Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Waarom Glazen potten en geen glazen vaas met een bord erop?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom Glazen potten en geen glazen vaas met een bord erop?

    Korting op 420shop

    #2
    Omdat anders de koekjes zacht worden ?
    Ik snap niet waar je het over hebt, maar ik ben ook net wakker.

    Meer mannetjes/vrouwtjes;

    1) Het niveau van stikstof en kalium in de voedingsbodem:
    Een verhoging van het normale stikstof niveau zorgt voor meer vrouwelijke cannabisplanten.
    Een verlaging van het stikstofgehalte zorgt voor meer mannelijke cannabisplanten.
    Een verhoging van het kaliumniveau zorgt voor meer mannelijke planten, een verlaging voor meer vrouwelijke planten.
    Een combinatie van de beide dus meer stikstof en een lager kalium gehalte voor een week of 2 wordt dus aanbevolen. (voor meer kans op vrouwen)

    2) Luchtvochtigheid en vochtigheid van de voedingsbodem:
    Een hogere luchtvochtigheid zorgt voor een toename van het aantal vrouwelijke cannabisplanten, een verlaging voor een toename van mannelijke cannabisplanten.

    2a) Hetzelfde geld voor de vochtigheid van de voedingsbodem.

    3) Temperatuurniveau:
    lagere temperaturen voor een groter aantal vrouwelijke cannabisplanten en hogere temperaturen voor meer mannelijke cannabisplanten.

    4) Kleur van het licht:
    Meer blauw licht zorgt voor meer vrouwelijke cannabisplanten en meer rood licht zorgt voor meer mannelijke cannabisplanten.

    5) Uren daglicht:
    Enkele uren daglicht (bv. 14u) zorgt voor meer vrouwelijke planten en langere dagen (bv. 18u)zorgt voor meer mannelijke planten.


    Gevonden in dit topic: Hoe meer vrouwtjes te verkrijgen uit regulier zaad
    Bovenstaande tips zijn vanaf zaadje, dus al belangrijk tijdens het ontkiemen.

    Hopelijk kun je daar wat mee ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Hoeloes
      Hoeloes commented
      Editing a comment
      Ik vraag me af of dit ook geldt voor de herma kans bij fem. zaad?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Aanvulling voor Hoeloes:

      Hoe de kans op herma's uit fem. zaad vergroten :
      Voeg stress toe.
      Stress kan eigenlijk alles zijn wat enigszins afwijkt van het optimale.


    #3
    Oja had er misschien even bij moeten zetten tijdens het curen

    als alles droog is waarom we t per se in een glazen pot stoppen en waarom een vaas met een bord erop bijvoorbeeld niet volstaat

    heel erg bedankt!!
    merk wel dat ik zelf helaas wat laat er pas naar kijk voor de meeste "methodes" mja moet toch, heb mannetjes nodig

    hoge temp en lage lv kan nog altijd
    Enneh oops had k m op 18 moeten zetten ipv 16/17

    Comment


      #4
      Ja, 't is niet zo dat je meteen 30% meer kans hebt eh...
      Alle methoden bij elkaar -mits je die met elkaar werkend krijgt- scheelt misschien een paar procent.
      Gewoon een handje zaad strooien is makkelijker.

      Ah, voor het curen...
      Ik denk dat het voornamelijk met de versheid te maken heeft.
      En van glas omdat het niet ruikt, en geen geur absorbeert.


      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Nee snap ik, maar had van de P#2 x WRII 7/7 vrouwtjes, wil toch echt wat stuifmeel van de coljams af kunnen halen, anders kan ik helemaal niks kruisen
        Dus alles op alles zetten

        Hmm oke.
        Heb me altijd afgevraagd of ik echt glazen potten moet hebben of dat k gewoon een vaas kan pakken.

        Comment


          #6
          heb ook al 6x het "WEES ALSJEBLIEFT MANNELIJK" liedje gezongen voor ze

          Comment


            #7
            Glas reageert nauwelijks met de terpenen, oliezuren, en koolwaterstoffen in wiet; de geur die je ruikt, is de geur die je rookt. Er kleeft geen residu van de verpakking aan je toppen, en vice versa blijft het ook beperkt.
            Elk ander hermetisch afgesloten materiaal werkt ook; plastic (reactief), keramiek, steen, enzovoorts.

            Voor een goed smaakbehoud is luchtverplaatsing een dooddoener. Je wilt curen in een luchtdichte bak, om dezelfde reden dat je deodorant bewaart in een spuitfles; als je dat niet doet, komt alles vrij, dan ruikt het even heel heftig, maar daarna is alles weg. Juist de stoffen die je op kamertemperatuur ruikt, kun je ruiken omdat ze op die temperatuur dus al verdampen en in de lucht belanden. Dat zijn esters. Esters vervliegen snel, en komen nooit meer terug.. Tenzij... Ze nergens naartoe kunnen. Je laat je wiet in feite weken in hun eigen dampen. Een beetje zoals niet doorspoelen na het kakken, en nog een paar uur op het web surfen. Of werken in een frituurzaak, aan het eind van de dag ruik je naar ui en vet.

            Als er weinig zuurstof bij je cure kan komen, kan materiaal moeilijker oxideren. Licht is ook een oxidator (afbreker). Glas houdt relatief veel licht tegen, keramiek nog meer. Keramiek kan echter muf gaan ruiken, glas niet.

            Ik cure zelf in plastic zakken van de supermarkt. Dat gaat ook prima. Maar er ontsnapt gewoon lucht uit. Dat neem ik voor lief, omdat ik de zakken zelf weer in een koelbox bewaar die luchtdicht is. De luchtverversing is dus praktisch gezien nog geen 1m3 per jaar. Dat is voor mij prima. Andere mensen doen langer met hun wiet, dan is glas wel handig. Het staat ook mooi vind ik.
            Plastic reageert nu eenmaal met wiet. Ik weet dat, ik vind dat niet erg, ik ken de consequenties. Als je dat wel vervelend lijkt, dan moet je voor glas of keramiek gaan.

            Een vaas? Hoe krijg je die luchtdicht? Dat is de hele crux. Daarnaast; een weckpot breekt niet snel, een vaas wel. Glas in je wiet is niet zo fijn.

            Het forceren van vrouwen of mannen, lijkt me vooralsnog onmogelijk. Ik heb geen enkele factor kunnen aanwijzen, omdat ik nog nooit een statistisch houdbaar bewijs heb kunnen vinden. Sterker nog, bij mij lijkt het redelijk 50/50 te zijn.. Zo erg zelfs, dat ik van alle reguliere soorten het dubbele moet zaaien om de mannen er uit te kunnen gooien. In de wetenschap is het vrijwel onbelangrijk; daar willen ze herma's in fruit en groente, en zaadloos als het kan. Ze slaan soms geslachtvorming mank, of forceren hermafroditisme, maar mannelijk of vrouwelijk geslacht afdwingen gebeurt weinig omdat het economisch niets opbrengt in de meeste gewassen. Eventueel zou je in de kiwi's kunnen duiken, die zijn tweehuizig, en die hebben ze herma kunnen maken. Dat is een doorbraak; er zijn niet meer 2 geslachten nodig om vruchten te krijgen, wat de opbrengst van een akker verdubbelt (zelfde aantal planten, maar nu dragen ze allemaal fruit, in plaats van de halve akker vol mannen enkel stuifmeel pushen). Of bij hop, waarbij enkel de vrouwelijke bloemen geld opbrengen. Maar goed, die zullen vast gefeminiseerd zijn. Misschien dat er in die literatuur aanwijzingen zijn te vinden. Maar dan zit je reeds diep in de genetica. Dat kan ik proberen te ontcijferen voor je, maar het zoekwerk zul je zelf moeten doen
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #8
              Hmm.

              Oke dus het is in ieder geval positief om het in glas te bewaren. En keramiek. Gelukkig.

              Keramiek word muf, af en toe alles eruit halen voor een half uurtje terwijl de pot lucht helpt hier voldoende tegen? Of hoe muf word het?
              Glas heeft dus de voorkeur, dan hou ik me het liefste daar aan.

              Momenteel staat mijn oude knipafval in een glazen vaas met een bordje er bovenop, zodat de boel gesloten is. dit vervolgens in een kast zodat ie in t donker staat. Gezien die in de kast staat ben ik niet zo bang dat deze zal vallen. Staat er ook enkel om t knipafval een wat betere smaak olie te laten worden voor m'n ouders. Maar ik wilde graag weten of ik het zo kan laten staan of dat het beter is om toch een echte weckpot te halen ervoor.
              In plastic curen gaan we voor de medicinale olie niet doen, maar kan begrijpen dat t voor jou prima werkt ^^

              Dat is wel een goeie, in een afgesloten koelbox..


              Naja met een bord er bovenop. Ik weet niet zeker of het 100% luchtdicht is maar heb het gevoel van wel.


              Hmm.. Da's erg zonde. Dan is het hopen dat ik geluk heb.. Ga alsnog voor goeie hoop proberen de omstandigheden zo optimaal mogelijk voor mannelijk resultaat te maken, ben wel benieuwd naar research ernaar echter.
              Cannabis is van zichzelf toch juist eenhuizig? maar omdat we enkel vrouwen willen hebben ze die tweehuizig gemaakt? (of draai ik de namen nou precies om.. vergis me altijd in tweeslachtig en tweehuizig..)

              Ik vond het al zo raar dat we destijds zowel mannelijke als vrouwelijke als zelf bestuivende kiwi's te koop hadden staan in t tuincentrum...
              Erg interessant dat wel..

              Hmm als ik er aan toe kom zal ik t een en ander opzoeken. Heb je enig idee in welke richting ik zal moeten zoeken? tuurlijk hop en kiwi's, maar wat daaraan exact?

              Comment


                #9
                ik bewaar altijd in grip zakken van 3 liter of 1 liter ligt aan de hoeveelheid gekocht in de supermarkt en dan in een emmer met deksel daar is ook niks mis mee
                zolang je de zakken niet teveel verplaatst of inknijpt blijft alles ook netjes heel en vooral niet te (kurk)droog laten worden
                potten zijn ook zo zwaar om even snel ergens anders te leggen als dat nodig is vind ze niet praktisch

                Comment


                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post

                  Naja met een bord er bovenop. Ik weet niet zeker of het 100% luchtdicht is maar heb het gevoel van wel.
                  Dat is absoluut niet 100% luchtdicht. Ik zou dat niet te lang zo laten staan.

                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #11
                    Over de oorsprong van wiet, en haar geslachten is veel onbekend. Vaak is hermafroditisme een overlevingsmechanisme, en geen oer-oud evolutionair vastgelegd iets.
                    Ik denk er zelf het volgende over: veel planten met twee geslachten op een plant, zijn self-incompatible. Dat betekent in het nederlands, dat ze geen sex met zichzelf kunnen hebben. Bij wiet is dat niet het geval, die bevrucht zichzelf graag.
                    Omdat er in de vrije natuur ook mannen en vrouwen voorkomen, en herma's.. Denk ik dat er in de natuurlijke vorm ook drie typen planten bestaan. Telers hebben het herma-gen er uit kunnen kweken, of enkel zuivere mannen en vrouwen gebruikt, maar het kan altijd terugkomen. Dat wijst er toch op dat het ingebakken zit in de plant, mits er bepaalde triggers zijn.
                    Er is weinig wilde wiet meer, dus ik heb eerlijk gezegd geen idee wie, of wat ik moet geloven.

                    zoektermen als Sex, differentiation, floral, (latijnse namen van de planten), ofzo.. Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed.. Vandaar dat ik aanbied om de gevonden resultaten door te spitten
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #12
                      Hmm dat maakt het inderdaad wel lastig..
                      Erg lastig om te achterhalen wat het nou precies is dus

                      ik zal binnenkort eens gaan zoeken of ik wat nuttigs kan vinden

                      Comment

                      Bezig...
                      X