Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Effect van paar uur koude op planten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Effect van paar uur koude op planten?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,


    Ik heb 3 plantjes in een tentje van 1m op 1m. Deze zitten door een rooster geweven, soort van scrog. Ik kan ze dus niet meer uit de tent halen tot ze klaar zijn.
    Nu is het dit weekend nodig dat die tent ff niet in mijn huis staat voor een paar uurtjes. Gelukkig heb ik een tuin waar de tent even kan staan maar volgens de voorspellingen wordt het niet warmer dan 5 graden die dag, mogelijk zelfs maar 1 of 2 graden.
    Mijn vraag is wat voor effect dit zal hebben op de planten? Ze zitten nu allemaal in bloei, eentje (auto sticky fingers) is bijna klaar, de 2 andere (auto blackberrry gum) beginnen net hun bloei.

    Kunnen ze hiervan sterven? Zal de groei vertragen? Zullen ze zich daarvan herstellen?

    Alvast bedankt voor de info

    EDIT: Ze hebben trouwens altijd een 24/24 lichtregime gehad maar nu zullen ze dus ook een paar uur zonder licht zitten. Dat zal ook niet goed zijn vermoed ik?
    Last edited by MKD; 24 January 2019, 19:40. Reden: extra info toegevoegd

    #2
    Als het moet, dan moet het he..
    Dit weekend blijft de temp. boven 0, dus ze zullen niet meteen dood gaan.
    Ja, ze zullen het niet leuk vinden. Misschien gaan ze de bladeren laten hangen.
    Dat is niet zo erg, dat komt wel weer goed als de lamp aan gaat, maar het levert best wat stress op.
    Bijvoorbeeld de zaden van RQS zijn daar een stuk gevoeliger voor.

    Je zal wel een zeiltje over de tent moeten gooien misschien, want de voorspelling is ongeveer 90% kans op regen.

    Hopelijk gaat je visite niet in de tuin staan roken dan eh...
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hoi QnQ, dank je voor het antwoord.
      Het moet helaas inderdaad :p
      Ik ben alvast blij dat ze niet zullen dood gaan of volledig stoppen met groeien.

      Deze zaden zijn van Seedstockers trouwens, mogelijk zijn die sterker? De planten doen het toch telkens goed (binnen)

      Comment


        #4
        Zet ze uit de wind en tegen een gevel als het mogelijk is. Dat kan al enkele graden schelen. Eventueel nog wat dekens en plastiek er over.

        UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

        Comment


          #5
          als je de tent toch buiten zet zou ik gewoon zorgen dat de stroom erop blijft
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Ik had wat spint problemen in de overwinteraars. Dus die hebben 2 nachten buiten doorgebracht bij -2C.
            Wel met droge aarde, dat isoleert best wel prima. Anders zouden ze het niet gehaald hebben denk ik.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Hoi. Ik heb de tent inderdaad uit de wind gezet in een hoek tegen een gevel. Stroom er op laten was niet mogelijk.
              ​​​​​​
              Toen ik ze na een goede 2 uur weer binnen haalde was het 7 graden in de tent. Plantjes schijnen er niet veel last van te hebben gehad. Ze zien er heel sterk en fris uit. Ze staan nu weer lekker warm onder de lamp

              Dank aan allen voor de tips!

              Comment

              Bezig...
              X