Effect van paar uur koude op planten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • MKD
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Jan 2019
    • 3

    #1

    Effect van paar uur koude op planten?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,


    Ik heb 3 plantjes in een tentje van 1m op 1m. Deze zitten door een rooster geweven, soort van scrog. Ik kan ze dus niet meer uit de tent halen tot ze klaar zijn.
    Nu is het dit weekend nodig dat die tent ff niet in mijn huis staat voor een paar uurtjes. Gelukkig heb ik een tuin waar de tent even kan staan maar volgens de voorspellingen wordt het niet warmer dan 5 graden die dag, mogelijk zelfs maar 1 of 2 graden.
    Mijn vraag is wat voor effect dit zal hebben op de planten? Ze zitten nu allemaal in bloei, eentje (auto sticky fingers) is bijna klaar, de 2 andere (auto blackberrry gum) beginnen net hun bloei.

    Kunnen ze hiervan sterven? Zal de groei vertragen? Zullen ze zich daarvan herstellen?

    Alvast bedankt voor de info

    EDIT: Ze hebben trouwens altijd een 24/24 lichtregime gehad maar nu zullen ze dus ook een paar uur zonder licht zitten. Dat zal ook niet goed zijn vermoed ik?
    Last edited by MKD; 24 January 2019, 18:40. Reden: extra info toegevoegd
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Als het moet, dan moet het he..
    Dit weekend blijft de temp. boven 0, dus ze zullen niet meteen dood gaan.
    Ja, ze zullen het niet leuk vinden. Misschien gaan ze de bladeren laten hangen.
    Dat is niet zo erg, dat komt wel weer goed als de lamp aan gaat, maar het levert best wat stress op.
    Bijvoorbeeld de zaden van RQS zijn daar een stuk gevoeliger voor.

    Je zal wel een zeiltje over de tent moeten gooien misschien, want de voorspelling is ongeveer 90% kans op regen.

    Hopelijk gaat je visite niet in de tuin staan roken dan eh...
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • MKD
      Zaadje
      Nieuw Lid
      • Jan 2019
      • 3

      #3
      Hoi QnQ, dank je voor het antwoord.
      Het moet helaas inderdaad :p
      Ik ben alvast blij dat ze niet zullen dood gaan of volledig stoppen met groeien.

      Deze zaden zijn van Seedstockers trouwens, mogelijk zijn die sterker? De planten doen het toch telkens goed (binnen)

      Comment

      • Green Mamba
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2018
        • 187

        #4
        Zet ze uit de wind en tegen een gevel als het mogelijk is. Dat kan al enkele graden schelen. Eventueel nog wat dekens en plastiek er over.

        UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

        Comment

        • joremkrank
          Cronic Grower
          Lucky Member
          • Oct 2015
          • 3260

          #5
          als je de tent toch buiten zet zou ik gewoon zorgen dat de stroom erop blijft
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Ik had wat spint problemen in de overwinteraars. Dus die hebben 2 nachten buiten doorgebracht bij -2C.
            Wel met droge aarde, dat isoleert best wel prima. Anders zouden ze het niet gehaald hebben denk ik.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • MKD
              Zaadje
              Nieuw Lid
              • Jan 2019
              • 3

              #7
              Hoi. Ik heb de tent inderdaad uit de wind gezet in een hoek tegen een gevel. Stroom er op laten was niet mogelijk.
              ​​​​​​
              Toen ik ze na een goede 2 uur weer binnen haalde was het 7 graden in de tent. Plantjes schijnen er niet veel last van te hebben gehad. Ze zien er heel sterk en fris uit. Ze staan nu weer lekker warm onder de lamp

              Dank aan allen voor de tips!

              Comment

              Bezig...