Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goeiemiddag mensen,

    Mijn twee eerste plantjes hebben sinds enkele weken last van gele vlekjes op de bladeren. Vooral de middelste bladeren en onder een beetje. Boven minder. (Ook een klein beetje) nu begint het steeds erger te worden. Ik kreeg te horen dat het door de wind kan komen maar dat lijkt me sterk. Zou iemand advies hebben?

    thx!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Das normale schade bij een buitenplant.
      Het weer en wat beestjes die waarschijnlijk alweer weg zijn anders had je ze wel gezien als je goed gekeken hebt.

    Hallo groeiers/bloeiers!

    Het antwoord zal zeker in het forum te vinden zijn, maar wil graag toch advies over wat er aan de hand en te doen is?

    Alvast bedankt!





    Attached Files

    Comment


    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Het lijkt erop dat je ze aan het dwangvoederen bent .
      less is more
      succes

    Nonsense, dankje voor je reactie. De laatste keer dat ze extra voeding hebben gekregen was anderhalve week geleden.
    De potten waar ze in staan zijn aan de kleine kant en ze hebben te droog gestaan door info van iemand die zei: ''dat ze alleen als het licht uitgaat, water mogen hebben, omdat anders het blad verbrand.'' De aarde was erg droog. Maar dat heb ik opgelost met het zwart/wit plastic op de aarde. Een tip die hier op het forum in wat fotos terug te vinden is.

    Comment


    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Water geef je : net voor of als je lampen net aan . ''smorgens nemen ze het meeste op ''
      Geef je ze savonds water staan ze langer met natte voeten .

    • SrToker
      SrToker commented
      Editing a comment
      Dat is ook veel logischer. Maarja, er zijn vaak mensen die 'al jaren kweken' en denken het het beste te weten.
      Ik heb het water geven ook al verplaatst naar 'de vroege morgen'.

      Wat de voeding betreft, ik heb easy bloom oplos-tabletten. Een pil op 8 liter water.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Wat een rare gebruiksaanwijzing van die tabletten :


      Waarom zou je ze buiten 1x per week geven en binnen elke dag ? Die logica ontgaat me totaal.
      En wat is Calcium bi-carbonataat Dat is vast een schrijffoutje bij rqs

      Allrite, maar dat was het probleem niet.
      Ik zie inderdaad een stikstofoverschot, ((denk ik want gele foto's dus geen kleur te zien!!)) en da's best raar, omdat die tabletten helemaal geen stikstof bevatten.
      Als je voor de bloei geen groeivoeding hebt gegeven of de aarde extra bemest hebt, dan is waarschijnlijk dat droog staan de oorzaak van die kromme punten.

    QnQ, ik geef ze niet elke dag easy bloom booster hoor!

    Hier wat pics met ander licht.
    Attached Files

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja dat begreep ik al.
      Voor binnenkweek raden ze dat wel aan, en voor buiten niet.

      Meestal groeien ze hier wel overheen.

    Medekwekers, wie weet dit exact? Ik kom zelf uit op een koper tekort. Waarom, omdat het probleem zich bovenin de plant bevindt. Vergeling bladpunten van buiten naar binnen. Bij magnesium of stikstof begint het van onderuit de olant geloof ik.
    Nu heb ik wel gelezen dat je aan koper weer niet veel kunt doen en het eigenlijk ook niet veel voorkomt. Daardoor twijfel ik weer.

    De ph is onbekend, daar ga ik morgen wat aan doen. Wellicht treedt er door een verkeerde ph een blokkade op. Ik voed enkel met plagron terra grow. De maximale hoeveelheid, 5ml per l.
    Attached Files
    De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

    Comment


      Mooi, zal ik Zeker nog veel gebruiken bij het opsporen van toekomstige problemen, Indien die zich voordoen.
      Geduld is een schone deugd.
      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

      Comment


        goedenmiddag zelf zag ik mijn probleem er niet tussen staan zelf dacht ik miss aan lightbleach
        zal eens even een foto posten
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Alleen als het verspreid, maar dat gebeurd niet.

          je kan aspirine geven.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          dan haal ik de besmete bladeren weg was al bang dat iets van light bleach was maar dan kan morgen de lamp weer naar beneden thanks voor de info top

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Blad kan je gewoon laten zitten.





        What is Tobacco Mosaic Virus anyway? TMV is a virus that is commonly found in tobacco plants which causes splotchy or twisted leaves, strange mottling symptoms (a “mosaic”), slowed growth, and reduced yields. Mosaic virus has spread to several other species of plants besides tobacco, including cannabis plants.

        Note: Mosaic virus doesn’t affect humans, but plants that get infected by mosaic virus may not grow as fast or yield as well as they could have.

        Did you Know? Tobacco Mosaic Virus was the first virus ever to be discovered.

        The mosaic virus was first identified in tobacco plants in 1892 but is now known to infect at least 125 species of plants, including tomatoes, peppers, cucumbers, and many types of flowers. It can live in the soil but mainly travels from plant to plant by direct contact. It can also be transferred from one plant to another via your hands. Some growers have claimed to see the symptoms after exposing their plants to tobacco.

        The mosaic virus can attack a wide range of plants, but has it spread to our beloved herb marijuana



        Klinkt erger dan dat het is , pits blad weg , probleem voorlopig opgelost , iedereen heeft wel eens zo een vlek tegen gekomen stelt eigenlijk niks voor !!
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          top bedankt voor het mee denken thanks

        Hallo,

        Ik heb sinds een tijdje last van een paar bladeren die krom trekken en gele/ bruine plekken krijgen.


        Hebben jullie hier ervaringen mee?

        Ik wil het liefst mijn planten zonder extra voeding dus gwn lekker puur haha.

        Groet,

        Thijs

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Handje potgrond oplossen in wat water voor een dag.

          Ph van je water meten/aanpassen of regen en kraanwater mengen.

          Misschien teveel water dus pot tillen.

        Hopelijk kan iemand me verder helpen.

        M'n planten vertonen deze tekenen aan hun bladeren.

        Plant 1: DSCF3120.jpg


        Plant 2: DSCF3122.jpg

        Plant 3: DSCF3123.jpg

        Ik zal ook even wat meer info geven. Ik kweek in universele potgrond van den Aveve en heb m'n plantjes in 15l textielpotten zitten ze zijn 40dagen oud van zaad tot nu. De planten zijn ongeveer 27cm groot. Ik geef ze om de 2 dagen water dus water geven en dan 2 dagen niet en dan terug water. Ik geef ze elke keer 0,5l water. De laatste keer dat ik ze water heb gegeven was Dinsdag 25/07/23 dus morgen Donderdag 28/07/23 wil ik ze terug water geven. Maar hoe komt het dat deze bladpuntjes er zo uitzien? Is dit een tekort aan magnesium, zink, stikstof of andere??? Dus ik geef elke plant 0,5l water en bij m'n laatste waterbeurt heb ik 1,5l water gemengd met: 2ml Advanced Nutrients pH Perfect Sensi Grow A & B (https://www.growland.nl/Advanced-Nut...00ml-1L-4L-10L) + 1,5ml Advanced Nutrients Voodoo Juice Wortelstimulator (https://www.growland.nl/Advanced-Nut...68sL8g0MriHx0n rlt58ASIBu0nhJiVioaAlbMEALw_wcB) + 1,5ml Advanced Nutrients B-52 (https://www.growland.nl/Advanced-Nut...00ml-1L-5L-10L). Ik zuur m'n water altijd af tussen 6 en 6.5 of 6.6. Maar wat doe ik verkeerd of wat scheelt er aan m'n bladpuntjes. Alvast bedankt.


        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Laat de hele plant eens zien.

          Ik denk niet dat ze al voeding nodig zijn, na 40 dagen zal de grond niet uitgeput zijn.

          Zowel hebben ze alleen groeivoeding en misschien calmag nodig, de rest is geldklopperij.

        Rreppellsteeltjam ->

        Hier is een foto van m'n 3 plantjes: DSCF3124.jpg

        Hier zijn 2 foto's van plant 1 (skunk): DSCF3125.jpg DSCF3126.jpg

        Hier zijn 2 foto's van plant 2 (nen critical):
        DSCF3127.jpg DSCF3128.jpg

        En dan nog 2 foto's van plant 3 (den andere critical):
        DSCF3130.jpg DSCF3129.jpg

        Alvast bedankt voor de hulp.
        Last edited by SugarLumpken; 28 July 2023, 08:43.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Aansteller.

        • SugarLumpken
          SugarLumpken commented
          Editing a comment
          uhm... ik weet niet, het is m'n eerste kweek en ik hoop dat ik het niet al te zwaar verkloot. Maar het valt volgens mij nog goed mee....

        Ze hebben iig genoeg voeding, donkergroen blad dus je zit tegen de grens. Als je gele bladpuntjes gaat zien dan weet je t zeker.

        Denk dat ze ietsje meer water lusten als ik sommige blaadjes een beetje zie hangen. Geef ze anders eens een keer 1 liter afgezuurd water allemaal. 500ml is niet veel in een 15L textielpot.


        Voel eens hoe zwaar de potten wegen, zwaar is geen water geven.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • SugarLumpken
          SugarLumpken commented
          Editing a comment
          Ketelhuis ik dacht altijd dat gele bladpuntjes of wat gelige bladeren dat het juist te weinig voeding heeft. Maar als je er over begint op te zoeken dan kom je telkens iets verschillende antwoorden tegen. Maar ik had ze 28/07/23 eerst om 9u 0,5l water per plant gegeven met wat voeding erin en PH:6.3. En dan heb ik om 16u ze weer ieders 0,5l water geven zonder voeding en PH:6.3. En ze staan er toch al wat beter bij. Maar inderdaad als ik de zakken had gewogen om 16u wogen ze inderdaad niet veel. Dus ik ga ze nu vanplaats 0,5l water is zien dat 0,75l beter is en zoniet kan ik het altijd verhogen. Merci voor de info.

        • SugarLumpken
          SugarLumpken commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam ja inderdaad een paar probleemblaadjes onderaan, kan dat kwaad of moet ik gewoon zien dat het niet erger word? Merci voor me "aansteller" te noemen dan doe ik toch nog iets goed .

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Als je donkergroen blad hebt en de puntjes beginnen geel of wit te kleuren dat veranderd vervolgens in bruin en verbrand. Gele puntjes daar begint t mee. Maar daar zit je nog niet.

        Ik wou dat mijn plantjes er zo bij stonden.
        Komt denk ik dat die van mij buiten staan.

        Comment


        • SugarLumpken
          SugarLumpken commented
          Editing a comment
          Ja dat zou goed kunnen en het is nu ook niet echt zonnig weer voor plantjes buiten. Maar als je binnen kweekt ben jij de "God" (ik haat religie) dus je kan leven geven of het ook vernietigen.

        • SmfTheProphet
          SmfTheProphet commented
          Editing a comment
          Ja volgende keer wordt binnen moet nog een kast bouwen.
          Maar lamp is al binnen.
          Filter is onderweg nu aleen nog een kast maken.
          Hopelijk ben ik dan God die ze in leven kan houden en ze niet vernietig.

        • SugarLumpken
          SugarLumpken commented
          Editing a comment
          SmfTheProphet alvast veel succes met een kast te bouwen en met je kweek buiten.

        Hiero Bobledsgrow

        Comment

        Bezig...
        X