Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine bloeiende toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine bloeiende toppen

    Korting op 420shop
    Hoi, ik heb 1 plant, buitenwiet. Mijn toppen bloeien redelijk goed, maar er tussen en er onder is het bruin. Zie foto's. Is dat normaal? Grt Sam
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Lijkt wel zaadvorming en rot..
    Misschien kan een echte kenner uitsluitsel geven

    Comment


      #3
      Ik zie geen duidelijke zaadvorming; daarbij zou de pistil bruin moeten zijn omdat een stuifmeelkorrel gekiemd is en een soort penis groeit die zo lang is als de pistil. Wacht effe.. We hebben het dus over een stuifmeelkorrel van minder dan een tiende van een millimeter, die dus bijna 1cm oprekt om ergens onderin die calyx een embryotje te bevruchten?! HOE FUCKING AWESOME IS DAT! Mieren kunnen honderd keer hun eigen gewicht dragen, maar stel je eens voor dat ze 1000x zo lang konden worden?! Een of andere mierslang van 30 centimeter.
      Hoe dan ook, nog voordat er daadwerkelijk zaad begint te groeien, wordt die pistil meestal al afgeworpen om rot te voorkomen.

      En het lijkt me een paars soortje te zijn. Weet je zeker dat het bruin is, of kan het ook erg donker paars/zwart-achtig zijn?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Dank voor jullie reacties. LR2, je verhaal over de stuifmeelkorrels kon ik niet helemaal volgen haha, maar de buurten/tussenblaadjes zijn inderdaad wat paars-donker. Ik heb het zaadje gekregen, dus geen idee welke soort het is..

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Die witte sprietjes zijn de vagina van de plant, die druppel-vormige paarse flubjes zijn de baarmoeder, daar in zit een miniscuul zaadbeginseltje. Vanaf het sprietje, groeit die stuifmeelkorrel dus helemaal tot onderin die druppelvorm. Dat is nogal een eind, al helemaal voor zoiets kleins. Vandaar dat plantenbevruchting zoiets opmerkelijks is.
          Sure, wij groeien van 1 cel ook uit tot een miljoen keer dat formaat, maar dat is toch iets anders dan een spermacel die zich uitrekt over de lengte van de hele spriet.

        #5
        Yep, dat wordt gewoon paarse wiet over een weekje of 6
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Tnx, blij dat het geen toprot is!

          Comment


            #7
            Inmiddels een klein stadium verder..
            Ik zie het toch meer als donkerbruin, dat geldt dan ook voor paars? En de bloeihaartjes beginnen iets bruin te worden. Alsnog zo'n 5 weken te gaan voor oogst?
            Grt Sam
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #8
              Het zou paars moeten zijn, maar wij mannen hebben nogal moeite met dat kleurenspectrum. Da's biologisch vastgelegd, ik zou het verschil tussen lila, magenta, paars, en paars ook niet zien. Dit is toch wel echt tegen het paars-roze aan op mijn beeldscherm. Wel erg donker paars.

              Hoe dan ook, nog een flink aantal weken te gaan ja.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #9
                lijkt mij ook paars. mooi topje maar erg dunnetjes.

                nog een paar weken geduld. dit is geen toprot iig

                Comment


                  #10
                  Het is nu 4 weken verder. Vrijwel alle witte bloeihaartjes zijn bruin geworden. Zie foto's, zou ik kunnen oogsten denken jullie?
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #11
                    Het lijkt wel of er geen trichomen op zitten. Heb je een microscoop om de trichomen te bekijken? Of kun je een heel erg ingezoomde foto van de top maken?

                    Comment


                      #12
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #13
                        Ha, gelukkig wel trichomen te zien! Maar helaas niet te zien of ze doorzichtig, wit of amber zijn. Bij de Hema kun je een clip-on vergrootglas kopen voor op je mobieltje voor een euro of 5. Daarmee krijg je de trichomen goed in beeld en kun je zien of je plant klaar is voor de oogst.

                        Comment

                        Bezig...
                        X