Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

    En bedankt

    Nu komen we ergens, natrium bicarbonaat ( zuiverings zout / baking soda ) werkt dus wel, maar je moet er voorzichtig zijn.

    http://www.grow-spray.nl/blog/archiv...-met-melk.html

    Het gebruik van melk voor de bestrijding
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #62
      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

      In magere melk zit een gram meer eiwit per 100 ml dan halfvolle en volle

      Comment


        #63
        Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

        En de meeldauw is weer zichtbaar. Het werkt dus een dag of drie. Genoeg gezien hoe ver de plant is.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #64
          Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

          Dus eigenlijk werkt het niet
          Visueel misschien voor ons. Een paar dagen. Maar iets zegt me dat die schimmel dan echt niet helemaal weg geweest is hoor...

          Comment


            #65
            Last edited by ergonaut; 13 September 2016, 06:45.
            verslag 1, verslag 2

            Comment


              #66
              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

              Nog meer tips, let op het gebruik van onbewerkte verse melk en het toevoegen van wat olie bij gebruik van baking soda.
              http://www.growingformarket.com/arti...ldew-solutions

              Let wel dat middeltjes voor te consumeren planten misschien niet rookbaar kunnen zijn?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #67
                Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                Als iemand me er morgen aan herinnert, spuit ik een zeezout oplossing.
                Dan kan er uitgesloten worden of het de natrium is in het natriumcarbonaat.
                Dan kan er weer een optie afgevinkt worden.

                Ondertussen ga ik nadenken over de concentratie, want plantjes houden er niet van.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #68
                  Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                  Het werkt in zoverre dat het toch wel de meeldauw remt. Ik heb nu een klein beetje meeldauw, hoe erg was dit geweest als ik niets gedaan had ?

                  Als je de link van Flintsotned volgt, dan moet ik misschien meer bakpoeder toevoegen.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #69
                    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                    Uit mijn linkje

                    Baking soda
                    Sodium bicarbonate - the same stuff you use for making biscuits or deodorizing the refrigerator - is highly effective against powdery mildew. Its effectiveness is not understood precisely, but it is thought to be a case of induced resistance - that is, the baking soda causes the plant to produce some compound to defend itself against pathogens.
                    Baking soda is particularly effective when paired with a horticultural oil. To mix your own solution, for each gallon of water in your sprayer, add 1 Tablespoon baking soda and 2.5 Tablespoons of horticultural oil. This makes a 0.5% concentration of bicarbonate, the maximum recommended for control of powdery mildew on roses; other species may tolerate greater concentrations, but you should test for phytotoxicity before spraying large areas.
                    Baking soda has a few drawbacks: First, it must be sprayed every week to protect new growth on the plant. It also can build up in soil when used in drought-stressed areas where only drip irrigation is used. Increased bicarbonate in soil can lead to removal of calcium and magnesium, and prevent the absorption of iron and lead to iron chlorosis. (These risks appear to be small in most farm situations.)
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #70
                      https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Natr...rstofcarbonaat


                      I like it!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment


                        #71
                        Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                        Uit mijn linkje

                        Baking soda
                        Sodium bicarbonate - the same stuff you use for making biscuits or deodorizing the refrigerator - is highly effective against powdery mildew. Its effectiveness is not understood precisely, but it is thought to be a case of induced resistance - that is, the baking soda causes the plant to produce some compound to defend itself against pathogens.
                        Baking soda is particularly effective when paired with a horticultural oil. To mix your own solution, for each gallon of water in your sprayer, add 1 Tablespoon baking soda and 2.5 Tablespoons of horticultural oil. This makes a 0.5% concentration of bicarbonate, the maximum recommended for control of powdery mildew on roses; other species may tolerate greater concentrations, but you should test for phytotoxicity before spraying large areas.
                        Baking soda has a few drawbacks: First, it must be sprayed every week to protect new growth on the plant. It also can build up in soil when used in drought-stressed areas where only drip irrigation is used. Increased bicarbonate in soil can lead to removal of calcium and magnesium, and prevent the absorption of iron and lead to iron chlorosis. (These risks appear to be small in most farm situations.)
                        Kenne die gasten niet normaal lulle ?

                        1 Table spoon op een Gallon Een opschep lepel op 3,7 liter water.

                        Maar ik had de link gelezen, en ik dek de pot af voor ik begin.

                        Ik weet niet of het in dit topic was er was ook iemand die bruine vlekken had na de behandeling met bakpoeder op plekken waar eerst meeldauw zat.

                        Het werkt dus wel maar de juiste dosering is lastig met die thee lepeltje eenheden.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #72
                          Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                          Dus als ge alles zowat leest. Is het correct deze conclusie te trekken?
                          Melk voed of trekt bepaalde schimmels of bacterieen aan die de meeldauw preventief het moeilijker maken en de sporen verwijderen door een soort symbiose??? (eventjes toch) tegelijk kan deze evenwel schimmels voeden dus ook meeldauw. Dus het is wat dansen op een slappe koord lijkt me...
                          Indammen en beperken lukt (al dan niet met bakpoeder) doden schijnt het niet sterk genoeg voor te zijn.
                          Na dit wat te volgen heb ik (voor mezelf) besloten mn aptus fungone preventief te gebruiken tot de bloei ofzo (heb m toch) en mocht ik ooit meeldauw op een plant krijgen ik deze gewoon direct zal weggooien. Wat tegenhouden of indammen van sporen is niet voldoende voor mij... Want meer doet het blijkbaar niet.
                          Het idee dat ergens ook nog maar iets kan overleefd hebben of een andere plant besmet en ik dat mogelijk zou roken. Al dan niet met een milkyway smaakje door het wat tegen te houden... Nee dank u. Start ik liever opnieuw en rook ff minder of niet.

                          @hoeloes, zalfje kan mogelijk mn zoontje ook helpen. Google ik ff bedankt om af te dwalen
                          Last edited by ergonaut; 13 September 2016, 07:33.
                          verslag 1, verslag 2

                          Comment


                            #73
                            Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                            @ergonaut Goed om te horen dat je dit zalfje misschien kunt gebruiken voor je zoontje.
                            Greets



                            I like it!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                            Comment


                              #74
                              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                              Sodium bicarbonate as a fungicide works by disrupting the ion balance in the fungal cells, which causes them to collapse. The biggest danger in using sodium bicarbonate on plants is the potential for foliar burn. This appears as brown or yellow patches at the end of the leaves and can be minimized by thorough dilution of the product.

                              Read more at Gardening Know How: Sodium Bicarbonate In Gardens: Using Baking Soda On Plants http://www.gardeningknowhow.com/gard...-on-plants.htm


                              http://www.greencure.net/what_is_greencure.asp



                              http://www.wur.nl/en/Publication-det...y-343337313030
                              Last edited by FlintStoned; 13 September 2016, 10:53.

                              Comment


                                #75
                                Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                                Fijne info hier

                                Zit zelf erg te twijfelen over de cleanlight, gebruikt iemand dat?

                                Of valt dat op met een blauwe metaaldetector elke dag over de planten heen, mmmm

                                Last edited by Greyvol; 13 September 2016, 11:08.
                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...
                                X