Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaden die niet ontkiemen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaden die niet ontkiemen!

    Korting op 420shop
    Net weer een zaad ronde gedaan en verdomd van Greenhouse 4 niet ontkiemd en 1 wel.

    De andere zaden zijn gewoon ontkiemd. Ik vermoed dat iedereen hier wel ervaring mee heeft.

    Je kunt gaan klagen..dat heb ik gedaan. Geen reactie. (wietzaadjes).

    We kunnen hier bij houden welk merk zaad niet is uit gekomen.

    Waarom ik hier een punt van maak GELD hoeveel geld wordt er verdient aan zaad dat niet uitkomt???
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    #2
    Effe in natte tissue, in een afgesloten donkere container, op de warmtemat 28°c.

    24/36 uur ontkieming.

    Comment


      #3
      Ooit es greenhouse gekocht, er zat zelfs een promovideo bij die wss meer kostte dan het zaad, geeneen uitgekomen en nooit meer arjan gekocht sinsdien. Op yt zie je filmpjes van hem, 20 bakken voor hem, zegt ie , elke bak zaadjes is 1 miljoen euro . Er lag daar ff voor 20 miljoen euro aan zaad.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Hij is king toch, van de hardcore ring doet zij eigen ding. Maakt geen swing, Omdat ik rol, hol en dol ga jij uit je bol, vond je dat niet dope pak dan maar een....(voor de kenners)

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Ook es een schijfje v Greenhouse verschillend gekleurde Hazes te kiemen gelegd en ook geeneen die uitkwam, kan ook omdat ze niet goed werden bewaard of oud waren.

      #4
      Mss even topic maken met welke zaadleveranciers personen slechte ervaringen hebben. Rqs is er ene volgens vele, nu ook greenhouse? Ik zou het ook niet graag tegenkomen. Nuja 100% uitkomen is nooit een garantie maar 1 op 5 is supper laag.

      Comment


        #5
        Wat een bullshit, Tim van wietzaadjes.nl reageert altijd, bij mijn tenminste wel. Hij zoekt altijd een oplossing en stuurt je nieuw zaad. Mijn zaadjes van greenhouse zijn allemaal uit gekomen. De enige zaadjes die niet zijn uitgekomen waren van mijn aller eerste buitenkweek. Mischien moet je ontkiem methode eens veranderen.

        20uur in glas water, dan komt pennetje er nog niet uit. Maar is het wel volgezogen. Dan de grond in en als die nat genoeg is komt het zeker goed.

        Comment


          #6
          Ik doe ze in een koffiefilter en dan in een zak zoals de meesten dat doen.
          Alles is uit gekomen muv greenhouse en het gaat dus om de zaadbank zelf.
          (sweet seeds/Barney's/Strain hunter en een huismerk zijn allemaal uit gekomen)

          Daar kan wietzaadjes weinig aan doen, dus nogmaals het gaat om de zaadleveranciers/bank!

          Het is niet de 1e keer dat Greenhouse bij mij niet opkomt. RQS hetzelfde verhaal.
          Dat wil niet zeggen dat helemaal niets ontkiemd van Greenhouse/RQS
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

          Comment


          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Rqs af nooit geen problemen gehad. Dutch Passion laatst voor de eerste keer dat 1 niet uitkwam

          #7
          Ik doe ze rechtstreeks in de aarde - Weedseeds heb ik 2 gedaan nu en beide uitgekomen zonder probleem. Goedkoop ook... ik zie soms 3 zaden voor 30 euro dan denk ik bij mezelf hou je verrekte zaad maar dan. :p

          https://weedseeds.site/nl_nl/

          Comment


            #8
            hoeveel geld wordt er verdient aan zaad dat niet uitkomt???
            Ik denk net zoveel als aan zaden die wel uit komen, de investering voor de breeder blijft hetzelfde natuurlijk.

            Dat neemt niet weg dat je voor een X-bedrag ook wel een X-product mag verwachten.

            Als je de kiemkans iets wilt verhogen, dan kan ik je adviseren om de zaden een nachtje in een glaasje water te doen waar je een klein beetje 3% waterstofperoxide hebt gedaan, theelepeltje op een theekopje. Dat vreet aan de waslaag over de zaadhoes en het doodt bacterien. Peroxide is ook een kiem-trigger.
            Na een dag ofzo kun je dan verder gaan in normaal water, als ze zinken dan weet je dat er leven in kan zitten. Als ze blijven drijven na 72 uur in water, dan weet je vrijwel zeker dat ze dood zijn.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #9
              Ik denk net zoveel als aan zaden die wel uit komen, de investering voor de breeder blijft hetzelfde natuurlijk.
              Dat zou een goede verklaring kunnen zijn, maar ik ben al jaren fan van Sweet Seeds en die komen altijd uit.
              Plus 1 gratis van hetzelfde soort, daar heb je wat aan. Zelfde geldt voor Barney's.

              We kunnen nu wel stellen dat Greenhouse en RQS zaden hebben die niet altijd uit komen. Daar is de prijs ook naar
              Veel gestelde vragen over het forum
              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL
              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

              Comment


                #10
                Zaadbanken zouden 3 keer per jaar hun zaden moeten testen op kiemkracht , zeker als ze al wat ouder zijn. Op zich een kleine moeite om er even 50 te laten kiemen.
                Is het kiempercentage te laag , dat weg met die batch zaden. Dat laatste zullen niet alle zaadbanken doen.

                Comment


                  #11
                  Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post

                  Dat zou een goede verklaring kunnen zijn, maar ik ben al jaren fan van Sweet Seeds en die komen altijd uit.
                  Plus 1 gratis van hetzelfde soort, daar heb je wat aan. Zelfde geldt voor Barney's.

                  We kunnen nu wel stellen dat Greenhouse en RQS zaden hebben die niet altijd uit komen. Daar is de prijs ook naar
                  Sensi zaad ontkiemt ook lang niet altijd, die kan ook bij de lijst.
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment


                  • Silas
                    Silas commented
                    Editing a comment
                    Greenhouse, RQS, Sensi zaden staan nu op de lijst

                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    De zwarte lijst !

                  #12
                  Momenteel ook last van, anesia pink starburst in cocos jiffypluggen
                  3 vd 10 steken kopje boven na 3 dagen.
                  7 stuks niks te zien, zit nu op dag 7, ik kijk ut nog een paar dagen aan en dan gaan ze de ton in, het verschil word mij anders te groot.
                  Ik had dit niet verwacht van anesia na al wat ik hier gelezen heb.
                  Vorige waren K2 van wietzaadjes, 9 vd 10 netjes uit gekomen op dezelfde wijze.

                  Comment


                  • Raoul Duke
                    Raoul Duke commented
                    Editing a comment
                    Bo$wachter Nee, bij wietzaadjes.nl

                  • Bo$wachter
                    Bo$wachter commented
                    Editing a comment
                    Hmm oke, ja ik probeer dat een beetje te vermijden omdat ik denk dat ze dat met grote hoeveelheden inkopen en dat op de stapel gaat en dan ligt dat kei lang, weet ik veel hoe ze het bewaren en dan sturen ze mij zaden op die niet kiemen🫤

                  • Martin1970
                    Martin1970 commented
                    Editing a comment
                    zoveel mogelijk bij de breeder zelf bestellen. Althans dat doe ik 90%

                  #13
                  Probeer de drijftest.
                  Als ze blijven drijven, dan zijn ze dood. Als ze zinken, dan zit er nog wel leven in (of schimmel).

                  Ik heb ook weleens zaden die er 14 dagen over doen.
                  Vandaar de peroxide tip hierboven. De drijftest. Kiemen in water ipv tussen koffiefilters of tissues. Enzovoorts.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Yuna het is wel belangrijk om er rekening mee te houden dat wij veel zaden niet bij de breeder zelf kopen. Als wietzaadjes.nl ze graag op een plank in de zon bewaart, dan is dat zijn probleem en daarmee het onze. Een slimme breeder legt ze in de koelkast of zelfs in de vriezer. Mijn zaden verliezen na 10 jaar geen kiemkracht omdat ze al die tijd bevroren zijn opgeslagen. Misschien moet ik nog eens 'n kiemtest doen, volgens mij zitten er zaden tussen die al bijna 12 jaar oud zijn.
                    We zijn als community ook niet erg kritisch meer vind ik, de tijd dat we zaadhandelaren en breeders publiekelijk aan de schandpaal nagelden zijn ook wel voorbij, en dat mag van mij best terug komen. Met name nu de prijzen omhoog gaan en de wildgroei aan breeders niet lijkt op te houden.

                  • Yuna
                    Yuna commented
                    Editing a comment
                    LR2 die van mij gaan gelijk de vriezer in dit doe ik al +20jaar,alles wat niet gebruikt word gaat er gelijk in.

                    Werkt perfect ja,en doen het bijna altijd uitstekend na jaren.
                    Heb er toen 3 geklemd na 14jaar ik heb zelfs nog zaden uit de jaren 90 die niet meer bestaan zowel de Breeder als soort.
                    Maar of dit nog uitkomt ik betwijfel het,wel leuke collectors items en zeker om terug te zien ook

                    En ind wietzaadjes noem je me ook wat op.

                  • Raoul Duke
                    Raoul Duke commented
                    Editing a comment
                    Ik heb ze in de ton gemikt, ga nu met peroxide 3% aan de gang met nieuw zaad zoals je gemeld hebt, krijg anders teveel verschil.
                    Ze hebben nu een nacht in de peroxideoplossing gestaan en vanmorgen naar schoon water gezet, zie ik eigenlijk nu al dat ze open springen + alle zaden (9 stuks) zinken naar de bodem, dit lijkt een heel stuk beter te gaan als de vorige keer, dank je wel voor de info LR2
                    Last edited by Raoul Duke; 11 October 2023, 10:12.

                  #14
                  Natte tissue in container en dat op de 28° c warmtemat, binnen 24/36 uur ontkieming.

                  Comment


                    #15
                    Ik heb weleens op wietzaadjes zaden van dutchpassion besteld,

                    Toevallig wist ik dat de verpakking van dp al 2 jaar veranderd was en verdomd ik kreeg een oud zadendoosje toegestuurd. Die liggen dus ergens in een magazijn te verstoffen tot iemand ze ordert.

                    Wat ik daar ook heb gehad is dat ik 3 zaden bestelde, na de bestelling toch op de website van de breeder keek en dat daar 3 + 3 gratis was op alle zaden.

                    Voor mij geen wz.nl meer, gewoon rechtstreeks bij de breeder.

                    Overigens doe ik sinds 2 jaar de sealbag koffiefilter methode en alles kiemt sindsdien.

                    Koffiefilter nat maken zaad ertussen koffiefilter in een sealbag doen met een laagje water onderin van een halve cm waar het koffiefilter in hangt met zijn onderkantje. En dan de bag op een warme donkere plek hangen niet helemaal dicht geseald. Houd het allemaal lekker vochtig genoeg maar geen zwembad.
                    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

                    Comment

                    Bezig...
                    X