Ik ben gisternacht teruggekomen van vakantie. Ik ben 9 dagen weggeweest. Een vriend heeft voor mij de planten water gegeven terwijl ik weg was. Alleen nu ben ik teruggekomen en heb ik de planten een stuk geler/doder aangetroffen dan dat ze eerst waren. De vriend van mij zei simpelweg een voedingstekort, dat de gele bladeren wel weer opknappen na wat groeivoeding (ze kregen alleen water terwijl ik weg was) en dat ik de dode bladeren eraf kan trekken. Nu zijn mijn vragen:
1. Kan ik de dode bladeren er af trekken of is het beter voor de plant om te wachten tot de bladeren zelf er af vallen?
2. Er werd mij ook gevraagd of ik regelmatig kleine blaadjes onderaan weg heb gehaald om een paar main buds te creëren, maar ik heb dit helemaal niet gedaan. Mijn planten groeien al sinds april. Heeft het dan nog nut om nu nog blaadjes weg te gaan halen? Zo ja, hoe pak ik dat het beste aan/hoe weet ik welke blaadjes weg kunnen?
1. Kan ik de dode bladeren er af trekken of is het beter voor de plant om te wachten tot de bladeren zelf er af vallen?
2. Er werd mij ook gevraagd of ik regelmatig kleine blaadjes onderaan weg heb gehaald om een paar main buds te creëren, maar ik heb dit helemaal niet gedaan. Mijn planten groeien al sinds april. Heeft het dan nog nut om nu nog blaadjes weg te gaan halen? Zo ja, hoe pak ik dat het beste aan/hoe weet ik welke blaadjes weg kunnen?

Comment