Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Iemand??

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment
      Hangen ze bij jou niet in het donker?

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Zeker wel!!!! Maar het was meer als...
      Puur uit interesse....

      Toch weer een leuke opbrengst schat ik zo...
      Nu nog 5x blackberry auto ben benieuwd voorlopig weer een rokertje (binnen oogst is bijna op)

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Heb me laten vertellen dat het zo'n 2 weken duurt voor er zaad ontstaat na de bevruchting. Als je op het einde zit hoef je dus niet meer zo bang te zijn voor zaad, daar is gewoonweg de tijd niet meer voor.

    #47
    Dat zijn geen ballen, dat zijn nou bananen.
    Die kunnen elke dag tevoorschijn komen, daarom roepen we altijd elke dag checken bij herma's.

    Yep, eruit plukken (niet in de buurt van je andere planten) en oogsten.
    Hup klaar. next.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    #48
    Geen idee, paar kale foto's schiet ook niet op........

    Comment


      #49
      Hallo,

      Van de 2 autoflowers die ik op het zelfde moment zijn geplant is er 1 +- 90% bruin en 1 +- 45% bruin (haartjes). Eigenlijk wil ik ze beide ter gelijker tijd oogsten..

      Iemand ervaring met het wat eerder oogsten van een plant?? Kan dit veel kwaad ?

      Graag hoor ik van jullie

      Comment


      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        De ene plant is de ander niet... je zet 100x whitewiddow neer geen van alle zijn hetzelfde dus kijk naar de plant niet naar de datum...

      #50
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-oogsten-topic
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #51
        031A9239-044B-4B6C-9A57-A6A2E75FB81A.jpeg
        Attached Files

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          "volgens de site (RQS) duurt de groei maar 9 weken"
          Dat zeggen ze zodat ze meer verkopen, want dan denken nieuwe kwekers zoheej die is snel klaar.
          In werkelijkheid duurt 95% van de autoflowers gewoon 12 weken of meer.

        #52
        Tja, in theorie kun je wel oogsten ja
        Maar ik zie onder nog redelijk wat witte haartjes. Een week of 2 wachten ga je zeker geen spijt van krijgen.
        En indd, onder een kleine microscoop de trichomes bekijken is altijd het beste. Alleen dan weet je het pas echt zeker.
        Wat de verkoper zegt over de groei/bloetijd klopt 9/10 keer niet. Eigenlijk moet je er standaard 2 weken bij op tellen. vaak zelfs meer.

        .. of nouja, het is hoe je het bekijkt. Wellicht klopt het wel. want je kan in theorie nu oogsten en dan heb je wiet.
        De wiet die je in de shop haalt is ook vaak te vroeg geoogst. (bij mijn shop tenminste wel). Maar als je de bloei volledig uitzit krijg je gewoon veel lekkerdere wiet met meer smaak en meer high! Wachten dus. (dat zou ik doen).
        Hou haar wel goed in de gaten voor rot en schimmel.
        svAYQev.jpg
        Ik spreek uit ervaring

        Ohja, voordat QnQ het ziet. Wil je misschien wel je topic verplaatsen hier heen: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-oogsten-topic
        Anders doet hij het voor je .
        Last edited by Nederhigh; 16 August 2019, 22:12.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #53
          Amnesia Haze Autoflower begin Mei geplant die nu denk ik toch wel een week of 7/8 in de bloeistaat. Wanneer kan ik deze oogsten?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Nou hier nogmaals we kunnen het niet zo zien....


            Als ik het inschat lekker 2 weken laten staan is mooi ook we hebben leuk weer hier...

            Gz

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit Eddy, als er geen problemen zijn zou ik het nog een weekje uitstellen ja.

          #54
          Hey

          ik heb een vraagje ik heb dus een plantje gekregen 15 juli tis nu zo ik wist er niks van dus heb ik al wat gelezen enzo benoemingen opgezocht enzo verder ik heb dan wat zaadjes bestelt 1 plant is al gesneuveld door mijn konijn andere plant door te lang mijn plastic folie op de pot te laten ale ja ben een groentje ik heb toch nog een paar plantjes dat mooi aan het groeien zijn ben een moeder met 2 kinders dus makkelijk is het nu wel nie tijdens de vakantie om er mij volledig bij toeleggen .
          nu is mijn vraag wanneer is hij klaar en wat vinden jullie ervan ?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Hoe oud is deze, en wanneer zag je de eerste plukjes bloei bovenop komen ?
            (sorry als je dat net zei, maar ik kon je niet helemaal volgen)

          #55
          Halo,

          ik heb een northern light maar ik vraag me af wanneer ik mag oogsten?

          alvast bedankt.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          #56
          Ik heb 2 verschillende suikerblaadjes van de bovenste top van mijn autoflower onder de microscoop bekeken, maar ik heb nogsteeds zo mijn twijfels. Ik heb ook niet geflushed, wat dom is van mij. Ik had vorig jaar niet-autoflower zaden, hierdoor had ik er simpelweg niet aan gedacht dat ze al zo snel (bijna) klaar zouden zijn. Ik heb dus vanochtend nog voeding gedaan bij het water wat ik aan de planten gegeven heb.

          Op de foto's zie je de bovenste top en de waarnemingen onder de microscoop. Wat denken jullie, klaar om (morgen) te oogsten? Of nog even wachten, ook wegens het niet hebben geflushed?

          Edit: doordat veel planten dit jaar overleden zijn en ik hierdoor op verschillende data zaden geplant heb, weet ik niet meer zeker hoe oud deze planten precies zijn. Ik gok dat ik deze ergens eind mei in de grond gestopt heb. Ze bloeien minstens een maand...? (Dit heb ik ook niet goed bijgehouden, sorry)
          Attached Files
          Last edited by Wiu; 22 August 2019, 19:39.

          Comment


            #57
            Mooi hoor, veel milky en amber, dus oogsten die hap!
            Ik ben van de school die zegt dat flushen onzin is. Maak je er geen zorgen over, het maakt geen verschil. (zo, die knuppel is in het hoenderhok gegooid)
            Als je langer wacht wordt alles amber en dat zou pas zonde zijn.

            https://medteknutrients.com.au/flushing-the-science/

            Comment


            • kees49
              kees49 commented
              Editing a comment
              Dat is een leuk stukje over spoelen, spoelen is voor mij niet zo belangrijk. Ik gebruik de wiet alleen om wietolie te maken.

            • Wiu
              Wiu commented
              Editing a comment
              Is dit nou als comment op mijn post of iemand anders?

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Als er geen alias staat is het antwoord gericht aan het bericht dat erboven staat.

            #58
            Denk op jou Wiu

            maar je kan ze nog zeker een week laten staan!
            heb je wat meer amber en gespoeld!!!
            miss wel 1.5 kijk het weer ff aan!

            gz Ricky

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Met zoveel amber zou ik oogsten.
              Niet gespoeld, mja, dan kun je ze bijvoorbeeld wat strakker knippen, zodat je het meeste chlorofyl alvast kwijt bent en dan zul je een maand of 3 moeten curen als je een topsmaak zoekt.
              Dat curen hoeft niet maar je wiet zal zonder spoelen wat scherper op je keel zijn.

            • Wiu
              Wiu commented
              Editing a comment
              QnQ bedoel je dan alles oogsten, of zal ik voor de zekerheid ook nog wat suikerblaadjes van de onderkant bekijken?

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              In fases oogsten kan ook, als je bereid bent om de rest nog een week of 2 te laten staan.
              Net wat je zelf wil. Ik neem die moeite meestal niet

            #59
            Hi, ik heb ook kweekverslag bij gehouden... zie

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...kterras-potten

            Ze lijken mij klaar om te oogsten, wat denken jullie?

            alvast bedankt!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 6 photos.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ze bloeien ongeveer sinds 20 juli zie ik in je verslag, tel daar een week of 7-8 bij dan heb je ongeveer je oogsttijd
              0)

            • DINO7
              DINO7 commented
              Editing a comment
              Bedankt voor je comment!! Moet eerlijk zeggen altijd blij dat te zijn als jij reageert in mijn kweekverslag (evenals alle andere reacties van iedere btw!). Ik stel het iig even uit, update volgt in mijn verslag. Vandaag of morgen.

              Thx nogmaals

            • DINO7
              DINO7 commented
              Editing a comment
              Toch nog een kort vraagje hier, zou je ze nog voeding geven of alleen nog maar water?

            #60
            QnQ Heb m idd nog even laten staan, maar volgensmij gaat de plant flink achteruit. Weet niet wat er aan de hand is. Het begin met het verplaatsen van onder de serre naar echr de tuin. Toen had ie na wat buien slappe/gedraaide/paarse bladeren. Ik heb hem nu een tijdje met rust gelaten maar hij ziet nog slechter uit (zie fotos) heeft wachten nog nut? veel bladeren zijn nu ook geel

            Zijn broertje staat evenlang en die heeft nergens last van: geen gele bladeren, allemaal nog mooi groen en vollere toppen.17FEB5DE-7FC1-44CF-BB4A-CBDA2C244536.jpeg
            Attached Files

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Het liefste zou ik buiten de planten een week of 8 in bloei hebben, maar dat lukt met autoflowers niet zo vaak omdat die erg gevoelig zijn voor toprot enzo, dus hier is het meestal zo lang mogelijk en bij toprot gaan ze om, of in de kliko als het erg vroeg gebeurt.
              Het weer moet meezitten.
              Best bekijk je dat per dag.

            • SpaceDoorDieHaze
              SpaceDoorDieHaze commented
              Editing a comment
              QnQ, gaat steeds slechter met de plant, nu al meer gele bladeren en ze begin eraf te vallen. Maar ik wacht nog wel een tijdje. Heb al paar kleine topjes geoost en gedroogt: smaakte goed en werkte prima.

              Ik wacht nog een tijdje maar denk dat t snel gedaan is, is wel gek want de andere kleinere even oude is nog helemaal mooi groen en heeft nergens last van. Daarvan lijken de toppen ook veel dikker en compacter.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Meeste zaden die verkocht worden door de populaire verkopers zijn F1 zaden.
              Als je echt stabiele soorten wil moet je denken aan F6 of F7

              Tja, donderdag komt er weer regen zie ik.
              Als ze op het randje van oogsten zitten is het misschien te overwegen om ze voor die tijd op te hangen.
          Bezig...
          X