Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant verpest door opvolgen advies van coffeeshop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant verpest door opvolgen advies van coffeeshop

    Korting op 420shop
    Ik ben een beginnende groeier en ik was eergisteren in de coffeeshop, ik vroeg aan de shop eigenaar of hij advies had voor me om mijn plant te boosten en hij zei dat ik hem uit het water moest halen en 2 dagen moest laten verdrogen. Het gaat over een autoflower royal dwarf in een hydro setup, ik had m'n plant 24 uur uit het water gehaald en daarna weer terug gedaan want ik maakte me zorgen over de gezondheid van de plant. De plant is nu helemaal verwelkt en ik ben bang dat hij dood gaat, zijn er hier mensen bekend met deze manier van trainen of heb ik mijn plant vermoord, of zijn er nog manieren hoe ik hem kan redden?

    Thanx in advance
    IMG_20200523_102748.jpg

    #2
    Ja, die is mogelijk om zeep. Hydro planten haal je niet zomaar uit het water... Ik kweet niet eens hydro maar lijkt mij als je je wortels uitdroogt voor 2 dagen dat het game over is. Wie geeft je nu zo'n raad...

    Comment


    • DoctorFish
      DoctorFish commented
      Editing a comment
      Iemand die blijkbaar wilt dat ik geen mooie plant heb, tot mijn geluk kon ik na 1 dag het niet meer aanzien en had ik haar terug gestopt

    #3
    Ik snap dat niet, hoor... Je bent zo ver gekomen, alles gaat goed en dan vraag je advies aan een....koffieshopeigenaar. Ik denk dat de gemiddelde hobbyist hier meer weet. Maar goed, ikzelf kweek bio, dus hiermee kan ik je niet helpen. Er zal wel commentaar komen, kwestie van geduld.

    Comment


    • DoctorFish
      DoctorFish commented
      Editing a comment
      Ik maakte me zorgen en ze waren official resellers of royal queen seeds, waar ik het zaadje ook vandaan heb. Het enige wat ik nu nog kan doen is mijn les hieruit pakken en proberen deze plant te redden

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      DoctorFish Ik hoop voor je dat je er nog wat opbrengst vanaf kan halen. Je was zo goed op weg, zou mooi zijn mocht ie het weer gaan doen. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Zoals QnQ verderop zegt, op dit forum staat heel veel informatie en wanneer je vragen hebt, eerst hier stellen. Er zijn altijd mensen die je met raad en daad willen bijstaan. Dat is het leuke aan dit forum, we willen tenslotte allemaal hetzelfde.... Succes!!

    #4
    Die is nog niet helemaal dood, maar de schade zal onherstelbaar zijn op sommige plaatsen.
    Direct terug het water in lijkt me de beste optie. Ik verwacht dat de plant misschien flink zal gaan rotten op sommige plaatsen omdat er veel dood weefsel aanwezig kan zijn en je keekt in hydro, dus de boel blijft vochtig.

    Maar ergens wil ik je er toch op wijzen dat dit een typisch geval is van kwekersgekte; iemand belooft je dat je plant het beter gaat doen door een bepaalde ingreep.. Zonder de consequenties in te schatten doe je maar wat er gezegd wordt.

    We zijn er allemaal wel een keer 'slachtoffer' van geworden. Het toont aan dat het soms best verstandig kan zijn om eens na te denken over de gevolgen, en niet zomaar te doen wat anderen zeggen. Als er magische manieren waren om onze planten te boosten, dan zouden we het allemaal toepassen. Gek genoeg zie je deze techniek nooit terug op forums.
    Da's even een harde waarheid, maar wel een sterke les.

    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • DoctorFish
      DoctorFish commented
      Editing a comment
      Ik knip dode stukjes weg, maar hoe kan ik verkomen dat de rot zich verspreid?

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Het komt misschien wat lomp over maar voorkomen dat rot zich verspreid kun je doen door de plant weg te gooien.
      Wietplanten kennen weinig compartimentalisatie van weefsel - in droog klimaat doen ze dat beter dan in vochtig klimaat -, hiermee bedoel ik dat alles met elkaar verbonden is. Als er een bacterie of schimmel in de plant nestelt, dan belandt die uiteindelijk overal. De meeste schimmels kun je wegsnijden, bacterien niet. Het is nogal lastig uit te vinden welke van de twee de boosdoener wordt/is.

    #5
    Ja, die gaat het wel weer doen vermoed ik, maar er zal flink wat schade zijn.
    Ook omdat het een autoflower is, is er geen tijd om te herstellen.
    Een autoflower stevent recht op haar doel af en dat kun je niet oprekken, er is geen tijd.

    Goeie les inderdaad.
    Als ik zie wat voor wiet de shops verkopen hebben ze daar al geen verstand van dus voor advies over planten zou ik zeker niet bij hun aankloppen.

    Blader eens rond op dit forum, het staat vol kweekverslagen, vragen, antwoorden en adviezen.
    Het kost wat meer tijd misschien, maar met de info die je hier kunt vinden kun je een leuk resultaat boeken, zonder poespas of magische toverspreuken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #6
      Tip voor de volgende keer, vraag hier op het forum of het echt een goed idee is wat jouw verteld is.

      Nu kan je alleen wachten of de plant zich nog enigszins herstelt en Ik zou het nog niet opgeven, maar dit was zeker geen goed idee.

      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • DoctorFish
        DoctorFish commented
        Editing a comment
        Heeft het zin om de plant van 18/6 naar 20/4 te zetten of zal ik haar d'r rustmomenten geven?

      #7
      Regel #1

      Luister niet naar wat ze je proberen wijs te maken in een Coffee of Grow Shop

      Comment


        #8
        IMG-20200522-WA0024.jpeg

        Comment


          #9
          Die is aardig opgeknapt!!

          EDIT: ik heb niet goed gelezen........ deze foto is van voor je 'm uit het water haalde ipv na de knipbeurt
          2e
          3e

          Comment


            #10
            Wat heb je weggeknipt, wat was je pH en ec, en wat is die nu!!!

            En foto van huidige staat, svp.

            Comment


            • DoctorFish
              DoctorFish commented
              Editing a comment
              Door dit hele avontuur heb ik 0 keer m'n pH gemeten, ik doe alles op gevoel. Ik heb gele bladeren weggeknipt en de plant doet dr best, als je naar beneden scrollt zie je de foto van nu

            #11
            Shop eigenaar wou je blijkbaar niet kwijt als klant
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Precies wat ik dacht....

            #12
            tering een van de gekste adviezen tot nu toe,ga terug en laat hem de voor en de na foto,s zien,als ie gaat lachen gelijk op ze muil rossen
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


            • DoctorFish
              DoctorFish commented
              Editing a comment
              Als die gaat lachen gewoon een molotov door z'n raam

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Afhankelijk van of de zaak vol zit met z’n vrinden

            #13
            Kom je uit amsterdam?
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


            #14
            Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post

            En foto van huidige staat, svp.
            15903907788654064273192755082508.jpg

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ehm, 1 dag qnq, wel goed leesuh jonguh.

              Tja, hij mag het van mij nog even aanzien, maar ik zeg dat ie het niet gaat redden.

              Het is ook niet bevorderlijk dat ie niets meet. Lees 10.1

              Op hydro moet de plant binnen een paar uur een reactie laten zien.

            • DoctorFish
              DoctorFish commented
              Editing a comment
              Ik moest de plant weggooien van m'n pa na een ruzie, kan ook helaas niet beginnen aan een nieuwe plant, dat wordt wachten tot ik op mezelf woon of ik ga aan guerilla beginnen

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Gossie, nooit gedacht dat je nog thuis woonde

            #15

            Comment


            • DoctorFish
              DoctorFish commented
              Editing a comment
              Ik weet dat hydro niet op gevoel moet, maar als ik hem niet uit het water had gehaald weet ik zeker dat ik een mooie oogst had gehad

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Dat betwijfel ik!

              De groei gaat nog wel, maar de bloei!?

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Als je daar al geraakt dan haal je de bloei ook nog wel.
          Bezig...
          X