Bruine bloeiende toppen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Sam2000
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Sep 2018
    • 7

    #1

    Bruine bloeiende toppen

    Korting op 420shop
    Hoi, ik heb 1 plant, buitenwiet. Mijn toppen bloeien redelijk goed, maar er tussen en er onder is het bruin. Zie foto's. Is dat normaal? Grt Sam
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Handycappie
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2018
    • 113

    #2
    Lijkt wel zaadvorming en rot..
    Misschien kan een echte kenner uitsluitsel geven

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Ik zie geen duidelijke zaadvorming; daarbij zou de pistil bruin moeten zijn omdat een stuifmeelkorrel gekiemd is en een soort penis groeit die zo lang is als de pistil. Wacht effe.. We hebben het dus over een stuifmeelkorrel van minder dan een tiende van een millimeter, die dus bijna 1cm oprekt om ergens onderin die calyx een embryotje te bevruchten?! HOE FUCKING AWESOME IS DAT! Mieren kunnen honderd keer hun eigen gewicht dragen, maar stel je eens voor dat ze 1000x zo lang konden worden?! Een of andere mierslang van 30 centimeter.
      Hoe dan ook, nog voordat er daadwerkelijk zaad begint te groeien, wordt die pistil meestal al afgeworpen om rot te voorkomen.

      En het lijkt me een paars soortje te zijn. Weet je zeker dat het bruin is, of kan het ook erg donker paars/zwart-achtig zijn?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • Sam2000
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Sep 2018
        • 7

        #4
        Dank voor jullie reacties. LR2, je verhaal over de stuifmeelkorrels kon ik niet helemaal volgen haha, maar de buurten/tussenblaadjes zijn inderdaad wat paars-donker. Ik heb het zaadje gekregen, dus geen idee welke soort het is..

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Die witte sprietjes zijn de vagina van de plant, die druppel-vormige paarse flubjes zijn de baarmoeder, daar in zit een miniscuul zaadbeginseltje. Vanaf het sprietje, groeit die stuifmeelkorrel dus helemaal tot onderin die druppelvorm. Dat is nogal een eind, al helemaal voor zoiets kleins. Vandaar dat plantenbevruchting zoiets opmerkelijks is.
          Sure, wij groeien van 1 cel ook uit tot een miljoen keer dat formaat, maar dat is toch iets anders dan een spermacel die zich uitrekt over de lengte van de hele spriet.
      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #5
        Yep, dat wordt gewoon paarse wiet over een weekje of 6
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Sam2000
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Sep 2018
          • 7

          #6
          Tnx, blij dat het geen toprot is!

          Comment

          • Sam2000
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Sep 2018
            • 7

            #7
            Inmiddels een klein stadium verder..
            Ik zie het toch meer als donkerbruin, dat geldt dan ook voor paars? En de bloeihaartjes beginnen iets bruin te worden. Alsnog zo'n 5 weken te gaan voor oogst?
            Grt Sam
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #8
              Het zou paars moeten zijn, maar wij mannen hebben nogal moeite met dat kleurenspectrum. Da's biologisch vastgelegd, ik zou het verschil tussen lila, magenta, paars, en paars ook niet zien. Dit is toch wel echt tegen het paars-roze aan op mijn beeldscherm. Wel erg donker paars.

              Hoe dan ook, nog een flink aantal weken te gaan ja.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Sudoma
                Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2009
                • 706

                #9
                lijkt mij ook paars. mooi topje maar erg dunnetjes.

                nog een paar weken geduld. dit is geen toprot iig

                Comment

                • Sam2000
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Sep 2018
                  • 7

                  #10
                  Het is nu 4 weken verder. Vrijwel alle witte bloeihaartjes zijn bruin geworden. Zie foto's, zou ik kunnen oogsten denken jullie?
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  • Bella
                    Elite Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2018
                    • 125

                    #11
                    Het lijkt wel of er geen trichomen op zitten. Heb je een microscoop om de trichomen te bekijken? Of kun je een heel erg ingezoomde foto van de top maken?

                    Comment

                    • Sam2000
                      Stekje
                      Nieuw Lid
                      • Sep 2018
                      • 7

                      #12
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment

                      • Bella
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2018
                        • 125

                        #13
                        Ha, gelukkig wel trichomen te zien! Maar helaas niet te zien of ze doorzichtig, wit of amber zijn. Bij de Hema kun je een clip-on vergrootglas kopen voor op je mobieltje voor een euro of 5. Daarmee krijg je de trichomen goed in beeld en kun je zien of je plant klaar is voor de oogst.

                        Comment

                        Bezig...