Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

planten bevrucht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    planten bevrucht?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,
    Na een hele tijd geen plantjes meer gehad te hebben ben ik er deze zomer weer mee begonnen...

    Heb 6x blue cheese staan. Deze hebben echter tijdens de voorgroei de hittegolf meegemaakt,
    nu is het reeds 3weken dat ze op 12/12 staan en beginnen ze te bloeien.

    Naar mijn mening zien ze er raar uit...

    Kan iemand uit de foto's afleiden of ze bevrucht zijn door een herma ofzo ? Ik heb al op bananenjacht geweest maar nx gevonden.

    grtz
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zier er zo op het eerste gezicht goed uit!

    gr

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Rickysticky View Post
      Zier er zo op het eerste gezicht goed uit!

      gr
      Ok thx! dat is een geruststelling. Na enkele jaren geen beginnende toppen meer te hebben gezien twijfelde ik...

      Comment


        #4
        Je hebt iets verbrande puntjes van lichte overvoeding.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
          Je hebt iets verbrande puntjes van lichte overvoeding.
          Heb ik ook gemerkt...
          Ik gebruik de lightmix van plagron gecombineerd met buffertabs van sannie...
          Verder nog geen voeding gebruikt.

          Normaal zou ik morgen of overmorgen beginnen met een kleine dosis bloeivoeding

          Comment


            #6
            Pssst ze zijn bevrucht en het zijn al flinke toppen gaat goed zo
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
              Pssst ze zijn bevrucht en het zijn al flinke toppen gaat goed zo
              Dan toch bevrucht ? :/

              Comment


              • belladonna
                belladonna commented
                Editing a comment
                Oeps ik bedoel het zijn dames toppen geen bevruchting

              #8
              Als de calyxen op sommige plaatsen (behalve! de oksels) sneller zwellen dan de calyxen er omheen, dan kun je vermoeden dat er bevruchting is geweest.
              Is dat niet het geval en ontwikkelt alles enigszins natuurlijk, dan is er niks aan de hand.

              Als je een goede beoordeling wilt dan zul je foto's van dichter bij moeten maken.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • dimitry
                dimitry commented
                Editing a comment
                LR2 Ok dus zodra ze zwellen is dat een eerste teken, is er ook te zeggen na welke periode zaad daadwerkelijk waarneembaar is? Maw er vind bevruchtingplaats"onbedoelt" hoeveel tijd zou je dan nog hebben om ze neer te halen zonder al teveel last te hebben van zaad?

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ze kunnen onbevrucht ook zwellen, da's wel een beetje de bedoeling. Alleen het verschil in snelheid tussen bevrucht en onbevrucht is goed waarneembaar. Als je in het midden van je top een ontzettend gezwollen calyx vindt, die daar leeftijd-technisch niet in zulk formaat hoort te zitten ten aanzien van de omliggenden, dan kun je er vanuit gaan dat die bevrucht is. Dat is meestal na 2-3 weken wel duidelijk. Je kunt dan kiezen: of af laten bloeien en alle zaden fatsoenlijk laten ontwikkelen zodat ze makkelijk terug te vinden zijn, of (te vroeg) omhakken, alle smaak missen en halve zaadjes in je joint aantreffen.. Dat laatste smaakt naar verbrande pinda's.
                Het klinkt wat onlogisch, maar ik heb het minste last van zaad in m'n wiet als ik alles rustig laat uitontwikkelen. Omdat ik ze dan makkelijker terug kan vinden.
                In de buitenteelt is het best normaal om wat zaadjes te vinden overigens. Ik hak mijn planten alleen om als ze herma zijn.

              #9
              belladonna Mijn hart ging even te keer door uw typfoutje

              LR2 Alles zwelt op hetzelfde tempo volgens mij, straks probeer ik een betere foto te nemen.


              bedankt!

              grtz

              Comment


                #10
                Op 1 plant zijn de haartjes in de oksels verkleurt,
                enkele in de vormende toppen ook...
                Plant is zeker nog niet klaar, ik heb ergens een banaantje gehad vermoedelijk?
                fotos volgen...

                Comment


                  #11

                  Comment


                  • Boomvalk
                    Boomvalk commented
                    Editing a comment
                    Ah kijk dat is nuttige info voor mij...Ik heb er nu eentje staan met op de bovenste top verkleurde haartjes en de dame die ik terug heb gekregen die had dat ook. Die terug gekregen was idd een herma

                  #12
                  Ok... in de calyxen, dus waar die bloeihaartjes uitkomen... daar zitten geen kleine zaadjes van 1mm he ?

                  Comment


                    #13
                    Hoe staat het ermee?

                    Comment


                      #14
                      5 x feministisch PP en 2 van de 5 hadden bloempjes zag ik vandaag. Bij de kleinste die maar niet wil meekomen heb ik 2 bloempjes weg geplukt en bij een andere 4.
                      ze staan 4 en halve week in de bloei...alles verpest door een bevruchting of ????
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                      • Boomvalk
                        Boomvalk commented
                        Editing a comment
                        En dus ook zaad erin?
                        Al bij al ben ik niet echt te spreken over feministisch zaad want daar horen geen mannen tussen te zitten. En omdat ik nu al 3 x slecht zaad heb gekregen ben ik ditmaal naar een andere verkoper gegaan en (voor mij) allemaal nieuwe soorten gekocht.

                        3 x WW x Big Bud
                        1 x WW x Gorilla
                        1 x WW x Afghan Kush

                        En nu maar hopen dat deze beter zijn.

                      • Takketoelli
                        Takketoelli commented
                        Editing a comment
                        Hallo Boomvalk, goedemorgen

                        We zitten in hetzelfde schuitje. Kan best gezellig zijn maar we zaten er beide liever niet in. Nu gaan we roeien met de riemen die we hebben, richting oogst.

                        Ik heb besloten om gewoon door te gaan, ondanks de vorming van zaad hier en daar. Goed uit laten bloeien en straks geen grinder gebruiken. Zitten er teveel halve zaadjes in maak ik er hash van ofzo.

                        Geen lichtstress gehad?

                      • Boomvalk
                        Boomvalk commented
                        Editing a comment
                        Takketoelli: lichtstress zou dan kunnen zijn groei onder tl en bloei onder led. En ze stonden in de groeiperiode in de meterkast en in de bloeiperiode zijn ze naar de slaapkamer verhuist.
                        Overal in huis is het 20* en de 3 nieuwe net uitgekomen zaadjes heb ik deze keer ook maar in de slaapkamer gezet. Is een ruimte van ongeveer 150 cm op 350 cm op 2 meter hoog...zo ongeveer. En ik heb er maar een tussenschot in geplaatst omdat ik met 5 op 12 uur zit en 3 op 18 uur.

                      #15
                      Lijkt op stressballen.
                      Is dat toevallig op de plek waar ze getopt zijn of kom je ze op meer plaatsen tegen ?

                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Boomvalk
                        Boomvalk commented
                        Editing a comment
                        Ik vond ze op 1/3 van de plant vanaf bovenkant gemeten en van het 1ste bloempje wat ik eraf plukte kwam geel stuifmeel af, de anderen waren nog zo goed als gesloten.

                        Mijn werkschema voor zover:

                        Zaadjes laten ontkiemen en zodra de eerste groene blaadjes op kwamen heb ik ze in aarde geplant en in de meterkast onder 2 x 90 cm tl licht gezet voor 1 maand.
                        Daarna zijn ze naar boven gegaan onder de ledverlichting.
                        Stress zou dus kunnen van verandering van kamer of van verlichting want sinds ze boven staan werden de stelen van de bladeren ineens heel lang en gingen de grote bladeren hun stelen rood kleuren, uiteindelijk werd het blad ook geel/bruin.
                        Ik heb toen de PH meter ff gecontroleerd en bij het ijken zag ik dat de getallen alle kanten opvolgen...hij is stuk dus en door geldgebrek nog geen nieuwe kunnen kopen.

                        2 zaden werden mooie volle planten, 2 bleven een beetje achter en nr 5 had een behoorlijke groei achterstand en vanaf het begin vertrouwde ik die niet.
                        Ondanks dat het feministisch zaad is heb ik heel goed gelet op de oksels en hoe het zich daar ontwikkelde maar ik vond geen oorzaak om te denken dat er mannen bij zouden zitten.

                        En nu vrees ik dat alles verpest is door die bloempjes en ik een hoop zaad mag oogsten. En nu ben ik erachter dat ik nog heel wat moet leren van opkweken vanaf zaad. Ik heb altijd gedacht dat een man bloemen krijgt en dat door de bijtjes (insecten) de vrouwtjes bestuifd werden...of in een kweekruimte door de ventilator en dat uiteindelijk je hele oogst verpest is door zaad.

                        En dat 2020 voor mij een echt rampenjaar is ivm kweken...
                    Bezig...
                    X