Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Brandnetel
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2019
    • 781

    #196
    Zo te zien mogen die nog wel even. Hoelang bloeien ze al?

    Comment

    • Waldpiek
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Jul 2019
      • 337

      #197
      Maandje of zo

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment

      • sounix
        Stoner
        Member
        • Sep 2020
        • 24

        #198
        als de helft van de bloeihaartjes bruin gekleurd zijn een goeie indicatie om te oogsten. sommige oogsten zodra er een aantal bruine haartjes zijn en andere oogsten als de top een groter aantal bruine haartjes heeft.

        op de foto te zien zijn ze precies nog heel wit dus ik persoonlijk zou nog wat wachten.
        Legal, doesn't make it better or right

        Comment

        • Brandnetel
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2019
          • 781

          #199
          Wilde ik ook zeggen. Zo, tegen het einde van de maand nog eens zien...

          Comment

          • Loeki
            Plantje
            Nieuw Lid
            • May 2020
            • 10

            #200
            Bij mij heeft de bovenste helft van de plant ook voornamelijk bruine haartjes. Met een microscoop is het wat lastiger zien (heb 30x) maar zie maar enkele bruine trichomen. Ik ben een beetje bang alleen voor het weer deze week. Het regent en is vochtig.... is het dan toch verstandiger om wat eerder te oogsten om toprot te vermeiden?

            Het onderste gedeelte van de plant zijn alle haartjes nog wit... is het gebruikelijk om de helft van de plant eraf te halen en de rest te laten staan? Heeft dit nog consequenties?

            Comment


            • Waldpiek
              Waldpiek commented
              Editing a comment
              Begrijpend lezen van QnQ zijn reactie! Als de pistels nog wit zijn is je plant sowieso niet oogstrijp . Als ze bruin zijn zou de plant klaar kunnen zijn. Als je denkt dat je planten klaar zijn, nog minimaal een week wachten

            • Loeki
              Loeki commented
              Editing a comment
              Wat een rare reacties.... Ik zeg toch duidelijk dat het voornamelijk bruine haartjes zijn en trichomen enkele bruin zijn? Jullie lezen mijn reactie niet en beginnen over begrijpend lezen

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Als je trichomen amber zijn dan kan je oogsten inderdaad. Je kan dit in etappes doen, geen probleem.
          • Old dawg
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2020
            • 1266

            #201
            Als je trichomen allemaal bruin zijn (amber) moet je nu direct je plant omhalen en knippen anders ben je te laat.
            ter illustratie hoe trichomen eruit zien om te oogsten, zie foto:

            ambertrikl.jpg

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #202
              Je had veel verwarring kunnen voorkomen door er een fotootje bij te doen.
              Aan een foto kunnen we niet zien of ze klaar is maar wel of ze evt. nog niet klaar is.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Nederwiet
                Advanced Stoner
                Member
                • May 2020
                • 52

                #203
                Hi hi!

                ik heb een kleine Gorilla Glue, buiten in volle grond (hermafrodietje)
                Wanneer weet ik of ze klaar voor de oogst is?
                Zelf twijfel ik heel erg of ze er al klaar voor is..
                Hieronder foto's van vorige week, 1 oktober, en vandaag.
                Daar zie ik veel verandering in!

                De meeste toppen zijn paars, sommige groen, hoe komt dit?

                Hoofdtop, 1 week verschil:
                Screenshot_20201008-005638_Gallery.jpg 1 oktober
                Screenshot_20201008-005749_Gallery.jpg 8 oktober



                Zijtoppen:

                Links:
                Screenshot_20201008-005924_Gallery.jpg 1 oktober
                Screenshot_20201008-010010_Gallery.jpg 8 oktober



                Rechts:
                Screenshot_20201008-002753_Gallery.jpg 1 oktober
                Screenshot_20201008-002806_Gallery.jpg 8 oktober

                Comment

                • belladonna
                  Guru of all Growers
                  Lucky Member
                  • Aug 2008
                  • 10674

                  #204
                  Wat een mooi topje zeg ik zou zeggen zo lang mogelijk proberen te laten staan. Wel goed in de gaten houden dat je geen rot krijg
                  God was never on your side..

                  Comment

                  • Ricardo77
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Jul 2020
                    • 12

                    #205
                    Dit zijn mijn 3 jacky white plantjes zijn allemaal 2x getopt dus dit is 1 van de 12 toppen ze liggen allemaal op het zelfde schema qua bloei nou heb ik vorige week gevraagd hoelang ze nog moeten kreeg ik het advies eind van de maand aan te kijken ben benieuwd met foto van de trichomen of dit nog steeds het geval is?
                    Attached Files

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Het is al eerder gevraagd, maar zonder antwoord : hoe lang bloeien ze ?
                  • Boga
                    Zaadje
                    Nieuw Lid
                    • Oct 2020
                    • 3

                    #206
                    Wat denken jullie ? Het is mijn 1ste x
                    ik denk nog even of toch nog even wachten ?
                    Hello, ik heb zo eind juli begin juni een zaadje laten ontkiemen en heb tot vandaag deze plant altijd het nodige zonlicht in de zomer 18/6 gegeven tot een paar weken geleden 12/12 en een plaats gevonden binnen, er een kweeklamp boven gehangen.. maar ik ben zowat de tel kwijt wanneer de bloeitijd was begonnen en of ze oogstrijp is. Kan iemand zijn oordeel geven ? Of enkele tips... Het is mijn eerste keer en ik moet wel zeggen dat ze enorm straffe geur afgeeft..,
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.
                    Last edited by QnQ; 13 October 2020, 11:47.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Trichomen checken!!
                      maak foto van dichtbij.
                  • keeshaze123
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Oct 2020
                    • 43

                    #207
                    Hallo allemaal,

                    Ik heb jullie advies nodig over wanneer ik de dames het beste kan oogsten.
                    Het betreft super silver haze stekken, 15 september op 12/12 gegaan (feminized), 24 september eerste zichtbare bloei.
                    Ik kweek met een 200 watt CFL bloom van secret jardin.
                    Hier wat foto's, alvast bedankt voor het meedenken.

                    IMG_4140.jpg ​​ IMG_4139.jpg

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Trichomen checken!!

                    • keeshaze123
                      keeshaze123 commented
                      Editing a comment
                      @Rreppellsteeltjam ik heb helaas geen microscoop of iets dergelijks..

                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Telefoon dichtbij houden, close up maken, foto inzoomen.

                      Maar deze zijn nog niet klaar, zie ik zo al.
                  • rubberduck
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Aug 2020
                    • 26

                    #208
                    20210518_233801.jpg rqs candy kush express bloei week 8 begonnen

                    1ste.jpg 2de.jpg

                    Comment

                  • Nublet
                    Senior Stoner
                    Member
                    • May 2021
                    • 26

                    #209
                    Hey, kan iemand mij helpen?
                    ik ben kleuren blind en heb wat lampen die mij totaal niet helpen met dat.. ik zie af en toe met bepaalde handelingen en uit een goeie hoek amber trichomen maar ik twijfel ontzettend omdat vanuit een andere hoek deze clear lijken.

                    Kan iemand uit de fotos zien of ik al bijna kan oogsten? Ik heb me best gedaan met een 40x zoom bij me tel te houden om tog een beeld te geven

                    Plantje is een bubble autoflower, heeft zon 5 en half week gegroeid en nu 8 en half bloei

                    Mvg
                    Attached Files
                    Last edited by Nublet; 22 July 2021, 18:32.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Alles helder met af en toe een neiging naar milky.

                      Is dat helder?
                  • Nublet
                    Senior Stoner
                    Member
                    • May 2021
                    • 26

                    #210
                    @Rreppellsteeltjam yep, bedankt.

                    Comment

                    Bezig...