Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailing geknakt.. hulp gewaardeerd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailing geknakt.. hulp gewaardeerd

    Korting op 420shop
    Goedemiddag allen,

    Vanochtend werd ik wakker en was mijn zaailing geknakt en lag plat op de grond. Heeft hij nog kans op overleven? Zit een flinke knak in. Het is een green gelato autoflower van RQS.

    tips zijn meer dan welkom!

    Groetjes,
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    Ik denk dat dat einde verhaal is...
    Lopend Verslag

    Comment


      #3
      Zolang hij in die broedmachine zit, geef ik het weinig kans.
      Wat we hier zien is strek, de zoektocht naar licht. Een zaailing zou zijn hele stam in enkele dagen groen moeten verkleuren en ophouden met de hoogte in gaan als deze voldoende licht krijgt.
      De LEDjes in zulke bakjes zijn vaak onvoldoende en zo ben je eigenlijk tauge van je wietzaad aan het maken; te weinig licht, waardoor alle suikers opgaan aan het zoeken naar voldoende licht. Dat komt de stevigheid niet ten goede en wanneer de zwaartekracht te sterk wordt, zakt de boel in elkaar.

      Je kunt proberen je plantje dieper in te graven in een grotere pot, tot aan de ronde blaadjes gaat de steel onder de grond. Hopelijk - met voldoende licht - is er dan nog wat van te maken als de knak niet teveel beschadigd heeft. Zodra je planten moet gaan ondersteunen in het zaailing stadium, weet je eigenlijk al dat je te weinig licht geeft.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Autoflower
        Autoflower commented
        Editing a comment
        Dank voor het antwoord. Ik zal een foto bijvoegen van hoe ik het heb gedaan met de info!

      • Autoflower
        Autoflower commented
        Editing a comment
        Dankjewel! Ik ben er vrij zeker van dat hij het gaat redden. Hij groeit snel en er komen nieuwe blaadjes bij.

      #4
      Zit het zaadhoesje er nog omheen? Dat help ook niet qua lichtopname, en kan de strek ook verklaren.
      Last edited by Nederhigh; 24 May 2021, 17:37.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Autoflower
        Autoflower commented
        Editing a comment
        Zaadhoesje zit er inderdaad nog omheen. Ik heb hem een klein duwtje gegeven en hij viel er zo vanaf.

      #5
      Ze zouden al die sites moeten aanklagen die dit soort ledbakjes verkoopt voor het kiemen.
      20 cent materiaal, verkoopprijs het 60-70voudige en ze zijn compleet nutteloos.

      Zou m'n geld terugvragen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Allrite, dat valt mee. Toen die dingen net in de handel kwamen werd er 10-15 euro voor gevraagd.
        Mgoed, buiten dat...ze zijn nutteloos. Compleet nutteloos.
        Zo gauw een kiempje z'n kop boven de grond steekt moeten ze uit dat bakje en onder proper licht.
        De hele stengel onder de eerste ronde blaadjes is strek door licht-tekort.
        Je kunt ze tot die 1e blaadjes ingraven bij overpotten, maar daarmee begin je al met een achterstand.

        Die kleine cupjes waar je in zaait zijn eigenlijk ook maar voor een paar dagen.
        Alles kan he...maar er kan ook vaak veel beter.

        Deze geknakte strijdster doet nog wel even haar best, maar ik denk dat die IED haar de das gaat omdoen.
        We zullen zien...

      • Autoflower
        Autoflower commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit. Nieuwe blaadjes erbij en weer een stuk gegroeid. Voor mijn volgende die gaan kiemen nog wat vraagjes. Wat is volgens jou de beste manier om zaadjes na het kiemen te zaaien? Direct in grote pot/ kleine pot etc?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Direct onder voldoende licht.

      #6
      Komt.misschien goed. En anders een nieuw zaadje op een nat watje in het donker, of tussen een natte koffiefilter in een zakje. Na het kiemen in de grond. Klaar. Succes verder.

      Comment


      • Autoflower
        Autoflower commented
        Editing a comment
        Dankjewel. Ik houd jullie op de hoogte.

      #7
      Ik ben wel nieuwschierig hoeveel watt dat LED lampje erboven uit de muur trekt.. Enig idee?
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Autoflower
        Autoflower commented
        Editing a comment
        Werkt op 2 AA batterijtjes

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Owh.. Ja, dat kan niet best wezen..
    Bezig...
    X