Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Budapprentice
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2018
    • 32

    #16
    Beste mensen,

    na vorig naar problemen te hebben gehad (hybride binnen-buiten) heb ik dit jaar een aantal plantjes buiten staan. Het zijn femenized gorilla glue planten. Ben redelijk vroeg begonnen, maar begin me nu, mede door het formaat, wel af te vragen hoe lang deze nog ongeveer door gaan?

    Of ben ik aangezien ik geen autoflowers heb neer gezet de pineut en moet ik echt gaan wachten tot het licht buiten over gaat op 12-12?

    Op de foto is te zien dat ik meerder planten in ze zelfde potten staan, weet dat het niet optimaal is. Maar kon moeilijk zo veel potten op Mn balkon gaan zetten.

    BVD voor jullie reacties
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Budapprentice; 3 August 2019, 17:33. Reden: Xtra pic

    Comment

    • NightCrime
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Jul 2019
      • 16

      #17
      .

      die zullen nog wel een 3-4 weken groeien , je kan ze altijd zelf verduisteren en op 12/12 zetten. (Ik denk wel op de 2de foto al bloeihaartjes te zien)
      Maar waarom? Laat ze gewoon groeien...
      Geduld wordt beloond!

      Comment

      • Budapprentice
        Senior Stoner
        Member
        • Aug 2018
        • 32

        #18
        Ja ik twijfel een beetje. Verduisteren lijkt voor sommige goed te werken. Maar is voor mij qua tijd niet haalbaar.

        Maar dan dus nog 3 weken groei en 10 weken bloei?
        Ze staan al sinds eind april. Dus dat is al best wel een lange groei periode
        Last edited by Budapprentice; 30 July 2019, 18:46. Reden: typo

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Het maakt niet uit hoe lang ze groeien, bij 12 -12 gaan ze bloeien.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Daarom kun je met niet-autoflowers ook rustig half-eind juni pas beginnen.
          Tijd zat om te groeien. September gaan ze pas in bloei.
      • Ketelhuis
        Advanced Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Apr 2019
        • 1014

        #19
        Lekker laten groeien , heb je dalijk een oerwoud aan toppen
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment

        • Ipie
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2016
          • 2241

          #20
          Jup, 12-12 komt vanzelf lekker laten staan.
          Wel jammer van ket kleine potje waar ze instaan.......

          Comment


          • Budapprentice
            Budapprentice commented
            Editing a comment
            Dan ga ik ze laten staan. Heb er 1 in volle grond Dus zie het verschil in maat direct. Is het verstandig om nog om te potten? Die wortel kluiten zijn namelijk helemaal met elkaar vergroeid.
        • Laantje
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Aug 2018
          • 1

          #21
          Beste mensen,

          Ik heb drie heerlijke Amnesia Autoflowers in de bloei staan in mijn tuintje. Ze zien er erg goed uit!

          Ik ben een noob wat kweken betreft. Heb vorig jaar 1 plantje gehad die erg mislukt is, ze werd bevrucht en er kwam totaal maar 5 gr troep af. Ik heb geen microscoop, maar wil wel het beste high uit mijn oogst krijgen natuurlijk. Opvallend is dat erg veel haartjes nog niet bruin zijn, maar moet ik daar wel naar kijken? Grote deel van het internet vertelt me dat het allemaal van de trichomen af hangt maar kleine deel heeft het over de hoeveelheid bruine haartjes.

          Nu heb ik wel een vergrootglas. In combinatie met mijn mobiele camera heb ik een paar foto's kunnen schieten waarbij je het een stuk beter ziet dan met de blote oog. Ik ben alleen erg slecht in het inschatten. Volgens mij zijn de trichomen melkwit, zoals ze moeten zijn wanneer ik ze moet oogsten. Ik vraag voor de zekerheid toch even om jullie mening, zie de bijgeleverde foto's.

          De weersvoorspelling na dit weekend is bijna alleen maar regen en ik vrees dus een beetje voor schimmels als ik ze te lang laat staan. Morgen is het droog dus dat leek mij het ideale moment om ze te oogsten, maar ze moeten wel ready zijn natuurlijk.

          Wat vinden jullie, kan ik ze morgen al oogsten of kan ik beter wachten?

          Foto's:
          Last edited by QnQ; 3 August 2019, 13:59. Reden: formaat foto's aangepast

          Comment

          • Meglow
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2011
            • 1374

            #22
            In mijn ogen ben je ff te vroeg als je nu gaat oogsten, alhoewel het lastig te zien is. De kans dat je trichomen grotendeels melkwit zijn zonder dat een deel al amber is geworden lijkt mij klein. Ik meen slechts een paar amber trichomen te zien, waardoor ik denk dat ze nog ff moet. Die verse haartjes zijn voor mij ook een indicatie dat ze nog ff moet, maar inderdaad zijn trichomen je beste indicator.

            Comment

            • Sirbangalot
              Advanced Stoner
              Member
              • Mar 2019
              • 59

              #23
              Dat zijn nog eens mooie foto’s!
              Als er nergens schimmel is, zoubik ze nog even laten staan.

              Comment

              • Weske
                Advanced Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Dec 2018
                • 1237

                #24
                Ik zou ook gewoon nog even wachten alles is milky met hier en daar wat amber
                Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                Comment

                • Echelon
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2012
                  • 120

                  #25
                  Ik schaam me dood om het hier te komen vragen maar ik kom er na een dag Googlen niet uit.
                  Bovenaan de plant zie ik bruin/oranje draden maar helemaal onderaan zijn ze nog helder wit.
                  Wat nu? In 2 keer oogsten?

                  Iemand die me misschien met zekerheid kan vertellen of het tijd is om te oogsten?
                  Ik heb getracht wat fotos te nemen.


                  Attached Files

                  Comment

                  • Pluk
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2019
                    • 243

                    #26
                    Dacht 3kwart amber en kwart melk maar wacht nog ff tot er een meer ervaren iemand wat van zegt. Ps tis altijd slimme actie om te checken

                    Comment

                    • Echelon
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2012
                      • 120

                      #27
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pluk
                      Dacht 3kwart amber en kwart melk maar wacht nog ff tot er een meer ervaren iemand wat van zegt. Ps tis altijd slimme actie om te checken
                      Ja dat vond ik op vele sites terug maar ik denk er naast te kijken.
                      Onderaan de plant zie ik inderdaad duidelijk die "fistels" en die zijn melkachtig wit.
                      Maar bovenaan de plant vind ik zo een dingen helemaal niet terug

                      De trichomen zelf zien er overal melkwit uit.
                      Mijn plant stuurt me gemengde signalen... moet ik weer hebben

                      Comment

                      • Pluk
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2019
                        • 243

                        #28
                        Vlgns mij is t de bedoeling dat de pistels niet meer melkwit zijn.
                        trichomen melkwit is meer high en amber meer stoned

                        Goed je toppen checken evt met microscoopje of iets anders dat vergroot

                        Comment

                        • Pluk
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2019
                          • 243

                          #29
                          Vlgns mij is er wel iets van een macrolens te downloaden voor je camera van je mobiel

                          Comment

                          • Ganjax
                            Guru of all Growers
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Apr 2009
                            • 10443

                            #30
                            Hier heeft onze Q een topic voor aangemaakt.

                            Stel hier al je kan-ik-al-oogsten vragen. Info die we nodig hebben : De soort plant en of het autoflower is of niet. Hoe oud zijn ze. Hoe lang bloeien ze. Minimaal 1 foto, liever meer als het je lukt om die in 1 post te zetten.




                            Ik zelf zou die plant nog wat gerust laten, die toppen moeten nog aandikken. Als je dit oogst blijft er na het drogen niet veel van over.


                            Je hebt last van "oogstkoorts".
                            ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                            Comment


                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Yep, alles verplaatst naar dit topic dus.
                          Bezig...