Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Beste mensen,

    na vorig naar problemen te hebben gehad (hybride binnen-buiten) heb ik dit jaar een aantal plantjes buiten staan. Het zijn femenized gorilla glue planten. Ben redelijk vroeg begonnen, maar begin me nu, mede door het formaat, wel af te vragen hoe lang deze nog ongeveer door gaan?

    Of ben ik aangezien ik geen autoflowers heb neer gezet de pineut en moet ik echt gaan wachten tot het licht buiten over gaat op 12-12?

    Op de foto is te zien dat ik meerder planten in ze zelfde potten staan, weet dat het niet optimaal is. Maar kon moeilijk zo veel potten op Mn balkon gaan zetten.

    BVD voor jullie reacties
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Budapprentice; 3 August 2019, 17:33. Reden: Xtra pic

    Comment


      #17
      .

      die zullen nog wel een 3-4 weken groeien , je kan ze altijd zelf verduisteren en op 12/12 zetten. (Ik denk wel op de 2de foto al bloeihaartjes te zien)
      Maar waarom? Laat ze gewoon groeien...
      Geduld wordt beloond!

      Comment


        #18
        Ja ik twijfel een beetje. Verduisteren lijkt voor sommige goed te werken. Maar is voor mij qua tijd niet haalbaar.

        Maar dan dus nog 3 weken groei en 10 weken bloei?
        Ze staan al sinds eind april. Dus dat is al best wel een lange groei periode
        Last edited by Budapprentice; 30 July 2019, 18:46. Reden: typo

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Het maakt niet uit hoe lang ze groeien, bij 12 -12 gaan ze bloeien.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Daarom kun je met niet-autoflowers ook rustig half-eind juni pas beginnen.
          Tijd zat om te groeien. September gaan ze pas in bloei.

        #19
        Lekker laten groeien , heb je dalijk een oerwoud aan toppen
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #20
          Jup, 12-12 komt vanzelf lekker laten staan.
          Wel jammer van ket kleine potje waar ze instaan.......

          Comment


          • Budapprentice
            Budapprentice commented
            Editing a comment
            Dan ga ik ze laten staan. Heb er 1 in volle grond Dus zie het verschil in maat direct. Is het verstandig om nog om te potten? Die wortel kluiten zijn namelijk helemaal met elkaar vergroeid.

          #21
          Beste mensen,

          Ik heb drie heerlijke Amnesia Autoflowers in de bloei staan in mijn tuintje. Ze zien er erg goed uit!

          Ik ben een noob wat kweken betreft. Heb vorig jaar 1 plantje gehad die erg mislukt is, ze werd bevrucht en er kwam totaal maar 5 gr troep af. Ik heb geen microscoop, maar wil wel het beste high uit mijn oogst krijgen natuurlijk. Opvallend is dat erg veel haartjes nog niet bruin zijn, maar moet ik daar wel naar kijken? Grote deel van het internet vertelt me dat het allemaal van de trichomen af hangt maar kleine deel heeft het over de hoeveelheid bruine haartjes.

          Nu heb ik wel een vergrootglas. In combinatie met mijn mobiele camera heb ik een paar foto's kunnen schieten waarbij je het een stuk beter ziet dan met de blote oog. Ik ben alleen erg slecht in het inschatten. Volgens mij zijn de trichomen melkwit, zoals ze moeten zijn wanneer ik ze moet oogsten. Ik vraag voor de zekerheid toch even om jullie mening, zie de bijgeleverde foto's.

          De weersvoorspelling na dit weekend is bijna alleen maar regen en ik vrees dus een beetje voor schimmels als ik ze te lang laat staan. Morgen is het droog dus dat leek mij het ideale moment om ze te oogsten, maar ze moeten wel ready zijn natuurlijk.

          Wat vinden jullie, kan ik ze morgen al oogsten of kan ik beter wachten?

          Foto's:
          Last edited by QnQ; 3 August 2019, 13:59. Reden: formaat foto's aangepast

          Comment


            #22
            In mijn ogen ben je ff te vroeg als je nu gaat oogsten, alhoewel het lastig te zien is. De kans dat je trichomen grotendeels melkwit zijn zonder dat een deel al amber is geworden lijkt mij klein. Ik meen slechts een paar amber trichomen te zien, waardoor ik denk dat ze nog ff moet. Die verse haartjes zijn voor mij ook een indicatie dat ze nog ff moet, maar inderdaad zijn trichomen je beste indicator.

            Comment


              #23

              Comment


                #24
                Ik zou ook gewoon nog even wachten alles is milky met hier en daar wat amber
                Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                Comment


                  #26
                  Dacht 3kwart amber en kwart melk maar wacht nog ff tot er een meer ervaren iemand wat van zegt. Ps tis altijd slimme actie om te checken

                  Comment


                    #27
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pluk View Post
                    Dacht 3kwart amber en kwart melk maar wacht nog ff tot er een meer ervaren iemand wat van zegt. Ps tis altijd slimme actie om te checken
                    Ja dat vond ik op vele sites terug maar ik denk er naast te kijken.
                    Onderaan de plant zie ik inderdaad duidelijk die "fistels" en die zijn melkachtig wit.
                    Maar bovenaan de plant vind ik zo een dingen helemaal niet terug

                    De trichomen zelf zien er overal melkwit uit.
                    Mijn plant stuurt me gemengde signalen... moet ik weer hebben

                    Comment


                      #28
                      Vlgns mij is t de bedoeling dat de pistels niet meer melkwit zijn.
                      trichomen melkwit is meer high en amber meer stoned

                      Goed je toppen checken evt met microscoopje of iets anders dat vergroot

                      Comment


                        #29
                        Vlgns mij is er wel iets van een macrolens te downloaden voor je camera van je mobiel

                        Comment


                          #30
                          Hier heeft onze Q een topic voor aangemaakt.

                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-oogsten-topic



                          Ik zelf zou die plant nog wat gerust laten, die toppen moeten nog aandikken. Als je dit oogst blijft er na het drogen niet veel van over.


                          Je hebt last van "oogstkoorts".

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Yep, alles verplaatst naar dit topic dus.
                        Bezig...
                        X