Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is er iets mis met deze gedroogde wiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is er iets mis met deze gedroogde wiet?

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

    Ik heb zojuist na een week drogen de oogst van een Girl Scout Cookie geknipt.

    Wat me opvalt is dat er een soort wit achtige stof op de buds zit. Kan dit een schimmel zijn?

    Bij andere soorten (Kong4, White Widow) viel me dit niet zo op.

    Heb totaal geen ervaring met Wiet, rook het ook niet en vraag me dus af of dit wel goed is.

    Dank voor jullie input.

    Eddy.
    Attached Files

    #2
    Kijk even in je berichtenbox, en choogle trichomen en thc kristallen.
    Als je het dan nog niet kan vinden.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 13 September 2020, 00:45.

    Comment


      #3
      H2O2 badje + watercuren als je 100% zeker wilt zijn. Dit ziet er, volgens mij, nog redelijk uit. Ik heb wel eens veel erger gezien...

      Comment


        #4
        Als je 't niet rookt, dan zie ik niet zo goed waar je je zorgen om maakt.
        We willen graag grauwe schimmel voorkomen omdat er andere dingen in leven die niet zo lekker voor ons zijn.
        Met meeldauw is dat al minder het geval, dat kan je maagzuur prima afbreken.

        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Als je 't niet rookt, dan zie ik niet zo goed waar je je zorgen om maakt.
          Ik rook het niet, maar mijn zoon wel. Vandaar de vraag/zorgen. Ik kweek om zo de kosten voor hem te drukken en ik vind het, vreemd genoeg, erg leuk!

          Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen. Met "normale" hobby's kun je dingen/problemen aan anderen vragen/tonen.
          Dat gaat met deze zaken een beetje moeilijk. Da's eigenlijk jammer.

          Ik ben in ieder geval blij dat ik, zonder ervaring, toch "voel" dat er niets klopt.


          Nogmaals merci, ook diegene die per PM gereageerd hebben!


          Eddy.

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ah oke, tof dat je dat doet! Ik heb zelf m'n ouders overtuigd als jonge knaap, omdat ik coffeeshopwiet niet vertrouwde. Zo ben ik 'down the rabbit hole' geraakt en uiteindelijk toch wel erg goed terecht gekomen.
            Wat ik op de foto's zie is niet echt reden tot zorgen; er is geen duidelijk pluis te zien en ook geen witte waas zoals we in een andere thread recentelijk hebben gezien.
            Als je het 100% zeker wilt weten, dan spoel je een topje af met warme alcohol. 40% alcohol is vaak wel voldoende en een hoger percentage werkt beter. Als de witte uitslag aanwezig blijft, dan kan het schimmel zijn. Als die uitslag drasserig en plakkerig wordt, dan waren het toch harskristallen. Schimmel blijft wit, ook als het nat is, en ook als er alcohol over heen gaat.
            De oogst was wat aan de vroege kant zo te zien, dan ziet het er anders uit dan de foto's op het web. Dat leer je ook met de tijd.
            Wel vind ik het oprecht goed dat je op tijd aan de bel trekt met een voor ons vrij voor de hand liggende vraag, veel mensen doen dat te laat of schamen zich te erg om het te publiceren. Dat is vaak dweilen met de kraan open.

          #6
          Het ziet eruit als thc kristallen vind ik en dat is dan normaal.

          Comment


            #7
            Rook het eens en vertel het ons dan volgens mij zijn het gewoon kristallen
            God was never on your side..

            Comment


              #8
              Inderdaad zijn gewoon thc kristallen, schimmel ziet er wel anders uit, zie dat jij het niet rookt, laat een kennis het anders even proberen

              Comment


                #9
                Zoals in dat andere topic ook an benoemd, koop een loepje.
                Eigenlijk is een goeie loep een must als je wiet wilt gaan kweken.
                Als iedereen zo'n ding had zou dat heel wat topics schelen hier .
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                  #10
                  Idd... nog geen 10€ bij den Ali

                  Comment


                  #11
                  Of bij bol.com, net €5, vandaag besteld woensdag in huis:
                  https://www.bol.com/nl/p/8mm-lens-mi...8aAnSbEALw_wcB

                  Succes

                  Comment


                  • sounix
                    sounix commented
                    Editing a comment
                    prachtige tip Thanks.
                    ik had al even gekeken naar een loop optie maar niet aan gedacht om bij Bol te kijken

                    bedankt !!!

                  #12
                  Ik zou het vapen. En ik had ook een pa willen hebben die voor me.kweekt.

                  Comment


                    #13
                    Hallo Allemaal,

                    Hier nog wat foto's vanaf een digitale microscoop. Erg lastig om een focus te krijgen (ook door het witte licht van de LED).

                    Of de slierten nu door het witte licht komen of door de schimmel..

                    LR2 bedankt voor de alcohol tip. Ga het vanavond uitproberen. Ik heb 96% Ethanol wat ik gebruik voor politoeren.

                    Wordt vervolgd!


                    Eddy.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Nederhigh
                      Nederhigh commented
                      Editing a comment
                      Alles dat wit is zijn volgens mij alleen je trichomes zelf, Ik zie geen apparte schimmeldraden volgens mij. Al hoewel het wat lastig te zien is.
                      Wel raar dat het zo wit is. Komt hopelijk alleen door het licht en de focus. Dan is het volgens mij gewoon goed?
                      Maybe een foto proberen te maken met ander licht? (zaklampje, telefoonlicht ofzo...)

                    #14
                    Attached Files
                    Last edited by EddyH; 15 September 2020, 15:01.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment

                    • Brandnetel
                      Brandnetel commented
                      Editing a comment
                      Ik had vodka gebruikt. Dan smaakt de wiet mss ook lekker.

                    #15
                    Nog een foto als referentie.

                    Net voordat zij verdronken werd t.b.v. medisch onderzoek.
                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...
                    X