Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

    Update.
    Ik zag gisteren dus nog wat meeldauw. Vandaag zie ik niets meer

    Voor mij toch wel het ultieme bewijs dat het mengsel toch wel iets doet, maar helaas is het geen wonder middel.

    Voor planten die nog geen weken bloeien denk ik dat de kliko een betere oplossing is.

    Grappig is dat behoorlijk wat bladen witte puntjes hebben. Ik vermoed dat dit na een regenbui wel weg is.

    De grote vraag is misschien wel voor ons, maar wat nou als we echt vanaf het begin de plant deze behandeling geven.
    Last edited by Gps; 15 September 2016, 20:03.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #92
      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

      vorig jaar poederzwavel gebruikt voor mijn zevenweker en heb er drie weken kunnen mee verder breien
      dijkt de schimmel in omdat ph blad +8 wordt en is meest effectieve curatieve middel voorhanden
      preventief zeker een aanrader, andere middelen ook

      onbehandeld is je plant een vogel voor de kat binnen een week
      wegdoen in beginstadium, is dweilen met de kraan open

      en ik leef nog , heb daar meer dan een ons van gerookt, geen zwavelzuur op mijn longen
      snap nog steeds niet waarom het 'vierde' basiselement, S, niet voor de oogst gebruikt mag worden
      misschien dat iemand mij dat eens kan duidelijk maken

      Comment


        #93
        Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

        Zwavel zelf is niet echt schadelijk maar zwaveldioxide en zwaveltrioxide wel (onvolledig verbranden van zwavel en vocht vormt deze)

        Zwaveldioxide werkt reeds in lage concentraties vrij sterk irriterend op de longen. Inhalatie van het gas kan kortademigheid, hoesten en longoedeem veroorzaken.

        Comment


          #94
          Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

          Ik heb net de early skunk omgehaald.

          Er zat een klein beetje meeldauw onderaan op een paar takken. Ook als test de plant ondersteboven opgehangen en met water en zuiveringszout afgespoeld.

          Daarna zag ik op het water op de grond iets drijven, dat me meteen aan deze video doet denken. ( Jorge gebruikt echten geen bakpoeder)
          Op 2.32m

          https://www.youtube.com/watch?v=lAmVY1-K5kc

          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #95
            Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

            Jorge gebruikt waterstof peroxide.
            Wat een smerige zooi die drijvende drap.


            I like it!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              #96
              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

              Ik heb toch het idee dat alleen bakpoeder en water niet zo goed werkt. Er moet waarschijnlijk iets bij waardoor het beter uitvloeit.

              Ik wilde echter geen melk gaan spuiten op een plant die ik oogstte.

              Plant was toch wel goed nat, en daarom maar even een fan aangehad in de kamer waar hij nu in het donker hangt.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #97
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #98
                  Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                  Die theeboom olie werkt schimmel/bacteriedodend, mn moeder gebruikt theeboombalsem op een kalknagel aan der voet. Dus tkan werken, geprobeerd heb ik niet.
                  verslag 1, verslag 2

                  Comment

                  Bezig...
                  X