Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zijn mijn toppen droog genoeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zijn mijn toppen droog genoeg?

    Korting op 420shop
    Nu vraag ik me af of mijn toppen al droog genoeg zijn om te gaan curen de dikste stammen hoor je een vrij duidelijke knak ook bij de kleine steeltje een soort geknak of gekraak maar je knakt ze er niet meteen door 2 ze hangen nu 8 dagen te drogen waarvan ong 5 a 6 dagen zonder ventilator en nu 2 dagen met een ventilator niet een hele grote een tafel ventilator

    Maaf kan iemand me verder helpen of tips heeft hoe ik makkelijker kan weten of mijn toppen droog genoeg is. Ze ruiken sinds ongeveer 1 dag niet meer naar hooi maar naar lekkere wiet ook voelen ze aan de buiten kant droog aan. Ze plakken nog wel maar wel een heel klein beetje.

    Luchtvochtigheid zit hier bijna altijd op 60 61 % en temp ong 18 graden tenzij er heet water word gebruikt dan loopt hij hoogtens op tot 70 %

    hierbij ook wat foto's van de toppen en de rest​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.

    #2
    Knak vers kan in de pot en dan komt het vocht uit het binnenste naar buiten, dus na 24 uur in de pot haal je het er weer uit, en spreid het vervolgens uit voor 24 uur.

    Daarna zal je hooguit de potten wat moeten laten luchten voor het cure proces.

    Comment


    • Milano
      Milano commented
      Editing a comment
      Oké ik lees hier en daar ook wat over de boveda luchtvochtigheid zakje die het op peil houden is dat een must of kan dat ook anders ben wat te laat met het halen denk ik

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nee nergens voor nodig, gewoon de potten regelmatig open doen om te luchten. Heb die zakjes ook maar niet genoeg voor alle potten en de potten die ze niet hebben is de wiet ook gewoon het zelfde🤷🏼‍♂️ ik haal die zakjes iig niet meer

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die zakjes zit spul in, waarvan sommigen zeggen dat dat aan de wiet word vrij gegeven, metertjes van takke en eventueel een vochtig vloeitje werkt beter en zeker schoner.

    #3


    Va 11:18 geeft ie uitleg en hoor je de *knak*
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

    The ultimate growbox for one plant. ​​​

    Comment


      #4
      Wat ik onmisbaar vind zijn kleine lv metertjes die je in de pot erbij doet.

      Deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005005486587590.html

      Je kunt een klein potje vullen met wat wiet en een metertje en aflezen. Vaak gaat het ff in en uit de pot zoals Rrepp aangeeft.

      Als het 60% is ongeveer in de pot laten en nog een weekje dagelijks ff luchten. 58% heeft mijn voorkeur, alhoewel 60% voor de vulcano ook super is
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Maar het zijn en blijven geen precisie metertjes nee. 50cent he

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kan je wel gelijk een doos van 50 kopen.

      • Milano
        Milano commented
        Editing a comment
        Ik heb er een van bol.com alles zit nu in de pot temp is op het moment 20 graden en lv is 60% net opgewogen dit keer een prima oogst 251 gram van 1 plant is redelijk netjes

      #5
      Maar het zijn en blijven geen precisie metertjes nee. 50cent he
      Ik heb er een stuk of 20 en ik moet zeggen dat ze best wel accuraat zijn t.a.v. een analoge meter die gecalibreerd is. Misschien 5% afwijking maximaal, en dat is voor dit doel meer dan voldoende.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...
      X