Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    ze staat in een 30 liter plagron royal mix, staat daar al 3 maanden in zonder extra voeding, had nu eens besloten om ze groei- en bloeivoeding te geven, aangezien ze stilaan gaat veranderen naar bloeistadium. Eerste maal voeding dus, niet verwacht dat er plots tekenen van overvoeding zouden gaan komen. Voor de rest krijgen ze al heel hun tijd regenwater en indien nodig kraanwater bij. Maar dat dus al gedurende 3 maande zonder problemen....

    Nu, het is ook heel warm geweest, maar dan zou je wat meer verspreidde schade verwachten?

    nu, hopen dat het niet uitbreidt, tis zoals je zegt zeer lokaal (zowat 1 zijtak)

    maar toch had ik graag kunnen achterhalen wat de oorzaak zou zijn.

    ooh ja: mijn wortels liggen ook bloot na die 3 maanden bewateren, kan dit kwaad of best nieuwe aarde overheen doen?
    Last edited by ceBep; 20 August 2012, 23:58. Reden: quote verwijderd

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Na drie maanden alleen regenwater zal dat geen overvoeding zijn
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        ook niet als ik de portie voeding mocht overdreven hebben?
        Last edited by ceBep; 20 August 2012, 23:57. Reden: bovenstaande berichten gelieve niet te quoten a.u.b.

        Comment


          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          update: de aangetaste bladeren zijn nu aan het omkrullen en bruin worden. Geen verder uitbreiding voorlopig, al zeker niet in de nieuwe blaadjes. Sommige puntjes trekken echter ook naar het gele toe...kan dit op iets wijzen?

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Of heb je groei en bloeivoeding samen in een keer gegeven?
            Verbrande bladpunten is overbemesting.

            Gr Goud

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              yep, dacht beiden eens te geven omdat de plant al 3 maanden zonder voeding in die plagron royale mix stond. Bovendien verwacht ik dat ze elk moment in bloei gaat gaan met de kortere dagen buiten, dus dacht ik: een stikstofboost tesamen met wat groeimineralen....

              Vrees ook overbevoeding, aleen vreemd dat het zo lokaal is in de plant.

              Comment


                al in bloei staan. Te vroeg zorgt voor N-blokkades (stikstof) en daar gaat je plant rap op achteruit. Heb ik zelf moeten ondervinden helaas.. Opbrengst is gehalveerd daardoor.

                Ik zou op het moment OF afwachten, OF even de grond doorspoelen en bij de volgende waterbeurt pas weer voeden met groeivoeding. Waarvan het laatste me het verstandigst lijkt als het probleem blijft uitbreiden.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  zal morgen nog wat foto's maken maar we zijn nu enkele dagen verder en het probleem heeft ze gelukkig niet uitgebreid. Het lokale aspect blijf ik vreemd vinden maar des te beter natuurlijk!

                  vandaag gewoon met water geflushed, volgende keer dan maar enkel groeivoeding. De voorbloei-steeltjes zijn al enkele dagen zichtbaar, kan (en mag) niet lang meer duren nu. Om een oogst eind oktober te halen. Mijn White widow zit trouwens op eenzelfde schema, alleen is die plant wegens de beplanting rondom 1 lange (3 meter!!!) stengel zonder zijtakken geworden tenzij dat de typische structuur is voor een WW, heb ik geen ervaring mee. Ook hier hoop ik eind oktober te oogsten.

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Sinds enkele dagen heb ik roestbruine plekjes in de grote fanleaves waargenomen. Deze planten staan buiten in potten. ik heb maandag en dinsdag voor het eerst wat voeding meegegeven. Zijn dit tekenen van een magnesium tekort of overbemesting of nog iets anders?

                    foto'tje dat het wat duidelijker zal maken
                    DSCN0596.jpg

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      is ze nat geweest met de volle zon erop daarna ? lijkt mij lichtelijke verbranding
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        Een mazar in de vollegrond is ook opeens radicaal van kleur aan het veranderen , geen idee wat er is !
                        Afbeelding 1640.jpgAfbeelding 1641.jpg

                        Hopen dat dit geen kwaad ken voor de opkomende toppen

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          al in bloei staan. Te vroeg zorgt voor N-blokkades (stikstof) en daar gaat je plant rap op achteruit. Heb ik zelf moeten ondervinden helaas.. Opbrengst is gehalveerd daardoor.

                          Ik zou op het moment OF afwachten, OF even de grond doorspoelen en bij de volgende waterbeurt pas weer voeden met groeivoeding. Waarvan het laatste me het verstandigst lijkt als het probleem blijft uitbreiden.

                          hier zijn ze dan: de picca's

                          ter verduidelijking: het is nu een dikke week geleden toen de problemen begonnen, vlak na het geven van groei- en bloeivoeding. Ondertussen is het probleem niet echt uitgebreid, alleen bij sommige bladeren worden de uiteindes geel.

                          P1010032.jpgP1010033.jpgP1010030.jpgP1010031.jpg

                          zoals je kan zien is het over de gehele plant gezien best doenbaar, alleen die dele puntjes van verder gezonde fanleaves stellen me wat ongerust. Is dit wel overvoeding of eerder een tekort?

                          Plant vertoont eerste verschijnselen van geslacht - voorbloei.

                          heb haar al een week enkel water gegeven of de regen zijn werk laten doen.....

                          greetz

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            geen reacties...ik neem aan dat ik me dus niet te ongerust hoef te maken voor mijn AMS?

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              lijkt mij licht overvoeding dus ff rustig aan met voeden
                              verder niet te druk maken
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                thx voor de geruststelling kerel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X