Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Te veel of te weinig water?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te veel of te weinig water?

    Korting op 420shop
    hallo

    ik zit met een diesel autoflower (eerste kweek) en deze gaat de laatste dagen regelmatig eens hangen (zie foto). Nu van het opzoekwerk dat ik reeds gedaan heb lijkt me dit dat hij te weinig water krijgt.

    Het rare is echter dat ik de plant bijna dagelijks water geef 0,5L. Om de 2-3 dagen met voeding. De laatste tyd probeer ik wat meer tyd tussen de bewatering te laten omdat ik las dat planten naar het einde toe steeds minder water nodig hebben. Dus nu begin ik te twijfelen of dit toch geen overbewatering is.

    kan iemand wat duidelijkheid scheppen voor mij en me laten weten wat een goed bewateringsschema is?

    thx

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zo ziet hij er trouwens normaal uit

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Dat heb je verkeerd gelezen dan.. Een plant heeft richting het einde toe minder voeding nodig, maar niet minder water.
      Dikke kans dat je te weinig water geeft dus.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Dat koffiekopje aarde waar ze instaat helpt ook niet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Je kunt gewoon de plant ff optillen. Aan het gewicht van de pot voel je, of er veel of weinig water in de pot zit. En dan kun je zelf snel de conclusie maken of ze te veel, of te weinig water heeft.

          Hoe zit het met de lucht circulatie? Is een klein tentje toch?

          Comment


            #6
            Een goed of slecht bewateringsschema bestaat niet. Alles hangt af van de kweekomstandigheden, grootte van de plant, vraag van de plant, grootte van de pot,....
            Dus je kan onmogelijk zeggen dat bv. een sativa 1 liter nodig heeft en een indica 0,5 liter. Water geven moet je leren in de praktijk.

            En zoals QnQ al aangaf, de inhoud van je pot lijkt niet bijzonder groot. Hoeveel liter is die pot?

            Comment


              #7
              De pot is een 10L pot. Lijkt wat klein op de foto maar heb nieuwe toegevoegd zodat je het beter ziet. Drainage lijkt goed want telkens ik water geef loopt er tog wat onderaan uit.

              de tent zelf is 160cm in hoogte maar idd wel niet zo breed. Ik heb een gewone filter die warme lucht naar buiten haalt en nu net een ventilator geinstalleerd. Temperatuur ligt meestal rond de 27-29 graden. De lamp is een 150W HPS lamp.

              Maar denk dat het inderdaad te weinig water was, ik geef de plant nu al enkele dagen iedere dag 0,5L en tot nu toe nog geen problemen gehad, voeding blijf ik nog steeds om de 2-3 dagen geven.

              hier nog enkele fototjes

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                  #9
                  10 liter kan voldoende zijn, maar ik zie dat je pot maar voor de helft gevuld is. Dan heb je eigenlijk maar een 5 liter groeimedium.

                  Comment


                    #10
                    Precies, potten altijd vullen tot het randje.

                    Volgende keer een scrogje maken ?
                    Dan wordt de opbrengst en kwaliteit een stukje beter vanwege de afstand lamp-plant.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Was men eerste plantje en dacht dat tot op de rand vulle. Te veel zou zijn. Heb zeker al veel bijgeleerd sinds ik gestart ben maar heb effe dat scroggen opgezocht en lijkt inderdaad wel interessant voor men ietwat kleinere tent.

                      ben van plan 2 plantjes te zetten na deze en ook niet verder uit te breiden aangezien ik enkel kweek voor eigen voorziening. Maar dat scroggen kan wel wat meer oogst opleveren en dan kom je toch weeral wat langer toe

                      Zou de 150W hps lamp voldoende zijn voor 2 plantjes?

                      Comment


                        #12
                        150w voor 2 plantjes is in principe genoeg.
                        Scroggen is niet zo moeilijk. Ik ben ongeveer een maand geleden begonnen met scroggen, eerste binnenkweek en dus ook eerste scrog. Alles wijst zichzelf uit en je vindt genoeg info hier. Uit dit topic haalde ik zowat alle info die ik nodig hadhttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...roggen-van-a-z
                        Iets uigebreider maar wel in het engels> http://www.growweedeasy.com/scrog-tutorial

                        Comment


                          #13



                          4 plantjes op 160x60, onder 2x 250W
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Ziet er goed uit!
                            ben ook scrog fan!

                            Comment

                            Bezig...
                            X