Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Groene schimmel aan wortels van de plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groene schimmel aan wortels van de plant

    Korting op 420shop
    Hoi, ik heb sinds vandaag opgemerkt dat er zich iets groen bevind aan de wortels waarvan ik denk dat het schimmel is. Ik zie nu ook dat de eerste kleine blaadjes van de plant vergeeld zijn. Dus ik heb hem waarschijnlijk te veel water gegeven. Wat denken jullie ervan? Valt dit probleem op te lossen? Is het zinvol om hem verder te laten groeien?

    Groetjes

    Deurklink
    Attached Files

    #2
    Een pot zonder afwateringsgaten en het vermoeden dat je teveel water hebt gegeven, dus kan goed dat dat jouw probleem heeft veroorzaakt.

    Ook houden wortels niet van licht dus een doorzichtige pot is niet aan te raden.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Dat is geen schimmel maar algen.
      Inderdaad een teken dat het daar beneden te nat is geweest, logisch zonder gaten onderin.
      Algen houden van licht, wortels niet zo.

      Gewoon ff overpotten in een grote pot van een liter of 5-6-7-8-9-10
      En dit keer wel helemaal tot het randje vullen met grond
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Had al een vermoeden dat het mss door die glazen pot kwam, ik weet ook dat dat je best potten met afwateringsgaten neemt, maar de plantjes staan in de living en het moet ook nog een beetje sieren

        En QnQ waarom best de pot tot op de rand vullen?

        Comment


          #5
          Omdat wortels niet in lucht groeien maar in aarde ?
          Meer aarde = meer wortels = gezondere plant = meer resultaat

          aah, een sierplant...en alsie straks in bloei gaat ?
          Dan ruikt je hele huis naar wietkwekerij.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            2 cm extra aarde zal dan wel niet zo een verschil maken maar goed, en het doel is niet enkel te dienen als sierplant, men living hoeft er gewoon niet uit te zien als een kwekerij, en het ruikt hier sws al naar wiet dus das geen enkel probleem

            Comment


              #7
              Die 2cm aarde is in dit geval bijna 20% van je bodem..
              Als je niet wilt dat je living eruit ziet als een kwekerij, dan moet je er geen wietplant neerzetten.. Ik schijt ook liever op de vloer, maar omdat dat lelijk staat doe ik het op het toilet. Ik ga het niet versieren met een glazen stolp en wat roosjes om het aantrekkelijk te maken.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Jongens, jongens ... ik heb dit plantje gewoon in een glazen pot gestoken omdat ik toevallig een glazen pot had staan, niet om het er mooi uit te laten zien. Bedankt alleszins!
                Fijne dag nog allemaal
                Last edited by Deurklink1; 4 August 2020, 20:32.

                Comment

                Bezig...
                X