Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeling van het blad (zoek feedback)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
    Bedoel je die meters met 2 stalen pinnen? Die zijn echt niet te vertrouwen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
    ik zou er een via Bol.com ofzo halen. Hoeven echt niet duur te zijn en je weet waar je aan toe bent. pH is en blijft een veranderlijke factor helaas.
    Ik zoek het even op, je bedoelt een digitale toch?

    Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
    Ik zou inderdaad 5,5 geven. Kijken hoe dat gaat! Laat je het me weten?
    Wat is het beste?
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      's morgens en s'middags zou het beste zijn. 's avonds als de zon zakt, doet de plant ook minder. 's morgens staat de plant letterlijk op (bladeren gaan weer overeind staan, sapstroom komt weer op gang, etc). 's middags is het het heetste. Dus dan zouden ze ook wel wat willen.
      Met dit hete weer doet de plant ook genoeg, ze drinkt meer, ze groeit, dus helemaal geen voeding geven is flauwekul. Wie harder werkt moet beter eten. Dit wilt niet zeggen dat je veel meer moet geven, je normale dosering met 0.5 omhoog en de bladspray is voldoende. Maar Tussendoor kan je best wat afgezuurd water geven.

      Edit: Een digitale pH meter inderdaad, zo iets: https://www.bol.com/nl/p/ph-meter-20...2.ProductImage

      Die tuincentrum dingen wijken echt vaak af.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Ik lees juist vrijwel overal, dat je met erg warm weer, wel wat meer water moet geven, maar zeker niet meer voeding?
      Dat klopt volgens jouw dus niet ?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hij slurpt water maar is niet ineens een superplant die ook meer voeding nodig is!!!!

    #17
    Ik ben niet zeker of het allemaal wel goed gaat. De ene moment lijkt het wel zo, de andere moment slaat de paniek om m'n hart als ik de gele bladeren zie,...

    Even wat tussentijdse foto's, ik laat jullie zelf oordelen,...
    De gele bladeren hebben zich beetje verder gezet en zijn ondertussen voorbij halfweg de lengte. Het beperkt zich wel tot de grotere fanleaves, en dat vind ik opvallend. Het andere plantmateriaal ziet er goed uit.
    Attached Files
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


      #18
      Heb net een digitale pH meter in huis en ben meteen beginnen meten en .... oh ow ... wat kom ik tot een nare conclusie

      De metingen die ik voorheen deed waren compleet fout, zo veel is duidelijk. Dit heeft als gevolg dat ik de laatste paar dagen zeer zuur water heb gegeven, zo rond de pH 3,5 (Sinds ik m'n water ben beginnen afzuren, nadat de problemen opdoken van te veel water)

      Die staaf-ph-meter is dus waardeloos. De nieuwe, net gecalibreerde, digitale pH meter geeft aan dat ik veel te veel afzuurde... ik heb maar 0,75ml per liter nodig, terwijl ik er 3ml per liter in deed (om tot pH 6 te komen op die rot staaf meter)

      In ieder geval kan ik nu voortaan water geven met de juiste pH, ik hoop dat ik het nog goed krijg

      Wat is nu de meest 'perfecte' pH om te geven aan planten in een pot op potaarde?
      Ik heb er ondertussen al zo veel over gelezen (ook hier) dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
      Ik dacht altijd dat pH 6.3 zowat 't beste is, tenminste dat was zo bij m'n binnenkweek vroeger op hydro.

      Bijgevoegd de diagram die ik altijd hanteer
      Attached Files
      Last edited by OudHollander; 24 July 2019, 17:10.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


        #19
        Adem in en adem uit. Geen paniek.

        Als je zoekt naar ph zoek dan wel op wiet planten. Niet alle planten zijn blij met de zelfde ph.

        Planten zien er best goed uit, maar omdat je te strek afgezuurd hebt, hadden ze waarschijnlijk meer moeite om voeding op te nemen.
        dat komt nu weer goed, maar is waarschijnlijk waarom je gele bladeren hebt.

        6. 3 lijkt me prima.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Yep diagram is waardeloos maar 6.3 op aarde.
          En 5.5-5.7 op hydro dus daar zat je te hoog.

        #20
        6.3 is top inderdaad. Ik had al zo een vermoede dat het je meter was, vandaar mijn tip. Een plant transpireert meer in hitte, een plant groeit ook stevig in de hitte. Als je de waterbehoefte opvoert zonder de voedingsbehoefte op te voeren ga je in principe ondervoeden. Je verdunt het dan. Dat het heet is betekent niet dat de plant minder wilt groeien. Je watergifte moet dus omhoog met heet weer, maar je voeding ook. Zeker als je een tekort hebt.

        Comment


        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Hey hey

          Ik vind dit heel tegenstrijdig?!?!?
          Veel mensen op dit forum geven met heet weer geen voeding.
          Dit doen ze naar mijn weten omdat de plant anders overvoed raakt?

          Of zit ik hier compleet mis?

          Alvast bedankt!

        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Hoezo zouden ze overvoed raken? Omdat je meer water geeft? :o
          Snap hem ff niet.

        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Smokindad ik of plagron?

          Voorbeeld....

          Plant drinkt met 20graden 1 liter met 1ml voeding

          Met 30 graden drinkt deze 5 liter(noem maar wat eh) dan gooi je er niet 5ml bij?

          De plant zal dan overvoed raken neem ik aan?

        #21
        Gisteren heb ik voor het eerst juist afgezuurd water gegeven en je ziet vandaag al meteen reactie. Alle bladeren gaan weer mooi rechtop staan doet deugd want was al effe geleden om de plant zo blij te zien

        Fingers crossed ... ik hou jullie op de hoogte!

        Bedankt voor jullie inbreng tot nog toe!
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Goed nieuws!!!!!

          Had eerst ook zo een pen meter (wat een rot ding)

          Getest in cola moet ph 3 ofzo zijn mijne kwam niet onder de 6.5....

          Nu lekker doorgaan zo! Groet

        #22
        Als de plant normaal gesproken 1 ML op 1 liter drinkt, en je geeft nu 1 ML op 5 liter, is de voedingsconcentratie veel dunner. De plant hoeft in de hitte niet perse veel meer voeding te hebben, maar als zij meer transpireert dan werkt zij meer, dan wilt ze ook iets meer eten. Even heel kort gezegd dus. Zeker in dit geval, gezien XaMMiD waarschijnlijk al met een voedingstekort zit is het niet verstandig om meer water te geven zonder iets meer voeding te geven.

        Comment


        • exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          Het is lastig zeggen hoeveel ml je op een liter moet geven bij zulk extreem weer. Dat is ook soortgevoelig, een sativa kan wat beter tegen heet weer dan een indica. Maar om nu extreem veel water te geven als het heet is, is niet perse handig. Water kan stikstof bijvoorbeeld uitspoelen, wanneer je geen stikstof hebt en het warm is, heeft de plant een probleem. (zonder stikstof heeft je plant sowieso een probleem..) Dus minder voeding geven terwijl het heet is zou ik zelf nooit doen. Ik zeg ook niet dat je een dosering meer moet geven, maar wanneer je al een tekort hebt is het geen goed idee om nu minder dan normaal te geven.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als je plantje goed is, geef je gewoon wat extra water naast je gewone (voeding)water.

        • exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          @rreppellsteeltjam , als de plant in goede gezondheid is kan het inderdaad.

        #23
        Even tussentijdse update:

        Ik ben niet helemaalzeker of alles goed gaat. De plant leek op te leven, en dat doet ze nog steeds, maar tegelijkertijd blijft de vergeling ook doorzetten. Ze klimt als maar hoger. Ondertussen zijn de grote fanleaves bovenin de plant ook al aan het vergelen,...


        PS: de witte stipjes die je op de foto's ziet op de bladeren stelt niets voor. De boer aan de overkant heeft z'n graan geoogst en maakte daarbij heel wat stof in het droge weer. Dat is wat je op de foto's ziet.
        Attached Files
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


          #24
          Da's een hardnekkige.. Oke, even alles op een rijtje. Hoeveel voed je nu? En gebruik je de bladspray? Hoe was je watergifte de afgelopen week?

          Comment


            #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
            Da's een hardnekkige.. Oke, even alles op een rijtje. Hoeveel voed je nu?
            De voeding die ik geef is 5.5 ml per liter. De 5 ml/l zoals op de verpakking + de 0,5 ml/l extra die door jou werden aanbevolen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
            En gebruik je de bladspray?
            Ik gebruik inderdaad ook bladspray. Die spray ik vlak voordat ik water geef.

            Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
            Hoe was je watergifte de afgelopen week?
            > Back to the future Haze run <

            < Kweek Down Memory Lane >

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Wat geel is valt af, let op dat de nieuwe aangroei groen blijft door juiste voeding.
              Op je overzichtsfoto vind ik het allemaal wel meevallen.

            #26
            Ik heb het er met mijn collega ook over gehad, wij denken dat dit de schade is van je lage pH waarde. Dat het zich vanzelf herstelt, maar wel wat tijd nodig heeft. Zeker door dat foutje met de Lemon Kick. Ik zou nu goed op je pH letten, normaal blijven doorvoeden zoals je nu doet en de aangetaste bladeren eraf halen. Inderdaad focussen op de nieuwe groei.

            Comment


              #27
              Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
              Ik heb het er met mijn collega ook over gehad, wij denken dat dit de schade is van je lage pH waarde. Dat het zich vanzelf herstelt, maar wel wat tijd nodig heeft. Zeker door dat foutje met de Lemon Kick. Ik zou nu goed op je pH letten, normaal blijven doorvoeden zoals je nu doet en de aangetaste bladeren eraf halen. Inderdaad focussen op de nieuwe groei.
              exmember47012 & @Rreppellsteeltjam

              We zijn ondertussen bijna een weekje verder en heb exact gedaan wat jullie hebben aanbevolen: ik heb goed op de pH gelet en gezorgd dat die 6.3 was, soms 6.2. Ik geef niet te veel water meer. Ook heb ik de aangetaste bladeren verwijderd. Het ging vooral om de fanleaves, de grotere en wat oudere bladeren.

              Voorzichtig durf ik te zeggen dat de plant zich lijkt te herstellen. De vergeling is sterk afgenomen en bijna gestopt en de groei heeft zich sterk hervat. Deze Royal Domina wordt omschreven als een sterke, makkelijk te kweken plant, en ik kan dit alleen maar bevestigen. Deze sterke dame lijkt mijn stomme fouten overleefd te hebben. Op de foto's, die ik een uurtje geleden nam, kan je zien hoe blij en fier ze terug staat te schitteren in de zon
              Dit heb ik alleen maar te danken aan jullie hulp hier op dit forum! Dus: allen hartelijk bedankt voor jullie tijd en energie en goede raad

              Ik kom later nog eens update geven
              Attached Files
              > Back to the future Haze run <

              < Kweek Down Memory Lane >

              Comment


                #28

                Comment


                  #30
                  Ik zie een mg en Ca tekortje.
                  Maar dit is oud blad dus die tekorten zijn weken geleden al ingezet.
                  De plant was allang begonnen met die leeghalen.
                  Hoe is het nieuwere blad?
                  Als die goed blijven hoef je niks te veranderen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...
                  X