Groene schimmel aan wortels van de plant

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Deurklink1
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Apr 2018
    • 12

    #1

    Groene schimmel aan wortels van de plant

    Korting op 420shop
    Hoi, ik heb sinds vandaag opgemerkt dat er zich iets groen bevind aan de wortels waarvan ik denk dat het schimmel is. Ik zie nu ook dat de eerste kleine blaadjes van de plant vergeeld zijn. Dus ik heb hem waarschijnlijk te veel water gegeven. Wat denken jullie ervan? Valt dit probleem op te lossen? Is het zinvol om hem verder te laten groeien?

    Groetjes

    Deurklink
    Attached Files
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #2
    Een pot zonder afwateringsgaten en het vermoeden dat je teveel water hebt gegeven, dus kan goed dat dat jouw probleem heeft veroorzaakt.

    Ook houden wortels niet van licht dus een doorzichtige pot is niet aan te raden.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Dat is geen schimmel maar algen.
      Inderdaad een teken dat het daar beneden te nat is geweest, logisch zonder gaten onderin.
      Algen houden van licht, wortels niet zo.

      Gewoon ff overpotten in een grote pot van een liter of 5-6-7-8-9-10
      En dit keer wel helemaal tot het randje vullen met grond
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Deurklink1
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Apr 2018
        • 12

        #4
        Had al een vermoeden dat het mss door die glazen pot kwam, ik weet ook dat dat je best potten met afwateringsgaten neemt, maar de plantjes staan in de living en het moet ook nog een beetje sieren

        En QnQ waarom best de pot tot op de rand vullen?

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Omdat wortels niet in lucht groeien maar in aarde ?
          Meer aarde = meer wortels = gezondere plant = meer resultaat

          aah, een sierplant...en alsie straks in bloei gaat ?
          Dan ruikt je hele huis naar wietkwekerij.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Deurklink1
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Apr 2018
            • 12

            #6
            2 cm extra aarde zal dan wel niet zo een verschil maken maar goed, en het doel is niet enkel te dienen als sierplant, men living hoeft er gewoon niet uit te zien als een kwekerij, en het ruikt hier sws al naar wiet dus das geen enkel probleem

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Die 2cm aarde is in dit geval bijna 20% van je bodem..
              Als je niet wilt dat je living eruit ziet als een kwekerij, dan moet je er geen wietplant neerzetten.. Ik schijt ook liever op de vloer, maar omdat dat lelijk staat doe ik het op het toilet. Ik ga het niet versieren met een glazen stolp en wat roosjes om het aantrekkelijk te maken.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Deurklink1
                Plantje
                Nieuw Lid
                • Apr 2018
                • 12

                #8
                Jongens, jongens ... ik heb dit plantje gewoon in een glazen pot gestoken omdat ik toevallig een glazen pot had staan, niet om het er mooi uit te laten zien. Bedankt alleszins!
                Fijne dag nog allemaal
                Last edited by Deurklink1; 4 August 2020, 19:32.

                Comment

                Bezig...