Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeling van het blad (zoek feedback)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
    Ik dacht bij de eerdere foto's wat zuigplekjes op enkele bladeren te zien, maar op de nieuwste zie ik die weer niet. Wel zie ik je blad aardig slap hangen, wat dus op een watergifte issue of een wortelprobleem lijkt. De aarde lijkt aardig hard/compact.. kan je er een vinger doorheen steken? Of is het allemaal samengeperst?
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Et Voila!
      Inderdaad daar kan je wel rekening mee houden dus eerst wateren en dan de pot voorzichtig kneden, gewoon niet te hard dat is onnodig en kan misschien enige schade aanrichten. Je kan de pot afdekken met een witte stuk zeil, plastic zak, schaduwen met een doos etc etc. dat is zo gepiept.
      Ik had zowizo als eerst voor gegroeid in een kleinere pot alvorens ik ze in haar eindpot zou doen, doen de meeste met Fem zaad. Denk dat sommige ervan uit gingen dat je een autoflower had staan (?) voor de rest maakt het niet veel uit. Klopt dat de aarde/grond na een tijdje verhard maar dat zou meevallen als je wat vaker zal wateren.
      Ik zei dat zodat je voorzichtig blift, ik denk dat je zelfs met 1L dagelijks de pot niet snel nat hebt staan sterker nog die zullen 1L per dag makkelijk kunnen hebben.
      De gehele pot vochtig houden is het beste, vergeet niet dat door de gehele cyclus wortels afsterven en ook weer bijkomen afhankelijk van het wateren en het verdampen..
      Last edited by ganjagast; 27 August 2019, 15:53.

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Ok, dat afdekken van de pot had ik natuurlijk wel zelf kunnen bedenken maar tnx voor de tip ganjagast

      Maar ik ben helemaal in de war nu,.. ofwel mis ik iets, ben ik dom, of krijg ik tegenstrijdige info...
      Hoe kan ik een pot van 30L volledig vochtig houden als ik maar een paar liter water mag geven? Ik kan toch nooit een 30L pot verzadigen met zulks (in verhouding) kleine hoeveelheden water?

      En als ik dan toch meer water zou geven om de pot verzadigd te krijgen, geef ik teveel en moet ik langer wachten tot de volgende beurt. Dus mogelijks niet dagelijks de pot verzadigen. Terwijl je zegt dat het verharden van de pot wel zal meevallen als ik vaker water zou geven....
      Ik geef nu al dagelijks water, soms 2x. En toch is de pot verhard. Als ik zou verzadigen, zal m'n frequentie van watergeven verminderen.... sla ik nu tilt? Of is dit tegenstrijdig?
      Last edited by OudHollander; 27 August 2019, 16:44.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kan je de pot niet in een bak zetten, zodat het water wat er uitloopt alsnog van onder wordt opgenomen!?
      Meestal moet je 10% van de pot inhoud geven om grond goed vochtig te houden.

    #47
    Bedankt voor alle reacties en mee in de denktank te gaan, ik denk dat ik eruit ben!

    Ik ben dankzij jullie aanwijzingen nog eens goed gaan nadenken over de watergeefbeurten, en kwam tot een simpele en logische conclusie: ik was niet goed bezig

    Om een lange redenering kort te houden, kan ik vertellen dat ik de plant eigenlijk constant op een tekort aan water aan het houden was. Weliswaar zonder het te beseffen, maar goed... ze kreeg dus maar telkens net genoeg om de dag door te komen, soms lukte dat zelf niet en gaf ik een weinig water bij.
    Sinds ik het probleem met overwateren had, ben ik blijkbaar fout beginnen redeneren en ben ik dus gewoonweg minder water gaan geven. Zonder echt op de grond te letten ben ik begonnen met maar 1L te geven zonder de grond te verzadigen. Met 1 tot 2 liter water kan je een pot van 30L niet vochtig houden... dus de pot werd droog en bepaalde stukken zagen nooit geen water meer. Kurkdroog. Dat deel van die wortels die daar zitten, brengen bijgevolg ook niets bij, bij het groeien. En dan mag je zoveel voeding bijsturen als je wil, als je plant maar de helft van z'n wortelsysteem kan gebruiken, kom je sowieso in de problemen....

    Lessons learned! Ik heb de pot n u helemaal vochtig gemaakt door heel langzaam, met tussenpozen van +/- 10 mins, de plant water te geven met mondjesmaat. Ik deed dit tot ik de eerste druppel onderaan zag. Heb er een uur over gedaan om uiteindelijk 2.5L water te geven.

    De pot is nu vochtig, verzadigd maar niet kletsnat. Ik heb het water telkens op andere plaatsen gegeven zodat de hele pot water kreeg, ook de buitenranden. En ik ga nu geen water meer geven tot de plant het me laat weten dat ze dorst heeft. Als dat zo is, zal ik wat ik vandaag deed, herhalen.

    Belangrijke les: 3L water om de 2 dagen is niet hetzelfde als elke dag 1.5L geven!

    Ik hou jullie op de hoogte. Ik vermoed dat ik ten vroegste overmorgen opnieuw water zal moeten geven. Misschien zelfs nog langer. De wortels moeten herstellen en de droge stukken terug in gebruik nemen. Dus zal nog wel effe duren voordat ik merkbaar verbetering zal zien. Ik hoop in elk geval dat dit het einde van de hobbelige weg is, want de bloei begint stilaan op gang te komen. Net op tijd dus...
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


      #48

      Comment


        #49
        De plant staat er vandaag een pak beter bij! Alle blaadjes staan mooi recht, zelfs in de hoofd-top. Het is al even geleden dat ik ze zo opgewekt heb gezien

        Overpotten wil ik liever vermijden. Ik denk dat de shock te groot kan zijn, zeker nu na die zeer hobbelige periode. De bloei is echt gestart nu (zie foto's) en wil daarom de stress van het verpotten voorkomen. Zeker als dit zou gaan betekenen dat de voeding in de war gestuurd zou worden. Hoe minder variabelen hoe beter denk ik altijd. Bovendien wordt een pot van 2x de huidige grootte vrijwel onhandelbaar...
        Als ik zie hoe de plant reageert op de waterbeurt, dan heb ik er al veel meer vertrouwen in dat het nog goed komt.

        @Plagron: wat kan je me aanbevelen ivm omschakeling naar Terra Bloom?
        Zoals je ziet op de foto's, is de prille bloei begonnen. Wanneer en hoe schakel ik over? Doe ik dat geleidelijk en dus gemengd, of plots?
        Ik geef nu 6.5ml Terra Grow per liter.

        Bedankt voor de ondersteuning!
        Attached Files
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


          #50
          Lijkt een beetje op mijn OG plant, die staat ook in een 30 liter pot.. en ik gebruik meestal een gieter van 2 liter.
          Bij mij stonden bladeren ook zelden omhoog gericht, maar dat is nu wel anders.

          Wat ik gedaan heb is meer water geven,
          paar liter van onder via schaal werd snel opgezogen, en dan de gieter met stappen totdat het er onder een beetje uit loopt.
          Ik had ongeveer 6-10 liter nodig.



          Comment


            #51
            Ah, ze staat er inderdaad een stuk beter bij! gelukkig maar. Ik zou nog even wachten met bloeivoeding, tot je echte pruikjes ziet. Nu wilt ze nog even groeien. Goed bezig!

            Comment


              #52
              Oorspronkelijk geplaatst door Reefer View Post
              Lijkt een beetje op mijn OG plant, die staat ook in een 30 liter pot.. en ik gebruik meestal een gieter van 2 liter.
              Bij mij stonden bladeren ook zelden omhoog gericht, maar dat is nu wel anders.
              Da's goed nieuws! Hoelang geleden was dat? (En is de verbetering blijvend?)

              Oorspronkelijk geplaatst door Reefer View Post
              Wat ik gedaan heb is meer water geven,
              paar liter van onder via schaal werd snel opgezogen, en dan de gieter met stappen totdat het er onder een beetje uit loopt.
              Ik had ongeveer 6-10 liter nodig.
              Da's inderdaad ook wel veel, je pot zal ook kurkdroog zijn geweest... in ieder geval is het nu een kwestie van te onderhouden en niet meer zover laten komen. Minder frequent water geven, maar wel grotere hoeveelheden per keer dus...
              Ik had m'n plant eerder die dag ook al 2x (te weinig) water gegeven en als ik alles bij elkaar optel, kom ik ook rond de 5 liter uit die nodig was om het te corrigeren

              Blij te horen dat het bij jou ook opgelost geraakt en bedankt om dit even te laten weten, zo weet ik dat ik niet alleen was




              > Back to the future Haze run <

              < Kweek Down Memory Lane >

              Comment


              • Reefer
                Reefer commented
                Editing a comment
                Dat was deze maand, alleen heb ik het niet echt goed bijgehouden.
                Vandaag wel een update in m'n verslag geplaatst waar je het verschil goed ziet.
                Alleen het grote fan blad blijft altijd wel soortig van hangend.

                Ohja nog wat, bladvoeding had bij mij ook een goede reactie (fishmix)

              • OudHollander
                OudHollander commented
                Editing a comment
                Ik zag je OG in je kweekverslag en ik ben blij om te zien dat het bij jou nog goed meevalt. Je was er tijdig bij gelukkig!

                En die bladvoeding doet natuurlijk wonderen als de wortels niet ok zijn, dat was voor mij een grote hint om het bij de wortels te gaan zoeken

              #53
              Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
              Ah, ze staat er inderdaad een stuk beter bij! gelukkig maar.
              Ik zal morgen een nieuwe foto maken van de volledige plant. Laat ons hopen dat ze zo opgewekt blijft

              Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
              Ik zou nog even wachten met bloeivoeding, tot je echte pruikjes ziet. Nu wilt ze nog even groeien.
              Okidoki. Dus da's nog minstens een week tot zelfs 2 weken. En doe ik de omschakeling dan van dag op dag of moet ik gaan mengen met grow en geleidelijk omschakelen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Plagron View Post
              Goed bezig!
              Nee nee, jullie zijn allemaal goed bezig! Zonder jouw en de hulp van anderen was deze plant al lang ten dode opgeschreven
              Als er iemand niet goed bezig was, ben ik het wel
              > Back to the future Haze run <

              < Kweek Down Memory Lane >

              Comment


              • exmember47012
                exmember47012 commented
                Editing a comment
                Ik kijk uit naar je foto! En inderdaad, nog enkele weken. Als de bloei eenmaal goed begonnen is ga je direct over op de bloom. Dat moet goed komen.

                Het blijft gissen zo iets, we gaan gewoon door tot we op een goede conclusie komen. Dat mensen zo meedenken is uiterst prettig, meerdere zienswijze brengen je toch sneller op het juiste pad!

              • OudHollander
                OudHollander commented
                Editing a comment
                Ik post morgen die foto, ik hoop dat ze er dan even goed uitziet als ze vandaag doet Dan zal ik pas wat geruster zijn...

                En qua omschakeling staat het genoteerd Ik wacht tot de pruikjes er zijn.

              #54
              Goed dat je eruit bent Ziet er beter uit zo mooi mooi
              Ad usum proprium!

              Comment


              • OudHollander
                OudHollander commented
                Editing a comment
                Nou, ik ben voorzichtig met juichen maar het ziet er inderdaad goed uit *fingers crossed*

              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Ik zal voor je duimen XaM Gewoon positief blijven en niet overdenken, dan komt het helemaal goed!

              #56
              Hey Xammid,

              Stuk beter toch. Zijn de bladeren na het water geven wat gaan hangen of was dat al zo? Als dat al zo was zou ik zometeen nog even wat water geven.
              De gele bladeren worden niet meer groen, maar de rest ziet er mooi uit.
              Met neemolie zou ik zeker stoppen nu de bloei gaat beginnen. Eenmaal in de bloei kan je weinig doen, misschien wat galmuglarven of lieveheersbeestjes in je tuin loslaten.

              Comment


                #57
                Tijd voor een update!

                Op de foto's is het duidelijk dat het ondertussen (eindelijk) goed gaat met de plant
                Net op tijd nu de bloei goed is ingezet...

                Ik ben uiteraard heel aandachtig geworden met het water geven en vooral de manier waarop. En dat is duidelijk te zien aan de plant. Als ik water geef, zorg ik nu dat de hele pot verzadigd is en ik neem er ook m'n tijd voor.
                De pot wordt nu ook niet meer zo warm met het witte doek er rond. Ik heb zo 't vermoeden dat de wortels zich ook aan het herstellen zijn, want ook de hoofdtop begint nu z'n bladeren op te richten. Dat deed ie nog niet tot vandaag... alle andere topjes wel, maar de hoofdtop bleef achter.
                Dus ik vermoed in de komende dagen nog meer verbetering te zien. Alleen zit er nu wat minder goed weer aan te komen,.. maar goed, dat heb je dan als je buiten kweekt

                Bedankt voor jullie hulp! Zonder jullie was deze plant ten dode opgeschreven!


                PS: ik heb ook een foto toegevoegd van een merkwaardige top. Die is vanzelf in 2 gesplit lijkt het. Ik heb nooit gesnoeid/getopt en toch groeien er op die ene tak twee toppen
                De tak waar die dubbele top op zit is niet rond maar plat. Hij is 3x zo breed als ie dik is. Heb ik nog nooit gezien. Maar je hoort me niet klagen, hoe meer toppen hoe blijer ik word
                Attached Files
                Last edited by OudHollander; 2 September 2019, 10:13.
                > Back to the future Haze run <

                < Kweek Down Memory Lane >

                Comment


                  #58
                  exmember47012 zijn de pruikjes al groot genoeg om over te stappen naar Terra Bloom? Of wacht ik toch nog een weekje?


                  Attached Files
                  > Back to the future Haze run <

                  < Kweek Down Memory Lane >

                  Comment


                    #59
                    Dat ziet er keurig uit! Ik zou overstappen op de Bloom inderdaad, de echte toppen zijn begonnen! Mooi dat alles toch nog gelukt is.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Waarom geen hydro dan, in je binnenkweekje!?
                      ( en topic no.3)

                    • exmember47012
                      exmember47012 commented
                      Editing a comment
                      OudHollander , tof dat je met Plagron verder wilt! Jij ook bedankt dus. Ik ben altijd bereid te helpen. Ik heb het vermoeden dat dit helemaal goed gaat komen!

                    • OudHollander
                      OudHollander commented
                      Editing a comment
                      Nou exmember47012, of het goed zal komen lijkt nu vooral af te hangen van de weergoden. Ik dans me hier te pleuris met die zonnedans, maar behalve veel zweten, helpt het niet, het blijft maar regenen...
                      De plant staat in ieder geval droog in de serre, ze krijgt geen druppel water zonder mijn goedkeuring

                    #60
                    Even laten weten dat de plant ondertussen in tip-top conditie is en volop bloemen aan het groeien is

                    Zoals je op de foto's ziet, staat ze er fier bij. De blaadjes mooi omhoog gericht en bloeien maar
                    Ik verwacht dat ze nog iets minder dan een maand nodig zal hebben.

                    img_2100(1).jpg
                    img_2101(1).jpg
                    img_2102(1).jpg
                    > Back to the future Haze run <

                    < Kweek Down Memory Lane >

                    Comment

                    Bezig...
                    X