Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Miniscule topjes, harde geel/zwarte bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Miniscule topjes, harde geel/zwarte bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb 1 bubble cheese van BBS staan. Ze staat intussen een 5-tal weken in bloei (naar schatting, de administratie staat niet echt op punt ). echter blijven de topjes dezelfde grote (max 1cm diameter), zijn de bladeren hard en kraken deze af in plaats van te plooien, en zijn ze aan de toppen geel/zwart.
    Ze heeft niet zoveel liefde gekregen, de zijtakken zijn wat in mekaar gegroeid, heb niet gedieft en 2 takken wat afgenepen om de onderste naar boven te brengen.
    Ook lijkt het alsof ze bijna geen water opneemt, de grond blijft redelijk zwaar en ik giet er maar af en toe wat afgezuurd water in, zonder voeding, want dacht ev. overvoeding

    deze staat samen met 5 andere planten (verschillende soorten), die allemaal goed staan volgens omstandigheden, met zeker een 2-tal toppen die intussen de afmeting hebben van 50cl flesje.

    deze staan samen onder 400W SL. Met voeding van no mercy.
    dit is mijn derde kweek, waarvan de vorige twee goed verlopen zijn. In mijn 2e kweek had ik 2x bubble cheese staan, beiden toonden van het begin herma, waar ik deftig wat tijd aan besteed heb om alles weg te halen. (Achteraf niets van zaad ) Toen hadden ze ook harde en zwarte bladeren, maar toch wel een mooiere topvorming dan wat ik nu zie. Ik zie nu niet drekt teken van herma, maar moet erbij zeggen dat ik er niet echt naar gekeken heb

    Foto zal deze avond beschikbaar zijn

    ik vraag mij af, zal dit een verloren plantje zijn, en vooral, wat doe ik er verkeerd mee? Of ligt aan de plant?

    #2
    Ik denk dat je ze verzopen hebt....

    4QCpKKa.gif
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Bij deze een foto
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Of 2
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
          Ik denk dat je ze verzopen hebt
          Gaan de bladeren en de plant zelf dan niet eerder slap gaan hangen?

          Comment


            #6
            Ook lijkt het alsof ze bijna geen water opneemt, de grond blijft redelijk zwaar en ik giet er maar af en toe wat afgezuurd water in
            ,


            Je foto's zijn voor mij niet scherp genoeg, maar ik zie een plant in slechte conditie en achterstand in groei. Een spaarlamp is dacht ik niet het beste licht voor cannabis kweek, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

            Overvoeding lijkt ook een issue, welke aarde heb je gebruikt?

            Als een plant lange tijd te nat staat kan er zelfs een blokkade ontstaan om water op te nemen, waardoor de plant uitdroogt in een kletsnatte pot.

            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Er lijkt me van alles aan de hand. Krokant blad is vaak een combinatie van pH/overvoeding en te dicht op de lamp.
              Foto's met flits (zonder oranje gloed) werken wat beter, omdat we dan kleuren kunnen onderscheiden. Nu is het een beetje wazig.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                ,


                Je foto's zijn voor mij niet scherp genoeg, maar ik zie een plant in slechte conditie en achterstand in groei. Een spaarlamp is dacht ik niet het beste licht voor cannabis kweek, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

                Overvoeding lijkt ook een issue, welke aarde heb je gebruikt?

                Als een plant lange tijd te nat staat kan er zelfs een blokkade ontstaan om water op te nemen, waardoor de plant uitdroogt in een kletsnatte pot.
                Ze staan onder 400W hps
                ik gebruik aarde van hubo, en geef pas na een 2-3 tal weken de eerste voeding (no mercy) en bouw deze langzaam op.
                ik geef meestal pas water wanneer ik de pot met 2 vingers kan opheffen, daarbij zal ik wel zeggen dat ik dit niet steevast gecontroleerd heb. Ook kreeg ze dezelfde dosis voeding als de anderen, die wel een stuk groter zijn...

                nja als je het zo stelt.. dat brengt verzuipen naar een hoger niveau

                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Er lijkt me van alles aan de hand. Krokant blad is vaak een combinatie van pH/overvoeding en te dicht op de lamp.
                Foto's met flits (zonder oranje gloed) werken wat beter, omdat we dan kleuren kunnen onderscheiden. Nu is het een beetje wazig.
                Te dicht op de lamp denk ik niet, ze stond er een eind verder van dan de rest, en heb ze daarnet wat hoger gezet

                ik kijk nog even voor een foto

                Comment


                  #9
                  Hopelijk wat beter, anders neem ik er morgen 1 met het licht uit. Ze nu staat ze een grote 40 cm van de lamp, tot op vandaag was dit een 60 cm
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #10
                    400 w SL - - > spaarlamp?

                    Geven van de juiste informatie is essentieel, wil je een zinnig antwoord krijgen.
                    400w spaarlampen leek mij al een enorme opstelling te kunnen zijn, maar ieder zijn ding he..

                    Temperaturen in je tent of hok?

                    No Mercy is biomineraal, heb je de EC wel gemeten?

                    Welke PH heb je aangehouden om op af te zuren?

                    Scherpe foto's in daglicht zijn het fijnst om te beoordelen. Van de hele plant en wat detailfoto's van aangedane bladeren/toppen. Ook foto van de andere planten die je nu hebt staan kunnen zinnig zijn.

                    Mag ik vragen wat je opbrengsten van de vorige 2 oogsten waren, omdat je aangaf dat de 'afwijkingen' toen ook aanwezig waren in mildere vorm.

                    Welke breeder is BBS?




                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                      400 w SL - - > spaarlamp?

                      Geven van de juiste informatie is essentieel, wil je een zinnig antwoord krijgen.
                      400w spaarlampen leek mij al een enorme opstelling te kunnen zijn, maar ieder zijn ding he..

                      Temperaturen in je tent of hok?

                      No Mercy is biomineraal, heb je de EC wel gemeten?

                      Welke PH heb je aangehouden om op af te zuren?

                      Scherpe foto's in daglicht zijn het fijnst om te beoordelen. Van de hele plant en wat detailfoto's van aangedane bladeren/toppen. Ook foto van de andere planten die je nu hebt staan kunnen zinnig zijn.

                      Mag ik vragen wat je opbrengsten van de vorige 2 oogsten waren, omdat je aangaf dat de 'afwijkingen' toen ook aanwezig waren in mildere vorm.

                      Welke breeder is BBS?



                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.
                      Last edited by Kalimero; 6 March 2017, 06:49.

                      Comment


                        #12
                        Wat is dat voor 'n rooster, lijkt wel een airco ?
                        Foto zonder HPS licht is veel meer op te zien inderdaad, maar er lijkt nogal wat loos met de bodem.
                        Heb je bijgehouden wat je exact hebt gegeven, en wanneer ?
                        Hebben ze niet te nat gestaan ?
                        Last edited by QnQ; 6 March 2017, 10:55. Reden: oh staat al in de helpdesk -.-
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Wat is dat voor 'n rooster, lijkt wel een airco ?
                          Foto zonder HPS licht is veel meer op te zien inderdaad, maar er lijkt nogal wat loos met de bodem.
                          Heb je bijgehouden wat je exact hebt gegeven, en wanneer ?
                          Hebben ze niet te nat gestaan ?
                          Das een kolomventilator op z'n zij.
                          ik heb niet bijgehouden wanneer en wat ik op de ml heb gegeven,
                          Na een 2-3tal weken begin ik met 1/10 van wat no mercy aangeeft als maximum, en bouw dit langzaam aan op. Ik bewater ze max. 3x per week
                          normaal voel ik het gewicht van de pot vooraleer ik water geef, zodat ze zeker niet te nat zouden staan.
                          ik regel mijn voeding volgens wat ik zie, wanneer ik de indruk krijg dat de bladeren donkergroen roodachtig worden, laat ik de voeding een tijdje achterwege, en als die haar voeding uit de bladeren trekt, ...

                          dit gezegd zijnde;; deze kweek heb ik door omstandigheden weinig tijd doorgebracht met de dames, telkens wat vluchtig gekeken en vlug water gegeven. Langs voor zag alles er steeds goed uit, maar deze stond wat weggestoken en het heeft mij dus laat opgevallen dat het niet goed leek te gaan met haar.
                          Ik durf dus ook niet zeggen of ze al dan niet te nat gestaan heeft, en overvoedt geweest is, maar aangezien ze meer dan de helft kleiner is dan de anderen, zou ik er dus ook niet van verschieten, aangezien ik ze waarschijnlijk wel mee bewaterd zal hebben met de rest..
                          ik gebruik bacterial (van begin tot eind) guano extract, sweet jane 1(groei), sweet jane 2 (vanaf 2e fase bloei) en bloom sensation (bloei)

                          Comment


                            #14
                            Wel, hoe meer ik ze bekijk, hoe meer ik geloof dat ik ze inderdaad verzopen heb.. ze heeft uitgedroogde bladeren en de pot blijft nat....
                            wel heb ik de indruk dat de bladeren toch wat plooibaarder worden en meer hun kleur terug krijgen.

                            binnen een 3tal weken gaat normaal alles om, zal ze zich, mits goede zorgen, nog wat herpakken, of moet ik hier niet teveel op rekenen?
                            hoewel ik dit liever niet zou doen, zou het nog de moeite lonen om enkel haar langer dan 3 weken te laten staan, in de plaats van meteen te beginnen aan de volgende ronde?
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment


                              #15
                              Ja, die is compleet verzopen. Als je maar maximum drie keer per week water geeft dan staan ze elke week minstens 4 dagen te nat.

                              Comment

                              Bezig...
                              X