Te veel of te weinig water?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Shadowblastz
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • May 2017
    • 18

    #1

    Te veel of te weinig water?

    Korting op 420shop
    hallo

    ik zit met een diesel autoflower (eerste kweek) en deze gaat de laatste dagen regelmatig eens hangen (zie foto). Nu van het opzoekwerk dat ik reeds gedaan heb lijkt me dit dat hij te weinig water krijgt.

    Het rare is echter dat ik de plant bijna dagelijks water geef 0,5L. Om de 2-3 dagen met voeding. De laatste tyd probeer ik wat meer tyd tussen de bewatering te laten omdat ik las dat planten naar het einde toe steeds minder water nodig hebben. Dus nu begin ik te twijfelen of dit toch geen overbewatering is.

    kan iemand wat duidelijkheid scheppen voor mij en me laten weten wat een goed bewateringsschema is?

    thx

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Shadowblastz
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • May 2017
    • 18

    #2
    Zo ziet hij er trouwens normaal uit

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Dat heb je verkeerd gelezen dan.. Een plant heeft richting het einde toe minder voeding nodig, maar niet minder water.
      Dikke kans dat je te weinig water geeft dus.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Dat koffiekopje aarde waar ze instaat helpt ook niet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • dr420
          Senior Stoner
          Member
          • Jan 2017
          • 46

          #5
          Je kunt gewoon de plant ff optillen. Aan het gewicht van de pot voel je, of er veel of weinig water in de pot zit. En dan kun je zelf snel de conclusie maken of ze te veel, of te weinig water heeft.

          Hoe zit het met de lucht circulatie? Is een klein tentje toch?

          Comment

          • Jack Spliff
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2017
            • 771

            #6
            Een goed of slecht bewateringsschema bestaat niet. Alles hangt af van de kweekomstandigheden, grootte van de plant, vraag van de plant, grootte van de pot,....
            Dus je kan onmogelijk zeggen dat bv. een sativa 1 liter nodig heeft en een indica 0,5 liter. Water geven moet je leren in de praktijk.

            En zoals QnQ al aangaf, de inhoud van je pot lijkt niet bijzonder groot. Hoeveel liter is die pot?

            Comment

            • Shadowblastz
              Junior Stoner
              Nieuw Lid
              • May 2017
              • 18

              #7
              De pot is een 10L pot. Lijkt wat klein op de foto maar heb nieuwe toegevoegd zodat je het beter ziet. Drainage lijkt goed want telkens ik water geef loopt er tog wat onderaan uit.

              de tent zelf is 160cm in hoogte maar idd wel niet zo breed. Ik heb een gewone filter die warme lucht naar buiten haalt en nu net een ventilator geinstalleerd. Temperatuur ligt meestal rond de 27-29 graden. De lamp is een 150W HPS lamp.

              Maar denk dat het inderdaad te weinig water was, ik geef de plant nu al enkele dagen iedere dag 0,5L en tot nu toe nog geen problemen gehad, voeding blijf ik nog steeds om de 2-3 dagen geven.

              hier nog enkele fototjes

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment

              • Shadowblastz
                Junior Stoner
                Nieuw Lid
                • May 2017
                • 18

                #8
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment

                • Jack Spliff
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2017
                  • 771

                  #9
                  10 liter kan voldoende zijn, maar ik zie dat je pot maar voor de helft gevuld is. Dan heb je eigenlijk maar een 5 liter groeimedium.

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Precies, potten altijd vullen tot het randje.

                    Volgende keer een scrogje maken ?
                    Dan wordt de opbrengst en kwaliteit een stukje beter vanwege de afstand lamp-plant.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • Shadowblastz
                      Junior Stoner
                      Nieuw Lid
                      • May 2017
                      • 18

                      #11
                      Was men eerste plantje en dacht dat tot op de rand vulle. Te veel zou zijn. Heb zeker al veel bijgeleerd sinds ik gestart ben maar heb effe dat scroggen opgezocht en lijkt inderdaad wel interessant voor men ietwat kleinere tent.

                      ben van plan 2 plantjes te zetten na deze en ook niet verder uit te breiden aangezien ik enkel kweek voor eigen voorziening. Maar dat scroggen kan wel wat meer oogst opleveren en dan kom je toch weeral wat langer toe

                      Zou de 150W hps lamp voldoende zijn voor 2 plantjes?

                      Comment

                      • Jack Spliff
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2017
                        • 771

                        #12
                        150w voor 2 plantjes is in principe genoeg.
                        Scroggen is niet zo moeilijk. Ik ben ongeveer een maand geleden begonnen met scroggen, eerste binnenkweek en dus ook eerste scrog. Alles wijst zichzelf uit en je vindt genoeg info hier. Uit dit topic haalde ik zowat alle info die ik nodig hadhttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...roggen-van-a-z
                        Iets uigebreider maar wel in het engels> http://www.growweedeasy.com/scrog-tutorial

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Da's precies het voordeel ja, het is efficiƫnter, dus meer voorraad.

                          Het ligt eraan hoe groot je oppervlakte is.
                          Met 1 plant kun je al makkelijk 60x60cm vol krijgen, beetje afhankelijk van de genetica natuurlijk.
                          Dat is wel zo'n beetje de max voor 150W, misschien zelfs al iets erover.

                          [spam-alert]


                          4 plantjes op 160x60, onder 2x 250W
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • roller
                            T.H.C. Master
                            MemberLucky Member
                            • Feb 2010
                            • 543

                            #14
                            Ziet er goed uit!
                            ben ook scrog fan!

                            Comment

                            Bezig...