Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Minstens nog 4 weken

    Comment


      Dit is zo’n 10 weken plant zeker en je zit nu in week 8 ofzo ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        Een microscoop is uw vriend.

        Comment


          De eerste bloeihaartjes zijn zo een week of 6 geleden tevoorschijn gekomen.

          Ze zijn begin juli boven de grond komen kijken. dus dan zijn ze rond de 10 weken nu. Ze staan wel in 15l potten misschien dat ze daarom wat langer in veg gezeten hebben.

          Moet ik een afzuiger aanschaffen met een hoger debiet om de vochtigheid naar beneden te krijgen of hebben jullie een ander idee. Alle hulp is welkom want ik heb wat schrik voor toprot (er staat ook een ventilator in)

          Comment


            wat voor tent heb je ( afmeting )

            Comment


              80x80x200
              er staan 2 plantjes in met een spectrabox 180watt
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                Reken 12 weken bij AFjes, sneller kan,, hangt af van lichturen en voorkeur.

                1000xUSB microscoop of een zakmicroscoop geeft uitsluitsel.

                Als je denkt dat ze Klaar zijn moet je indien mogelijk nog een week wachten.

                Niet vergeten de laatste week geen voeding meer te geven. Wel water.

                Comment


                  afzuiging is inderdaad te krap !
                  zwaardere zal geen kwaad kunnen ( wel rekening zwaardere afzuiger is koolstof filter ook verzwaren ! )

                  Comment


                    De eerste bloeihaartjes is nog geen bloei.
                    Pas als er helemaal bovenaan kleine topjes, pruikjes van 10-20 witte haren bij elkaar, zitten is de bloei begonnen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      ok bedankt iedereen,

                      ik heb een 40x vergrootglas/microscoop.
                      Maar wat zijn de indicaties dat ze nog een week of twee weken te gaan hebben?

                      Dat de trichomen melkwit zijn of moeten er ook al amberkleurig zijn? Zijn er nog andere factoren waar ik rekening mee moet houden?

                      Zodat ik weet wanneer ik moet starten met spoelen

                      Comment


                      • Slome Joop
                        Slome Joop commented
                        Editing a comment
                        Hangt een beetje van je voorkeur af, ik zie liever geen amber, de meeste kwekers willen juist wel amber zien, hoeveel verschilt per persoon.
                        Ik heb dit jaar vooral gekeken naar mijn plant als geheel en niet naar de trichomen voor de veranderingen. Op het moment dat ik zie dat de hele plant minder zin heeft, steeds meer geel/dood blad ben ik gaan oogsten. Nogmaals, de meeste kwekers laten de planten langer staan. Als je even zoekt op dit forum is er genoeg over te vinden.

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        De tijd die het duurt om van milky naar amber te gaan verschilt per soort en per kweekruimte.
                        Je kan niet te lang alleen water geven dus het is geen probleem als dat 2-3 of 4 weken duurt.
                        Hoe langer, hoe beter de smaak.

                      ook als je op 100% cocos kweekt?
                      Ik heb gelezen dat je dan max een week mag spoelen door voedingstekorten anders

                      Ik heb ook ineens een nieuwe buisventilator besteld. deze zou voldoende capaciteit moeten hebben

                      GT 125 fan met controller + PK Eco filter, Deze kant tot 420m3, heb er ook een demper bij gekocht.


                      alvast dank voor de snelle reacties

                      Comment


                        Hallo,

                        Ik vermoed dat ik het bovenste gedeelte van mijn wietplanten kan gaan oogsten.
                        • De soort plant en of het autoflower is of niet: afghan skunk, autoflower
                        • Hoe oud zijn ze: weet ik eerlijk gezegd niet zeker. Ik heb volgens mij de ene eind mei gezaaid en de andere een paar weken later.
                        • Hoe lang bloeien ze: heb ik helaas niet bijgehouden.
                        Dan mijn vragen. De vragen gaan over de bijgevoegde foto's:
                        - foto 1: dit is een top in de jongste plant. Het valt me op dat dit de enige top is met enorm veel bruine haartjes. Is dit een slecht teken? Het is wel een top die nogal verstopt zit. Moet ik hier iets mee doen?
                        - foto 2: dit is de bovenste top van de oudste plant. Zijn deze toppen al oogstrijp? En zo ja: als ik het bovenste gedeelte van de plant oogst, moet/mag ik dan ook de hele takken afknippen waaraan die toppen zitten? Of gaat de hele plant dan dood?
                        - ik had begrepen dat het oogstrijp is als de trichomen wit zijn, met sommige amberkleurige ertussen. Als ik de foto's inzoom lijk ik te zien dat de trichomen inderdaad wit zijn, maar geen een is er amber. Pas oogstrijp bij ook amberkleurige trichomen?

                        Ik hoor heel graag!

                        Groetjes,
                        Marjolein
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 2 photos.

                        Comment


                          Foto 1 daar zit rot in
                          God was never on your side..

                          Comment


                            Hoe lang nog tot ik kan oogsten??? Fat banana autoflower
                            Attached Files

                            Comment

                            Bezig...
                            X