Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Denken jullie dat dit gaat lukken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Denken jullie dat dit gaat lukken?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben een experimentje gestart waarvan ik me afvraag of het gaat lukken en wat jullie ervan vinden.

    Het betreft een low-budget indoor winterkweek.
    Op een zolderkamertje heb ik precies 14 dagen geleden een autoflower zaadje Green Crack en Northern Light in 2 (ongeveer) 3 liter potten gezaaid. Erboven hangt een goedkope Aliexpress ledbak.
    De temperatuur is overdag ca 20 gr en ‘s nachts ca 15 gr. Ze staan op een lichtschema van 18/6.
    Het zijn bewust soorten die weinig ruiken en niet al te groot worden.

    Denken jullie dat hier met succes wat van te maken is op deze manier?

    Edit: sorry, maar ik krijg de eerste 2 foto’s niet in de goede stand




    image widget

    #2
    Leuk dat je je even voorstelt...

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...richt-plaatsen

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Goeie titel ook .... kan ook gaan over frieten bakken in warm water of zo ....

    #3
    Oei wat een vriendelijkheid hier...
    sorry als ik iets gedaan heb wat niet volgens de code is.
    laat maar zitten dan.

    Comment


      #4
      Nou pier iets meer info een een correcte titel is alleen maar voordelig voor uzelf toch?

      Comment


        #5
        O maar daar moet je toch een beetje tegen kunnen he, je wilt niet weten hoe hard het er indertijd aan toe ging bij bepaalde forums, rokers zeggen gewoon wat ze denken en hier doen ze het nog op een vriendelijke manier, geloof me..

        Helemaal geen luchtverversing? Die temperatuur zal wss wel nog zakken op je zolder de komende maanden, heb je een plan als het te koud word?
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #6
          Ik ben 70+ en heb geen ervaring met forums. Dit is de eerste keer. Dus ik zal ongetwijfeld dingen fout doen.
          Tegen eerlijkheid kan ik goed hoor, maar goedkoop cynisch afzeiken zoals Tsjara in haar bericht doet kan ik wat minder tegen. Ik zeg het ook meer even eerlijk dan

          Maar help me op weg dan...
          Hoe zou de titel moeten zijn als die niet goed is?
          En welke info is nog nodig?

          Luchtverversing bestaat alleen uit een raampje.
          Als de temp echt zakt kan ik een kacheltje plaatsen.

          Comment


          • Tsjara
            Tsjara commented
            Editing a comment
            Hey Pieremegoggel, geen probleem! Daarom dat ik hieronder ook even nog iets vermelde ...

          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Met alle respect: ik vond het wel een treffende vergelijking van Tsjara.

            Om op de vraag in te gaan: bij dit soort plannen maak ik me altijd meteen druk om de licht opbrengst. Ja als je die lamp boven de plant hangt zal er vast wel wat licht de plant bereiken maar waarschijnlijk zal 95 procent van het licht niet in de opbrengst terug te zien zijn. Misschien een kastje bouwen of als je al een mooie kast hebt een paar rolletjes zwart wit folie en een goedkope ventilator.

          #7
          Welkom pier,als het kouder word gewoon de lamp aanlaten en kijken wat de plantjes dan doen.dus gewoon 24 uur licht geven
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #8
            Ken je dit topic Kweektip: Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner ?

            Misschien ff doorlezen als je tijd hebt, dan weet je waar we vandaan komen.
            Maak je niet druk, we hebben al gekkies genoeg hier.


            * ik moest wel lachen van het comment van Tsjara. Tis wel een feit he...?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Gekkies zegt i, heerlijk!!

            #9
            Hoi Pier! Welkom hoor.
            Soms word er hier wat makkelijk gedaan over fouten die nieuwkomers maken.
            Je bent niet de eerste, en zal ook zeker niet de laatste zijn die het introductietopic overslaat.
            Normaal hebben we hier dus de gewoonte dat mensen zich ff een beetje voorstellen, en daarna een topic openen over de kweekvraagjes enzo..
            Maja dat moet je maar net weten he.
            Wat mij betreft is het beter om nieuwkomers dan de juiste weg te wijzen ipv een beetje gaan lopen zeuren.

            Een ander is er weer helemaal klaar mee en gaat wel lopen zeuren.. Ergens is dat ook wel begrijpelijk... Steeds hetzelfde liedje leidt bij sommigen tot frustratie.
            Vandaar dus.
            Aangezien zoveel mensen deze fout maken, zou je de vraag kunnen stellen of het forum dit duidelijk genoeg aangeeft ofzo.
            Voor iemand van 70 vind ik dat je tot nu toe goed de weg vindt hier! Maar de foto's zijn helaas niet te zien.
            Misschien heb je hier wat aan.

            Of je kweekje gaat lukken.. Nouja, dat lampje heb ik zelf niet al teveel vertrouwen in. Maar je kunt het altijd een keer proberen natuurlijk.
            Vergis je niet hoor. Wiet kweken is een hele studie. Voor je het weet zit je met je neus in de leerstof, en kom je er voorlopig niet uit.
            Je kunt ook gewoon lukraak wat proberen natuurlijk. Kans dat je een mooie oogst hebt is niet eens zo gek.
            Maar ook een dikke kans dat het allemaal dik tegen valt.

            Het is voor de gebruikers hier doorgaans niet leuk om iedereen die nieuw is hier het hele kweken van a tot z uit te leggen.
            Daar heb je bijna een fulltime job aan. . Er word dus verwacht dat mensen zelf leren.
            Lees wat kweekverslagen door om een idee te krijgen hoe zo'n kweekje nou werkt.
            Ik ben hier zelf al een jaar of 4 aan het lezen. De informatie hier is zowat onbeperkt.. Maar je moet soms goed zoeken, via google is dat vaak makkelijker dan de zoekfunctie van het forum zelf.
            Nu net mijn eerste kweekje gestart, en zelfs na 4 jaar lezen weet ik nog maar bijzonder weinig. Zet je schrap dus!

            Groetjes!



            Last edited by Nederhigh; 1 November 2020, 13:36.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #10
              Hey Pieremegoggel , neem het niet te persoonlijk ... lach er eens mee ... en lees vooral veel hier op het forum! Ik kan soms eens iets opzoeken voor 5 minuutjes maar plots zijn we al een uur of 2 later ...

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                of 3.. heel herkenbaar.

              • Tsjara
                Tsjara commented
                Editing a comment
                Ja, of de vrouw des huizes vraagt iets en dan is het steeds van ... "Nog eventjes dit lezen" ... en de vuilzakken van afgelopen week staan er nog ...

              #11
              Bedankt voor jullie reacties!
              Ik heb me inmiddels voorgesteld

              Comment


                #12
                Beste Pier, een afzuiger + filter is onmisbaar. Daar wil je niet op bezuinigen. Wietplanten in de bloei ruik je anders in de hele straat.
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • Pieremegoggel
                  Pieremegoggel commented
                  Editing a comment
                  Bedankt Hork.
                  Ik woon buitenaf, buren wonen honderden meters verderop.
                  En in huis zelf...zijn deze soorten ook erg ruikend? Het zijn maar 2 plantjes...

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Ja er komt een flinke geur van af!

                • Brandnetel
                  Brandnetel commented
                  Editing a comment
                  Ik weet niet hoe groot de zolder is, maar luchtvochtigheid is ook wel een dingetje. Zeker zonder afzuiging.

                #13
                Hoi Pier. Welkom op 't forum. Gewoon even aankijken hoe het loopt. Op basis van het eind resultaat kun je dan voor de volgende ronde aanpassingen maken. Lees veel hier op het forum en stel vragen als je twijfeld. Langzaam maar zeker zullen dan bepaalde kwartjes vallen. Veel succes.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Takketoelli, deze heeft ook nog gevallen kwartjes!!!!

                  O, bepaalde ook nog!

                #14
                Na je link te volgen en de lamp te zien denk ik wel dat het een redelijk resultaat zal zijn. Eerste 2 kweekjes van mij waren ook onder ali lampen. Helesin 1000 w en kingled 1200 w. Beetje duurder in aankoop weliswaar maar ik denk dat de leds al beter zijn van jouw lamp. Nu moet ik wel zeggen dat het geen jaar geduurd heeft voor ik deze ingewisseld heb voor een mars hydro. Licht is gewicht wordt altijd gezegd en ik zie nu al het verschil bij vorige kweek. Als probeersel zal het je wel bevallen denk ik. Al waren het altijd fotoperiode planten van mij en weet ik niet hoe autoflowers reageren op (een beetje) minder licht. Succes verder!
                Ganja always does the trick.

                Comment


                  #15
                  Haha Tsjara als je jouw topics/experimenten bekijkt dan lijkt het me beter dat jou inderdaad beter frites kan gaan bakken(al is frites bakken ook een kunst geloof me) pier ouwe hier geldt totaal geen code. Doe je ding hier geniet van alle goeie verslagen en nuttige antwoorden en laat alle frites-bakkers hier vooral links liggen. Op dit forum zijn een aantal parasieten maar ook een boel goeie kwekers waar je zeer zeker naar kan luisteren. Ik denk dat je net je low budget en 2plantjes gewoon extreem slim bent, er zijn een boel cowboys hier die starten terwijl ze nergens kaas van hebben gegeten de grootste kweken met de grootste budgetten. En vragen zich dan af waarom mislukt alles. Marhaba
                  Last edited by Kunichika; 6 November 2020, 00:58.

                  Comment


                  • Tsjara
                    Tsjara commented
                    Editing a comment
                    Heb gewoon droge humor .... en frieten bakken lukt me nog net

                    Er zijn er hier al harder afgeblaft voor een foute/nietszeggende titel. En ik blaf niet ... bijten ook niet ... de ene zijn tenen zijn nu net iets langer dan de andere zijn tenen maar het was ludiek bedoeld.
                    Last edited by Tsjara; 6 November 2020, 09:38. Reden: Dat van die tenen erbij gezet ;-)
                Bezig...
                X