Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
jo qaneh, Heeft iemand wat info hoe het best zaadjes geoogst kunnen worden?;;;; hoe bedoel je???
eerst groeien en bloeien,,,,,,,,, dan oogsten!!!! er is maar één manier dat ik weet!! FEMALE= 100% vrouwelijk zaad;;; dit wil zeggen ieder zaadje is vrouwelijk ,je moet er de mannen niet meer uit sellecteren
wil je nog info laat maar weten
grts
Groeien, bloeien, oogsten. Yep dat is duidelijk
Geoogste plant gewoon laten liggen totdat de zaadjes ervanzelf uitvallen?
Drogen? Hoe bewaren.
Dat female vrouwlijk zaad is weet ik. Maar aangezien female zaad veel duurder is neem ik aan dat 95%-100% female zaad oogsten een andere techniek gebruikt dan regulier zaad.
Of niet?
Het is wat vreemd hoe je het zegt,ik response voor mensen die denken,dat als je plant femzaadjes geeft dat dit anders gaat of is dan normaal zaad.
Ik kan begrijpen dat jou Fem plant je meteen een honderd maal rijker maakt,en dat je de vraag daarom zo stelt,en dan zeg ik tuurlijk ben je dan voorzichtig met elk zaadje wat uit je plant komt.
Toch heeft het geen afzondere behandeling nodig,wil je zeker zijn dat er niks voorloren gaat trek je een zak over je plant en bind die dicht onder aan de stam.
je knipt je plant af,en je kunt meteen schuden,zodat de zaadjes in je zak vallen.
Ik zelfs gebruikte kleine plant daarvoor knipte die af en schud die uit in een emmer.
Een goed gegroeid en rijp na 5 weken zaadje puilen uit hun hulsje,deze vallen bij een natte plant er meteen uit de diepere ligende zaadjes haal je eruit als je plant droog is,en dus ook met je emmer enof groote grinder en of je vingers,met de plant hoeft je niet voorzichtig te zijn immers nooit op roken.
Hehe, toch wordt het wel tijd dat er ook wat meer aandacht voor zaden maken komt op JD eigenlijk. Lijkt mij geweldig om te doen. But first I need some stash
Comment