Is maar één stalen pin, maar ja, die dus....
Ik zoek het even op, je bedoelt een digitale toch?
Ik heb gisteren jouw raad opgevolgd en bladvoeding gegeven naast het gewone water. Deze keer was het maar 1.25 liter. Afgezuurd naar pH6.
Het valt me op dat de plant er vandaag weer wat beter bij staat. De gele bladeren blijven natuurlijk geel, dat verandert niet meer, maar de rest gaat weer mooi rechtop staan. De afgelopen dagen hingen ze er maar slapjes bij en dus is het leuk om te zien dat de plant zich lijkt te herstellen.
Heb wel beetje schrik voor de komende dagen.
Vandaag is het bv 33°C in de schaduw, de plant staat in volle zon. Morgen wordt het 37°C en overmorgen 41°C... door die warme temperaturen moet de plant vaker water krijgen natuurlijk..... dus ik hoop dat ik niet weer te veel zal gaan geven.
Kan de plant zulke warme temperaturen aan met slechts één watergeefbeurt per dag?
Wat is het beste?
1) water geven nadat de zon weg is
2) water geven 's nachts (zoals ik voorheen deed toen alles goed ging)
3) water geven 's morgens voordat de zon rechtstreeks op de plant zit.
4) water geven meerdere keren per dag, maar kleine beetjes per beurt. (Ongeacht of ze in de zon staat of niet)
5) één van de bovenstaande keuzes, eender welk, zo lang het maar regelmaat kent. Dus eens 's nachts, altijd 's nachts.
Ik zoek het even op, je bedoelt een digitale toch?
Ik heb gisteren jouw raad opgevolgd en bladvoeding gegeven naast het gewone water. Deze keer was het maar 1.25 liter. Afgezuurd naar pH6.
Het valt me op dat de plant er vandaag weer wat beter bij staat. De gele bladeren blijven natuurlijk geel, dat verandert niet meer, maar de rest gaat weer mooi rechtop staan. De afgelopen dagen hingen ze er maar slapjes bij en dus is het leuk om te zien dat de plant zich lijkt te herstellen.
Heb wel beetje schrik voor de komende dagen.
Vandaag is het bv 33°C in de schaduw, de plant staat in volle zon. Morgen wordt het 37°C en overmorgen 41°C... door die warme temperaturen moet de plant vaker water krijgen natuurlijk..... dus ik hoop dat ik niet weer te veel zal gaan geven.
Kan de plant zulke warme temperaturen aan met slechts één watergeefbeurt per dag?
Wat is het beste?
1) water geven nadat de zon weg is
2) water geven 's nachts (zoals ik voorheen deed toen alles goed ging)
3) water geven 's morgens voordat de zon rechtstreeks op de plant zit.
4) water geven meerdere keren per dag, maar kleine beetjes per beurt. (Ongeacht of ze in de zon staat of niet)
5) één van de bovenstaande keuzes, eender welk, zo lang het maar regelmaat kent. Dus eens 's nachts, altijd 's nachts.





Comment