijzer (Fe), mangaan (Mn), borium (B), koper (Cu), zink (Zn).

                    de afbraak van organische stof neemt sterk toe, ook de humus wordt dan in versneld tempo afgebroken.

                    Comment


                      #40
                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      ok ik ga direkt men water eens ff nachecken dan

                      ---------- Post added at 23:57 ---------- Previous post was at 23:22 ----------

                      oww kk blijkbaar was idd men ph gestegen tot bijna 8...?!!
                      is dit een normale reactie van water ?
                      toen ik het een week geleden heb aangemaakt was dit effectief 5.8
                      nu heb ik het terug op 5.9 gebracht en manueel aan elke plant een half litertje ervan gegeven.
                      Nu hopen dat ik verandering begin te zien dan.
                      Thx in ieder geval al, ik hou jullie op de hoogte.!!

                      Comment


                        #41
                        Re: Monty's Blad Probleem Oplosser

                        Dat je PH oploopt als je voedingwater lang laat staan zeker zonder circulatiepompje is normaal. Beter maak je minder aan 1 a 2 dagen.

                        Je bodem PH zal nu erg hoog liggen dus je mag nu best flink zakken met je PH 5,8 of zo een paar beurten geven
                        en eens je bodem PH meten.!

                        Comment


                          #42
                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          hoe kan ik dan eigenlijk exact men bodem ph meten met men meter ? ik meet nu steeds het voedingswater heb een 80l vat waar ik 60l heb in aangemaakt volledig met verwarming, circulatiepomp en luchtpompje en deksel, zou het misschien aan het deksel kunnen liggen en het feit dat gecondenseeerd water er trug inloopt ?

                          Comment


                            #44
                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...678#post192678

                            Comment


                              #45
                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Tenzij je vissen houdt, dat luchtpompje in de bak kwakken.
                              daar gaat de pH van stuiteren.
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment

                              Bezig...
                              X