Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

    Voor wat het waard is. Ik heb een plant die bijna klaar is.

    Ik ga een recept van water met bakpoeder proberen. ( zuiverings zout)

    Er kan ook melk en zachte zeep bij ( geen chemische zeep )

    De melk en de zachte zeep doen niets met de meeldauw, maar zijn er om een betere hechting aan het blad te krijgen.
    Het bakpoeder zou de meeldauw moeten doden.

    Ik ga straks de plant bekijken, of ik al oogsten kan of dat ik bakpoeder ga proberen.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #17
      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

      Ik heb vorig jaar ook een plant vol met meeldauw aan het begin van de bloei bespoten met een oplossing van melk, water en bakpoeder en dit heeft het wel in toom gehouden tot het einde van de bloei. Het doodt wel de bloeihaartjes waardoor je toppen er wat lelijk uitzien, maar voor de rest was de wiet van deze plant de lekkerste die ik al zelf heb gekweekt.
      Dat was trouwens ook early skunk, zeer mooie plant en opbrengst maar blijkbaar niet zo sterk tegen meeldauw, wel niets toprot en deze heeft tot oktober gestaan (droog).

      Dit jaar had ik ook veel last van meeldauw in het begin van de zomer. Ook op de takken zelf waardoor ik dit gewoon heb laten zitten, en toen ik terugkwam van vakantie eind juli was dit volledig verdwenen. Nu is deze plant volledig meeldauwvrij afgebloeid Nog een ander plantje stond helemaal vol met meeldauw, ging deze weggooien maar was dit uiteindelijk vergeten en ook dit was opeens terug volledig meeldauwvrij toen ik terugkwam van vakantie. Nu is het een enorm mooi plantje en geen meeldauw meer te zien. Je ziet enkel nog van die bruine vlekjes waar meeldauw ooit heeft gezeten.

      Hangt dus enorm hard af van temperatuur en luchtvochtigheid zowel overdag als 's nachts denk ik.. en het vreemdste is ook dat de meeldauw het ergst was toen het heel mooi zonnig weer was en deze is verdwenen na een week bewolkt en regenachtig weer.

      Comment


        #18
        Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

        Ik heb meeldauw ook wel zien verdwijnen met mooi zonnig weer. ( zonder dat ik wat deed )

        En dat bakpoeder lijkt toch wel iets te doen. Ik zag ook bruine plekken op de plant die ik vandaag omhaalde.
        Hoe ver het in de plant dringt weet ik niet, maar de meeldauw is er zeker niet blij mee.

        Ik had gisteren alleen water met bakpoeder en het is beter om wat melk of zeep ( geen chemische zeep ) toe te voegen.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #19
          Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

          Een vraag over kaliwaterglas.
          Als je kaliwaterglas aan de plant wil geven, hoeveel geef je dan en in welke verdunning?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

            Ik heb dit gevonden:

            http://boerengoed.nu/index.php/produ...erglas-1liter/

            Deze link was al eerder in het topic gegeven, staat ook een dosering bij.

            https://www.deververije.nl/overige-p.../kaliwaterglas

            8.50 tegen 18.00
            Last edited by Gps; 1 September 2016, 23:12.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #21
              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

              Vandaag met water bakpoeder en melk gespoten.

              De melk zorgt er inderdaad voor dat het water beter uitvloeit over de plant ipv dat het er alleen maar vanaf loopt.

              Word vervolgt tav: maar werkt het ook ?
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #22
                Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                Melk werkt niet, het voedt de schimmel waarschijnlijk juist. Bakpoeder helpt misschien wel. Maar ook daarmee voorzichtig zijn, als de pH te ver stijgt leg je daar mee de planten om zeep.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23
                  Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                  Ik begin dingen slimmer te doen. Ik heb eerst de aarde van de pot afgedekt met plastic.

                  Ik had al een poging gedaan met alleen maar water en bakpoeder maar dan is het probleem, dat het water er bijna sneller afloopt als ik het er op kan spuiten.
                  De melk lost dit probleem op. ( ik gebruikte overigens magere melk, maar de melk is er dus niet om de meeldauw te bestrijden )

                  Op sommige sites word beweerd dat melk wel werkt. Mijn eigen ervaring sluit aan bij wat stemma ook al zei. Melk doet niets tegen meeldauw.

                  Ik heb de plant echt fanatiek in gespoten, bladen onder en boven, even gewacht en toen de plant maar even schuin gehouden om het meeste water en melk van de plant te krijgen.
                  Daarna het plastic van de aarde gehaald.

                  Nu maar even wachten of dat zuiveringszout dus iets doet.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #24
                    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                    Ik ben zeer verbaast, als ik naar me plant kijk dan zie ik geen meeldauw meer.

                    Hoe lang blijft dit ook zo ? Blijkbaar houd meeldauw niet van zuiveringszout.

                    De grote vraag is natuurlijk of dit alleen maar oppervlakkig helpt.

                    Ik zie wel hier en daar een enkele bruine plek, maar ik durf niet te zeggen of dat plekken met meeldauw waren.
                    Last edited by Gps; 3 September 2016, 17:31.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #25
                      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                      De update waar we allemaal op zitten te wachten.

                      Het is nu twee dagen na de behandeling en ik zie geen meeldauw meer, op de plant die vandaag in de regen staat.

                      Eigenlijk snap ik er geen flikker van.

                      Bij eerdere pogingen op oa een autoflower, was de meeldauw binnen 24 uur weer terug.

                      Wat ik de laatste keer wel anders deed is dat ik echt de hele plant flink nat gemaakt heb.

                      Op een aantal takken en bladeren onderaan zat wat meeldauw, het leek wel sneeuw. Die zijn nog steeds schoon.

                      Een aantal bladeren hoger op de plant hadden van die typische witte meeldauw vlekken in het blad.

                      Alles is weg.

                      Wat ik hier van leer is dat bakpoeder bij meeldauw zeker een poging waard is.

                      Je moet dus wel er voor zorgen dat je iets bij het water en het bakpoeder doet, dat er voor zorgt dat je mengsel goed vloeit en je echt de hele plant raakt.

                      Wat ik tot nu toe gevonden heb over dat vloeien: Afwas middel, melk, niet chemische zeep.( chemische zeep werkt natuurlijk ook, maar dat schijnt geen goed idee te zijn )

                      Dosering op 1,5 liter water 2 theelepeltjes zuiveringszout.
                      Last edited by Gps; 4 September 2016, 18:28.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #26
                        Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                        Goede tip! Dan zal het toch de hoge pH zijn die de boel ondraaglijk maakt voor meeldauw.

                        Ik zal eens 'n testje doen met kaliloog (KOH) omdat ik dan niet met natrium of calcium hoef te werken, dat stoort minder als het eraf regent. Kalium is gewoon bloeivoeding.
                        Als je het niet erg vindt, dan meld ik hier ook even hoe dat is afgelopen.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #27
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #28
                            Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                            Maar even een foto.

                            Het lukt mij niet goed om een duidelijke foto te maken. Dit is de plant die behandeld heb met water en bakpoeder ( met wat melk)

                            Bij de eerste foto heb ik met de contrast en helderheid gespeeld, tweede foto is het origineel.
                            Wiite uitslag, die er volgens mij ander uitziet als wat ik al eerder als meeldauw herkende.
                            Toch ziet dit er niet het zelfde uit. Iemand die hier wat zinnigs over zeggen kan, of zijn de foto's te slecht ?

                            DSCF0001a.jpgDSCF0001.jpg
                            Last edited by Gps; 6 September 2016, 19:15.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              #29
                              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                              De schimmel zelf leeft IN de plant. Het witte is enkel het schimmelpluis (spoordragers met sporen) die de schimmel uit je blad laat groeien. Je kunt dat een beetje vergelijken met een paddestoel. De schimmel leeft in de grond en wij zien enkel de paddestoel, het voortplantingsorgaan. Bij meeldauw is dat dus net zo de schimmel woont in de plant en je ziet enkel de spoordragers met sporen.

                              Melkzuren in de melk zorgen ervoor dat de sporen niet kunnen kiemen. Je damt daarmee de meeldauw in maar verhelpt het niet. Je zorgt met melkwater dus enkel ervoor dat nieuwe sporen zich niet kunnen vestigen. Nu zal Bella wel weer gaan roepen dat melk niet werkt zoals ze overal roept als het worden meeldauw en melk valt maar goed.

                              DSC04114.jpgDSC04118.jpg
                              Wat je hier dus ziet is de schimmelpluis, spoordragers met sporen.

                              Comment


                                #30
                                Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                                Mooie foto's en dat ziet er anders uit als bij mij. Daarom snap ik het ook niet.

                                Na de behandeling met water bakpoeder en melk was(is) nou juist alles wat ik zag en wat wel op bovenstaande foto's lijkt, weg.

                                Zijn er soms verschillende soorten meeldauw en dan bedoel ik niet de valse en de echte ?
                                Wat ik nu zie lijkt eerder op verf als op pluis.
                                Lets not criticize but legalize

                                Comment

                                Bezig...
                                X