Miniscule topjes, harde geel/zwarte bladeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Kalimero
    Stoner
    Nieuw Lid
    • Mar 2017
    • 21

    #1

    Miniscule topjes, harde geel/zwarte bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb 1 bubble cheese van BBS staan. Ze staat intussen een 5-tal weken in bloei (naar schatting, de administratie staat niet echt op punt ). echter blijven de topjes dezelfde grote (max 1cm diameter), zijn de bladeren hard en kraken deze af in plaats van te plooien, en zijn ze aan de toppen geel/zwart.
    Ze heeft niet zoveel liefde gekregen, de zijtakken zijn wat in mekaar gegroeid, heb niet gedieft en 2 takken wat afgenepen om de onderste naar boven te brengen.
    Ook lijkt het alsof ze bijna geen water opneemt, de grond blijft redelijk zwaar en ik giet er maar af en toe wat afgezuurd water in, zonder voeding, want dacht ev. overvoeding

    deze staat samen met 5 andere planten (verschillende soorten), die allemaal goed staan volgens omstandigheden, met zeker een 2-tal toppen die intussen de afmeting hebben van 50cl flesje.

    deze staan samen onder 400W SL. Met voeding van no mercy.
    dit is mijn derde kweek, waarvan de vorige twee goed verlopen zijn. In mijn 2e kweek had ik 2x bubble cheese staan, beiden toonden van het begin herma, waar ik deftig wat tijd aan besteed heb om alles weg te halen. (Achteraf niets van zaad ) Toen hadden ze ook harde en zwarte bladeren, maar toch wel een mooiere topvorming dan wat ik nu zie. Ik zie nu niet drekt teken van herma, maar moet erbij zeggen dat ik er niet echt naar gekeken heb

    Foto zal deze avond beschikbaar zijn

    ik vraag mij af, zal dit een verloren plantje zijn, en vooral, wat doe ik er verkeerd mee? Of ligt aan de plant?
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #2
    Ik denk dat je ze verzopen hebt....

    4QCpKKa.gif
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • Kalimero
      Stoner
      Nieuw Lid
      • Mar 2017
      • 21

      #3
      Bij deze een foto
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • Kalimero
        Stoner
        Nieuw Lid
        • Mar 2017
        • 21

        #4
        Of 2
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        • Kalimero
          Stoner
          Nieuw Lid
          • Mar 2017
          • 21

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
          Ik denk dat je ze verzopen hebt
          Gaan de bladeren en de plant zelf dan niet eerder slap gaan hangen?

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Ook lijkt het alsof ze bijna geen water opneemt, de grond blijft redelijk zwaar en ik giet er maar af en toe wat afgezuurd water in
            ,


            Je foto's zijn voor mij niet scherp genoeg, maar ik zie een plant in slechte conditie en achterstand in groei. Een spaarlamp is dacht ik niet het beste licht voor cannabis kweek, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

            Overvoeding lijkt ook een issue, welke aarde heb je gebruikt?

            Als een plant lange tijd te nat staat kan er zelfs een blokkade ontstaan om water op te nemen, waardoor de plant uitdroogt in een kletsnatte pot.

            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Er lijkt me van alles aan de hand. Krokant blad is vaak een combinatie van pH/overvoeding en te dicht op de lamp.
              Foto's met flits (zonder oranje gloed) werken wat beter, omdat we dan kleuren kunnen onderscheiden. Nu is het een beetje wazig.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Kalimero
                Stoner
                Nieuw Lid
                • Mar 2017
                • 21

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                ,


                Je foto's zijn voor mij niet scherp genoeg, maar ik zie een plant in slechte conditie en achterstand in groei. Een spaarlamp is dacht ik niet het beste licht voor cannabis kweek, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

                Overvoeding lijkt ook een issue, welke aarde heb je gebruikt?

                Als een plant lange tijd te nat staat kan er zelfs een blokkade ontstaan om water op te nemen, waardoor de plant uitdroogt in een kletsnatte pot.
                Ze staan onder 400W hps
                ik gebruik aarde van hubo, en geef pas na een 2-3 tal weken de eerste voeding (no mercy) en bouw deze langzaam op.
                ik geef meestal pas water wanneer ik de pot met 2 vingers kan opheffen, daarbij zal ik wel zeggen dat ik dit niet steevast gecontroleerd heb. Ook kreeg ze dezelfde dosis voeding als de anderen, die wel een stuk groter zijn...

                nja als je het zo stelt.. dat brengt verzuipen naar een hoger niveau

                Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                Er lijkt me van alles aan de hand. Krokant blad is vaak een combinatie van pH/overvoeding en te dicht op de lamp.
                Foto's met flits (zonder oranje gloed) werken wat beter, omdat we dan kleuren kunnen onderscheiden. Nu is het een beetje wazig.
                Te dicht op de lamp denk ik niet, ze stond er een eind verder van dan de rest, en heb ze daarnet wat hoger gezet

                ik kijk nog even voor een foto

                Comment

                • Kalimero
                  Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Mar 2017
                  • 21

                  #9
                  Hopelijk wat beter, anders neem ik er morgen 1 met het licht uit. Ze nu staat ze een grote 40 cm van de lamp, tot op vandaag was dit een 60 cm
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  • Stemma
                    Exquisite Grower
                    420 Member
                    • Mar 2014
                    • 7415

                    #10
                    400 w SL - - > spaarlamp?

                    Geven van de juiste informatie is essentieel, wil je een zinnig antwoord krijgen.
                    400w spaarlampen leek mij al een enorme opstelling te kunnen zijn, maar ieder zijn ding he..

                    Temperaturen in je tent of hok?

                    No Mercy is biomineraal, heb je de EC wel gemeten?

                    Welke PH heb je aangehouden om op af te zuren?

                    Scherpe foto's in daglicht zijn het fijnst om te beoordelen. Van de hele plant en wat detailfoto's van aangedane bladeren/toppen. Ook foto van de andere planten die je nu hebt staan kunnen zinnig zijn.

                    Mag ik vragen wat je opbrengsten van de vorige 2 oogsten waren, omdat je aangaf dat de 'afwijkingen' toen ook aanwezig waren in mildere vorm.

                    Welke breeder is BBS?




                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    • Kalimero
                      Stoner
                      Nieuw Lid
                      • Mar 2017
                      • 21

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                      400 w SL - - > spaarlamp?

                      Geven van de juiste informatie is essentieel, wil je een zinnig antwoord krijgen.
                      400w spaarlampen leek mij al een enorme opstelling te kunnen zijn, maar ieder zijn ding he..

                      Temperaturen in je tent of hok?

                      No Mercy is biomineraal, heb je de EC wel gemeten?

                      Welke PH heb je aangehouden om op af te zuren?

                      Scherpe foto's in daglicht zijn het fijnst om te beoordelen. Van de hele plant en wat detailfoto's van aangedane bladeren/toppen. Ook foto van de andere planten die je nu hebt staan kunnen zinnig zijn.

                      Mag ik vragen wat je opbrengsten van de vorige 2 oogsten waren, omdat je aangaf dat de 'afwijkingen' toen ook aanwezig waren in mildere vorm.

                      Welke breeder is BBS?



                      Nja kheb nochtans men best gedaan met de OP
                      400W Super Lumen
                      temp: 28° dag 18° nacht
                      Ph altijd +-6.2,
                      ec waarde heb ik tot nu toe niet gemeten, ik ken nog mensen die no mercy gebruiken en zij noemen het overbodig om de ec te meten.
                      sowiso kan je aan je plant zelf zien want ze nodig heeft.

                      beter dan zo krijg ik de foto's voorlopig niet. Scherpere foto's lukken alleen met de lamp uit en met flits of weg van de lamp.ik zal tegen de late namiddag nog eens proberen.
                      aangezien ik maar 1 foto tegelijk kan posten kan het nog even duren voor een deftige foto.

                      Ik kan niet precies meer zeggen wat de opbrengst was van deze bubble cheese. Ik denk per plant rond de 25 a 30. Toen had ik wel topgroei, en waren ze herma.
                      De harde verkleurde bladeren kwamen enkel voor bij de bubble cheese, alle andere staan en stonden er mooi bij.

                      BBS is big budha seeds
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.
                      Last edited by Kalimero; 6 March 2017, 05:49.

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Wat is dat voor 'n rooster, lijkt wel een airco ?
                        Foto zonder HPS licht is veel meer op te zien inderdaad, maar er lijkt nogal wat loos met de bodem.
                        Heb je bijgehouden wat je exact hebt gegeven, en wanneer ?
                        Hebben ze niet te nat gestaan ?
                        Last edited by QnQ; 6 March 2017, 09:55. Reden: oh staat al in de helpdesk -.-
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • Kalimero
                          Stoner
                          Nieuw Lid
                          • Mar 2017
                          • 21

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                          Wat is dat voor 'n rooster, lijkt wel een airco ?
                          Foto zonder HPS licht is veel meer op te zien inderdaad, maar er lijkt nogal wat loos met de bodem.
                          Heb je bijgehouden wat je exact hebt gegeven, en wanneer ?
                          Hebben ze niet te nat gestaan ?
                          Das een kolomventilator op z'n zij.
                          ik heb niet bijgehouden wanneer en wat ik op de ml heb gegeven,
                          Na een 2-3tal weken begin ik met 1/10 van wat no mercy aangeeft als maximum, en bouw dit langzaam aan op. Ik bewater ze max. 3x per week
                          normaal voel ik het gewicht van de pot vooraleer ik water geef, zodat ze zeker niet te nat zouden staan.
                          ik regel mijn voeding volgens wat ik zie, wanneer ik de indruk krijg dat de bladeren donkergroen roodachtig worden, laat ik de voeding een tijdje achterwege, en als die haar voeding uit de bladeren trekt, ...

                          dit gezegd zijnde;; deze kweek heb ik door omstandigheden weinig tijd doorgebracht met de dames, telkens wat vluchtig gekeken en vlug water gegeven. Langs voor zag alles er steeds goed uit, maar deze stond wat weggestoken en het heeft mij dus laat opgevallen dat het niet goed leek te gaan met haar.
                          Ik durf dus ook niet zeggen of ze al dan niet te nat gestaan heeft, en overvoedt geweest is, maar aangezien ze meer dan de helft kleiner is dan de anderen, zou ik er dus ook niet van verschieten, aangezien ik ze waarschijnlijk wel mee bewaterd zal hebben met de rest..
                          ik gebruik bacterial (van begin tot eind) guano extract, sweet jane 1(groei), sweet jane 2 (vanaf 2e fase bloei) en bloom sensation (bloei)

                          Comment

                          • Kalimero
                            Stoner
                            Nieuw Lid
                            • Mar 2017
                            • 21

                            #14
                            Wel, hoe meer ik ze bekijk, hoe meer ik geloof dat ik ze inderdaad verzopen heb.. ze heeft uitgedroogde bladeren en de pot blijft nat....
                            wel heb ik de indruk dat de bladeren toch wat plooibaarder worden en meer hun kleur terug krijgen.

                            binnen een 3tal weken gaat normaal alles om, zal ze zich, mits goede zorgen, nog wat herpakken, of moet ik hier niet teveel op rekenen?
                            hoewel ik dit liever niet zou doen, zou het nog de moeite lonen om enkel haar langer dan 3 weken te laten staan, in de plaats van meteen te beginnen aan de volgende ronde?
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment

                            • beowulf
                              Exquisite Grower
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2008
                              • 6495

                              #15
                              Ja, die is compleet verzopen. Als je maar maximum drie keer per week water geeft dan staan ze elke week minstens 4 dagen te nat.

                              Comment

                              Bezig...