Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

    Nu je dit zegt: Bij de eerste behandeling had ik inderdaad het probleem dat er een beetje bakpoeder niet oploste in het water.

    Ik gooide er toen maar magere melk bij en heb goed geschud, maar dat werkte dus niet.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #47
      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

      Ja je had het over melk wat als uitvloeier zou werken enzvoort , ik dacht oen monty houd ff je bek
      ook omdat bel alweer riep MELK WERKT NIET. Neen melk wekr idd niet e zure melk ook niet wel melkzuurbacterien das wat anders he. maarja tussen roepen en lezen en weten zitten een paar werelden verschil.

      Ik vind het mooi om je zoektocht te volgen en at je het gewoon probeert.

      hier en daar stuur ik wel bij of verklaar maar ga niet meer voor iedereen alles voorkauwen, daar worden de forumleden namelijk lui van.

      Comment


        #48
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #49
          Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

          magere of vette melk wat is het nu, dat bedoel ik. je moet je wel iets dieper gaan inl;lezen of studeren vooral je roept melk werkt niet.

          Comment


            #50
            Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door ergonaut View Post
            Aptus fungone zou preventief werken door een soort reiniging + beschermlaag vs schimmels en bact.
            http://aptus-holland.com/nl/aptus-pl...aptus-fungone/
            Interessant, bedankt.

            Ik gebruik wel al vital, maar daar had ik eerder mee moeten beginnen.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
            magere of vette melk wat is het nu, dat bedoel ik. je moet je wel iets dieper gaan inl;lezen of studeren vooral je roept melk werkt niet.
            Ik heb voorlopig al te veel tegenstrijdige informatie gevonden op het net, en ging dus maar even af op de groep die zei dat magere melk ook kon. ( want dat heb ik in huis)
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #51
              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

              Mocht ge uit de buurt zijn, kan ge er wat hebben... Heb m hier, maar nog niet uitgeprobeerd. Pm me gerust!
              verslag 1, verslag 2

              Comment


                #52
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #53
                  Last edited by ergonaut; 10 September 2016, 19:37.
                  verslag 1, verslag 2

                  Comment


                    #54
                    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                    Over dat wegspoelen van de melk. De avond nadat ik de plant behandeld had, heeft het flink geregend.

                    Toch zag ik twee dagen geen meeldauw.

                    Dat het weer terug komt (zichtbaar) is omdat zoals Fllintstoned uitlegde dat de sporen al in de plant zitten.

                    Deze behandeling pakt wel een deel van de meeldauw aan, maar krijgt het niet uit de plant.
                    Last edited by Gps; 10 September 2016, 21:22.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #55
                      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                      Update:

                      Ik zie geen meeldauw op de plant, dat is nu dag drie.

                      Ik geef het zoeken op internet voorlopig even op. Ik kom niet verder met die melkzuurbactieren. Het is mogelijk dat ze in melk zitten. ( er aan toegevoegd zijn)
                      Zoals ik het begrijp zitten ze niet van nature in de melk, maar kunnen toegevoegd zijn voor een langere houdbaarheid.

                      Of het dus wat uitmaakt of ik magere halfvolle volle of melk vers van de koei gebruik kan ik niet vinden. Wel veel tegenstrijdige meningen.

                      Belangrijker is dat ik een middel lijk te hebben, om meeldauw in de hand te houden.
                      Het is duidelijk dat het mengsel wel degelijk iets doet tegen meeldauw.

                      Wat er gebeurd zonder het zuiveringszout ? Dat is nog even de vraag.

                      Ik denk dat het belangrijk is hoe sterk de plant nog is. Is de plant te veel verzwakt, dan kan je spuiten wat je wilt, de meeldauw is binnen 24 uur weer terug.
                      En dat zou dan verklaren waarom Stemma vind dat melk niet helpt, en waarom dit zelfde mengsel vorig jaar op de autoflowers bij mij geen succes was.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #56
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #57
                          Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                          Interessant

                          En ik snap het al iets beter. Dan klopt het toch dat als het om de melkzuurbatieren gaat, we yoghurt of karnemelk moeten hebben. ( en geen melk )

                          Yoghurt op de plant, ga ik niet proberen.
                          ( A dirty mind is a joy forever )

                          Karnemelk zou tenminste nog kunnen.


                          Trichoderma is dus onze vriend, en zou verklaren waarom melk ook preventief kan werken.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #58
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #59
                              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                              Ik heb nog geen enkel bewijs of serieuze onderbouwing kunnen vinden waarom dat baking soda er bij moet.

                              Genoeg sites , met ook 20 andere toepassingen voor baking soda, maar geen goede onderbouwing waarom het schimmels zou doden.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                                #60
                                Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                                http://www.moestuinforum.nl/meeldauw...nt-t11010.html

                                Comment

                                Bezig...
                                X