Is er iets mis met deze gedroogde wiet?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • EddyH
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2020
    • 43

    #1

    Is er iets mis met deze gedroogde wiet?

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

    Ik heb zojuist na een week drogen de oogst van een Girl Scout Cookie geknipt.

    Wat me opvalt is dat er een soort wit achtige stof op de buds zit. Kan dit een schimmel zijn?

    Bij andere soorten (Kong4, White Widow) viel me dit niet zo op.

    Heb totaal geen ervaring met Wiet, rook het ook niet en vraag me dus af of dit wel goed is.

    Dank voor jullie input.

    Eddy.
    Attached Files
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Kijk even in je berichtenbox, en choogle trichomen en thc kristallen.
    Als je het dan nog niet kan vinden.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 12 September 2020, 23:45.

    Comment

    • Brandnetel
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2019
      • 781

      #3
      H2O2 badje + watercuren als je 100% zeker wilt zijn. Dit ziet er, volgens mij, nog redelijk uit. Ik heb wel eens veel erger gezien...

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Als je 't niet rookt, dan zie ik niet zo goed waar je je zorgen om maakt.
        We willen graag grauwe schimmel voorkomen omdat er andere dingen in leven die niet zo lekker voor ons zijn.
        Met meeldauw is dat al minder het geval, dat kan je maagzuur prima afbreken.

        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • EddyH
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2020
          • 43

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door LR2
          Als je 't niet rookt, dan zie ik niet zo goed waar je je zorgen om maakt.
          Ik rook het niet, maar mijn zoon wel. Vandaar de vraag/zorgen. Ik kweek om zo de kosten voor hem te drukken en ik vind het, vreemd genoeg, erg leuk!

          Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen. Met "normale" hobby's kun je dingen/problemen aan anderen vragen/tonen.
          Dat gaat met deze zaken een beetje moeilijk. Da's eigenlijk jammer.

          Ik ben in ieder geval blij dat ik, zonder ervaring, toch "voel" dat er niets klopt.


          Nogmaals merci, ook diegene die per PM gereageerd hebben!


          Eddy.

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ah oke, tof dat je dat doet! Ik heb zelf m'n ouders overtuigd als jonge knaap, omdat ik coffeeshopwiet niet vertrouwde. Zo ben ik 'down the rabbit hole' geraakt en uiteindelijk toch wel erg goed terecht gekomen.
            Wat ik op de foto's zie is niet echt reden tot zorgen; er is geen duidelijk pluis te zien en ook geen witte waas zoals we in een andere thread recentelijk hebben gezien.
            Als je het 100% zeker wilt weten, dan spoel je een topje af met warme alcohol. 40% alcohol is vaak wel voldoende en een hoger percentage werkt beter. Als de witte uitslag aanwezig blijft, dan kan het schimmel zijn. Als die uitslag drasserig en plakkerig wordt, dan waren het toch harskristallen. Schimmel blijft wit, ook als het nat is, en ook als er alcohol over heen gaat.
            De oogst was wat aan de vroege kant zo te zien, dan ziet het er anders uit dan de foto's op het web. Dat leer je ook met de tijd.
            Wel vind ik het oprecht goed dat je op tijd aan de bel trekt met een voor ons vrij voor de hand liggende vraag, veel mensen doen dat te laat of schamen zich te erg om het te publiceren. Dat is vaak dweilen met de kraan open.
        • Boomvalk
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2020
          • 79

          #6
          Het ziet eruit als thc kristallen vind ik en dat is dan normaal.

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #7
            Rook het eens en vertel het ons dan volgens mij zijn het gewoon kristallen
            God was never on your side..

            Comment

            • RoccoSmokes
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Jul 2016
              • 111

              #8
              Inderdaad zijn gewoon thc kristallen, schimmel ziet er wel anders uit, zie dat jij het niet rookt, laat een kennis het anders even proberen

              Comment

              • Nederhigh
                Super Grower
                Lucky Member
                • Apr 2012
                • 1834

                #9
                Zoals in dat andere topic ook an benoemd, koop een loepje.
                Eigenlijk is een goeie loep een must als je wiet wilt gaan kweken.
                Als iedereen zo'n ding had zou dat heel wat topics schelen hier .

                Comment

                • WillyWally
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jan 2019
                  • 257

                  #10
                  Idd... nog geen 10€ bij den Ali

                  Comment


                  • Haile Selassie
                    Haile Selassie commented
                    Editing a comment
                    Hahaha, ik spreek ook altijd van ´den Ali´ met mijn collega. Wij bestellen nogal enthousiast bij die goede man.
                • Old dawg
                  Expert Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2020
                  • 1266

                  #11
                  Of bij bol.com, net €5, vandaag besteld woensdag in huis:
                  https://www.bol.com/nl/p/8mm-lens-mi...8aAnSbEALw_wcB

                  Succes

                  Comment


                  • sounix
                    sounix commented
                    Editing a comment
                    prachtige tip Thanks.
                    ik had al even gekeken naar een loop optie maar niet aan gedacht om bij Bol te kijken

                    bedankt !!!
                • kelderkastje
                  Exquisite Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Nov 2019
                  • 5460

                  #12
                  Ik zou het vapen. En ik had ook een pa willen hebben die voor me.kweekt.

                  Comment

                  • EddyH
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jul 2020
                    • 43

                    #13
                    Hallo Allemaal,

                    Hier nog wat foto's vanaf een digitale microscoop. Erg lastig om een focus te krijgen (ook door het witte licht van de LED).

                    Of de slierten nu door het witte licht komen of door de schimmel..

                    LR2 bedankt voor de alcohol tip. Ga het vanavond uitproberen. Ik heb 96% Ethanol wat ik gebruik voor politoeren.

                    Wordt vervolgd!


                    Eddy.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Nederhigh
                      Nederhigh commented
                      Editing a comment
                      Alles dat wit is zijn volgens mij alleen je trichomes zelf, Ik zie geen apparte schimmeldraden volgens mij. Al hoewel het wat lastig te zien is.
                      Wel raar dat het zo wit is. Komt hopelijk alleen door het licht en de focus. Dan is het volgens mij gewoon goed?
                      Maybe een foto proberen te maken met ander licht? (zaklampje, telefoonlicht ofzo...)
                  • EddyH
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jul 2020
                    • 43

                    #14
                    Hallo Allemaal,

                    In de middagpauze wat geëxperimenteerd.

                    Ik zie geen grijze vlekken meer, misschien nog wat meer wachten tot alle alcohol verdampt/gedroogd is.

                    Vermoed dat Wiet gedrenkt in Alcohol misschien wel een nieuw succesnummer kan worden.. whow.


                    Eddy.
                    Attached Files
                    Last edited by EddyH; 15 September 2020, 14:01.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Niet de behandelde wiet oproken, hè!!
                      Ook verkeerde allohol, trouwens, mbt consumptie.

                    • Brandnetel
                      Brandnetel commented
                      Editing a comment
                      Ik had vodka gebruikt. Dan smaakt de wiet mss ook lekker.
                  • EddyH
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jul 2020
                    • 43

                    #15
                    Nog een foto als referentie.

                    Net voordat zij verdronken werd t.b.v. medisch onderzoek.
                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...