Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

mijn zaadjs groeien naar boven???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn zaadjs groeien naar boven???

    Korting op 420shop
    heey
    ik bn begonnen met een paar zaadjes,die heb ik ontkiemd in keukenpapier nadat er een worteltje aan zat i de modder gedaan 1 cm ongeveer,dat was 2 dagen geleden.
    nu komen de zaadjes omhoog?
    er komt dus een steeltje uit de grond watop het worteltje lijkt met daar boven op het zaadje
    dit is niet normaal toch?

    alsvast bedankt voor de gene die me antwoord kan geven bye greenlove
    Attached Files

    #2
    Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

    denk dat je het zaadomhulsel voorzichtig zal moeten afhalen, normaal doet de zaailing dat zelf bij het naar boven komen, voorzichtjes afhalen het zaadhoesje
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment


      #3
      Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

      Normaal blijft het zaad hoesje in de aarde zitten nu zal je dat zelf heel voorzichtig moeten verwijderen .

      groetjes
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

        oke super dankjewel even lastig maar het is gelukt.
        waar ik het zaadomhulsel afheb gehaald zit wel een boogje hij is daar wat scheef ik heb er nog een foto bijgevoegd.
        want ik weet niet of ze zo goedkomen.
        en weet jij ook waar door dat kwam?aangezien ik nog een paar zaadjes heb die binnekort ontkiemd zijn,mischien deed ik iets fout?
        alvast heel erg bedankt

        Comment


          #5
          Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

          Niets geks aan, dit gebeurt iedereen weleens.. Je kunt het beste zaaien met het spitse puntje naar boven (of met het worteltje dat NET gekiemd is, een te lang worteltje trekt lastiger krom waardoor je plantje ondergronds kan sterven) door de wrijving in de grond tijdens het omhoog groeien valt het zaad omhulsel er dan vanzelf af. Of gewoon ietsje dieper zaaien, dat scheelt vaak ook al.

          Monty heeft daar ooit over getypt in een of ander topic, ik zou als ik jou was even zoeken met de zoekfunctie hier naar 'kiemen' of bij de sticky topics kijken over zaaien.

          uitlek.jpg hier een kleine uitleg met paint, over wat er gebeurt wanneer je zaait op twee manieren. Rood is de kant waar de wortel op groeit, groen de kant waar je plant op groeit. Rechts zie je dat door de wrijving met de grond, je plant zichzelf als het ware uit de schelp trekt, terwijl hij links juist recht omhoog door de grond ploegt.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ixid=wietzaden

            Comment


              #7
              Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

              Hallo allemaal

              ben bezig met een kweekruimte van breedte 2 meter en diepte ongeveer 75 cm hoogte 80 cm voor lowriders
              zoek dus nu de zaadjes ? hoe kom ik aan zaadjes ?
              heb op speuders een advertentie gevonden die zaadjes verkoopt voor E 0,50 cent div soorten ook nog
              maar helaas hoor ik niks van deze adverteerder terug
              hoe mom ik dus nu aan mij zaadjes als starter?

              alavst bedankt iedereen intresanteverwarming

              Comment


                #8
                Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

                Ten eerste je kaapt een ander zijn topic,
                ten tweede, waar zou je nu zaadjes kunnen kopen? In een kebapzaak?
                Nee, in een zaadshop natuurlijk, klik eens op 1 van de banners hier op dit forum.

                Comment

                Bezig...
                X