Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Veel gele/dode bladeren na vakantie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Veel gele/dode bladeren na vakantie

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    1. Ja, dat bruine dode blad kan er af.
    2. Als je main buds dadelijk toprot krijgen, een heel realistisch scenario, en je hebt alle kleine scheuten weggehaald.. Dan houd je niets over! Ja, je kunt de gok wagen uiteraard. Maar wat als..?
    Vorig jaar kon ik 40% van de hoofdbuds weggooien, en ik kan nog steeds roken van wat er over bleef. Als ik dat had weggeknipt, dan had ik 100% weg moeten gooien.

    Check ook of je planten niet te nat hebben gestaan, dat kan ook geel blad veroorzaken. Als je dat kan uitsluiten, dan kun je gaan bijvoeden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Oke bedankt voor je raad, ik ga de plant gwn zo laten en het dode knip ik er af. Is er een makkelijke manier om te zien of ze te nat hebben gestaan? (Dit ga ik ook nog googelen na de dode bladeren te hebben verwijderd, maar dacht vraag het alvast)

    #3

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Net als die springbalsemien die Matthies in de tuin heeft. Daar sluit dit mooie filmpje op aan.
      Hier dood blad met en zonder duidelijke scheurlijn. Jammer genoeg gaat die regel niet altijd op dat het vanzelf afgestoten wordt. Soms blijft blad eigenwijs aan de plant hangen (bruin, verdord en knisperig). Wanneer het dan vochtige weersomstandigheden zijn gaat het rotten. Verwijder ik het alsnog door enkel het verdorde deel van de bladsteel weg te knippen.
      Op de eerste foto hierboven kan ik duidelijk een scheurlijn zien lopen. Op de tweede foto zie ik (nog) geen scheurlijn.

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      De scheur en scheidingslijn kan ik door mijn onervarenheid niet ontdekken.
      Ik zal eens wat research doen.
      Dank Ongeldig

    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      De planten staan momenteel in 65 L speciekuipen en grotere potten heb ik niet, en past ook niet in de tuin. Ja dit is mijn eerste keer dat ik groei en volgend jaar ga ik voor autoflowers, die ik op tijd plant en op tijd kan oogsten, zodat ik nog een paar weken in de zomervakantie daarna weg kan. Deze niet autoflowers zijn me toch iets te langdurig werk haha. Mijn ene autoflower is een maand later geplant dan de niet-auto's, maar zij is nu al omgehaald en aan het drogen.

    #4
    Nog een vraag, als mijn planten niet te nat hebben gestaan, maar geel zijn geworden door iets anders, en ik heb geen mogelijkheid om ze te verplaatsen naar een grotere pot, wat kan ik dan het beste doen? Geen water geven, alleen water geven, of water met groeivoeding geven?

    Overigens als ze wel te nat hebben gestaan, en ik kan ze niet verpotten, is er dan nog iets wat ik kan doen behalve even geen water geven?

    Toen ik mijn planten aantrof hingen ze allemaal slap naar beneden zoals ze vaker hebben gehangen toen ik even geen water had gegeven, dus ik zelf denk niet zo snel aan een wateroverschot.

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Als je een wateroverschot kunt uitsluiten, dan komen ze gewoon voeding tekort. Dus water met groeivoeding geven is dan de beste oplossing.
Bezig...
X