Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Planten stoppen na een aantal dagen geheel met groeien.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten stoppen na een aantal dagen geheel met groeien.

    Korting op 420shop
    Zelfs toen ik deze planten buiten zette, zat er geen enkele groei meer in. Ze worden een cm of 20 en dan stopt het volledig. Als je ze af laat bloeien komt er alleen rotzooi aan.

    I gebruik een 400w hps.

    Heb van alles geprobeerd, Ph, potten met gaten in plaats van los in de bak. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het te heet wordt. Ik heb een cooltube aangesloten en een flinke extra afzuigbox, maar het hielp niet. Ik ben al twee jaar aan het klooien, en heb pas een keer geoogst (de eerste poging).

    Ook gaan vaak alle zaailingen dood (komen niet boven), als ik ze onder een spaarlampje laat uitkomen komen ze wel uit.

    Ik heb twee digitale thermometers, maar beide zijn ze zo onbetrouwbaar als wat. Toch denk ik dat de temperaturen zeker ruim boven de dertig graden uitkomen.

    Ik heb nu een led lamp besteld, (100/200 watt) en hoop dat ik het weet te fixen.


    Is het bekend dat wietplanten stoppen met groeien als ze het te warm hebben? Ook al zet je ze buiten?

    #2
    Heb je foto's ?

    En hoe heb je alles aangesloten ?
    Met een cooltube heb je niet zulke overdreven afzuigers nodig als je het zo doet :

    koellttjoep.jpg

    IN en UIT nooit in dezelfde ruimte.
    Uit moet naar buiten, of in moet van buiten komen.
    Over de IN van de cooltube een panty trekken tegen stof.

    Je kunt de blaasrichting van de cooltube ook omdraaien zodat er geen warme lucht door je afzuiger gaat.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Dit is van mijn een na laatste poging. Ik haal geen lucht van buiten. Cooltube blaast de kamer in en haalt de lucht uit de grow box (g-tools). Ik zal de tip om lucht van buiten te halen / naar buiten te blazen in de gaten houden. Zeker als het koeler weer wordt.

      Is het bekend dat wietplanten stoppen met groeien als ze het te warm hebben gehad?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Ja, zo sluiten de meeste kwekers een cooltube aan om een afzuiger uit te sparen, maar zo werkt het een stuk minder goed.
        Als je toch 2 afzuigers hebt, is bovenstaande paintskill de manier om aan te sluiten

        Op de foto zie ik niet direct een teken van heel erg heet, wel een beetje warm, teveel water, overvoeding, en misschien de lamp te veraf.
        Een 400W in cooltube mag zeker op 30cm van de planten in een goed werkend systeem.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Te veel water en voeding zeiden ze op een ander forum ook al. Ik heb echter geen extra voeding gegeven en ze vroegen nooit om water, dus dat gaf ik ook nauwelijks. Bij het afbloeien van deze kwam er alleen maar rotzooi aan, nauwelijks topvorming. En je kan ze een maand buiten in de volle zon zetten, groeit geen centimeter, vraagt ook niet om water.

          Comment


            #6
            Oke, nou met alle info die je gegeven hebt kan ik niks anders verzinnen.

            Wat denk je zelf dat het is dan ?

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ik heb ook 2 autoflowers die nauwelijks groeien, en die staan buiten. Ik geef ze nooit water, hebben ze nooit behoefte aan. Een heb ik opgerookt voor ie klaar was, en er kwam misschien een gram van af...De andere is in de bloeifase, maar stagneert bij de eerste bloeiharen.

              Het kan toch moeilijk de grond zijn. Autoflowers staan in een mix van biobizz allmix en wormenmest. De planten binnen hebben alleen allmix.

              Comment


                #8
                Ik denk zelf dat het warmte is. Of aliens beamen een antigroei straal naar mijn huis. Dat lijkt me de waarschijnlijkste.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Ja, het zou niet zo moeilijk moeten zijn... Je moest eens weten hoeveel geld ik verkist heb zo langzamerhand...

                    Comment


                      #11
                      Heb net even een goeie thermometer gekocht, 16.00 s middags, geen afzuiging op de cooltube aangesloten, afzuiging op hoogste stand, 400 Watt hps:


                      40 graden...

                      Comment


                        #12
                        Ja duh, je moet die cooltube wel afzuigen, anders wordt dat ook allemaal veel te warm in die buis, dan klapt je lamp straks.
                        Als je met het afzuigsysteem concessies doet, ga je het op warme dagen nooit koel genoeg krijgen.

                        Heb je wel 's nachts de lamp aan, en overdag uit ?

                        Ook wormenmest door de grond. Daar heb je dus je overvoeding.

                        Als jij een plant geen water 'hoeft' te geven is er iets mis natuurlijk.
                        Met dit weer moet je buiten je planten elke avond water geven, soms zelfs 2x per dag.

                        Heb je soms de grond wat te stevig aangestampt ?
                        Dit komt niet alleen door de temperatuur, eigenlijk zie ik nauwelijks aan de plant dat ze het te warm heeft.


                        Wiet kweken is niet moeilijk, alleen sommige kwekers doen teveel moeite.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Die met wormenmest is waarschijnlijk over bemest ja.

                          Comment


                            #14
                            Of je bent ze keihard aan het verzuipen geweest.. Dan droogt de grond ook heel traag, en dan vragen ze inderdaad weinig om water. Ook dan staat de groei stil zodra ze het zelf moeten redden (week 5 of 6 meestal, maar de problemen beginnen al vanaf week 2/3).

                            Maar nogmaals, met beperkte informatie en beperkt fotomateriaal, blijft het gokken.. De plant, de aarde, de tent als het effe kan. Da's allemaal bruikbaar.

                            Wat ik op die ene slaapkamerfoto zie, is dat er blad is verwijderd, met tak en al. Geel blad hangt er nog aan, terwijl een plant van dat formaat daar geen last van moet hebben. Bruine vlekken idem.. Dat roept bij mij direct overwatering op. En een overenthousiaste plukker..
                            Als ze het buiten ook niet doen, dan ligt het niet aan de planten. Maar toch echt aan de behandeling.

                            Zonder daar een beeld van te hebben, dan kunnen we niets behalve jou meer geld laten verkwisten in de hoop dat 't vanzelf oplost.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Ik houd het op warmte. 40 graden! 45 met afzuiging uit.

                              Biobizz Allmix G tools bonanze 1m2 kast. Afzuiging 200/300 m3. Ik heb vaak white widow huismerk van wietzaadjes geprobeerd. Ook een boel andere.

                              ​​​​​​​De vorige keer waren het gezond uitziende jonge planten. Ik heb ze weggegooid dus ik kan geen foto's maken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X