mijn zaadjs groeien naar boven???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • greenlove
    Retired
    • Feb 2012
    • 2

    #1

    mijn zaadjs groeien naar boven???

    Korting op 420shop
    heey
    ik bn begonnen met een paar zaadjes,die heb ik ontkiemd in keukenpapier nadat er een worteltje aan zat i de modder gedaan 1 cm ongeveer,dat was 2 dagen geleden.
    nu komen de zaadjes omhoog?
    er komt dus een steeltje uit de grond watop het worteltje lijkt met daar boven op het zaadje
    dit is niet normaal toch?

    alsvast bedankt voor de gene die me antwoord kan geven bye greenlove
    Attached Files
  • Medical-Spliff
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2011
    • 2061

    #2
    Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

    denk dat je het zaadomhulsel voorzichtig zal moeten afhalen, normaal doet de zaailing dat zelf bij het naar boven komen, voorzichtjes afhalen het zaadhoesje
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #3
      Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

      Normaal blijft het zaad hoesje in de aarde zitten nu zal je dat zelf heel voorzichtig moeten verwijderen .

      groetjes
      God was never on your side..

      Comment

      • greenlove
        Retired
        • Feb 2012
        • 2

        #4
        Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

        oke super dankjewel even lastig maar het is gelukt.
        waar ik het zaadomhulsel afheb gehaald zit wel een boogje hij is daar wat scheef ik heb er nog een foto bijgevoegd.
        want ik weet niet of ze zo goedkomen.
        en weet jij ook waar door dat kwam?aangezien ik nog een paar zaadjes heb die binnekort ontkiemd zijn,mischien deed ik iets fout?
        alvast heel erg bedankt

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

          Niets geks aan, dit gebeurt iedereen weleens.. Je kunt het beste zaaien met het spitse puntje naar boven (of met het worteltje dat NET gekiemd is, een te lang worteltje trekt lastiger krom waardoor je plantje ondergronds kan sterven) door de wrijving in de grond tijdens het omhoog groeien valt het zaad omhulsel er dan vanzelf af. Of gewoon ietsje dieper zaaien, dat scheelt vaak ook al.

          Monty heeft daar ooit over getypt in een of ander topic, ik zou als ik jou was even zoeken met de zoekfunctie hier naar 'kiemen' of bij de sticky topics kijken over zaaien.

          uitlek.jpg hier een kleine uitleg met paint, over wat er gebeurt wanneer je zaait op twee manieren. Rood is de kant waar de wortel op groeit, groen de kant waar je plant op groeit. Rechts zie je dat door de wrijving met de grond, je plant zichzelf als het ware uit de schelp trekt, terwijl hij links juist recht omhoog door de grond ploegt.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #6
            Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

            Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

            Comment

            • intresanteverwarming
              Retired
              • Feb 2012
              • 7

              #7
              Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

              Hallo allemaal

              ben bezig met een kweekruimte van breedte 2 meter en diepte ongeveer 75 cm hoogte 80 cm voor lowriders
              zoek dus nu de zaadjes ? hoe kom ik aan zaadjes ?
              heb op speuders een advertentie gevonden die zaadjes verkoopt voor E 0,50 cent div soorten ook nog
              maar helaas hoor ik niks van deze adverteerder terug
              hoe mom ik dus nu aan mij zaadjes als starter?

              alavst bedankt iedereen intresanteverwarming

              Comment

              • Ganjax
                Guru of all Growers
                420 MemberMemberLucky Member
                • Apr 2009
                • 10443

                #8
                Re: mijn zaadjs groeien naar boven???

                Ten eerste je kaapt een ander zijn topic,
                ten tweede, waar zou je nu zaadjes kunnen kopen? In een kebapzaak?
                Nee, in een zaadshop natuurlijk, klik eens op 1 van de banners hier op dit forum.
                ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                Comment

                Bezig...