Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

    Nee helaas, de droog bestoven toppen vertonnen flinke zwelling, de natterds laten niets zien helaas. Het is mislukt helaas, en het werkt dus niet! Ik bewaar mijn stuifmeel in de vriezer QnQ, als je dan snel handelt dan ben je het vocht voor maar het geeft weinig garantie helaas.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

      Oke, vermoeden bevestigd dus.
      Best kun je misschien de man gewoon bewaren als vader, zoals je een moederplant houdt, om genetica te conserveren.
      Een vriezer heb ik niet, en het risico blijft. (ik ben ook niet zo snel
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

        Ja dat bewaren als moederplanten gaat bij mij maar goed tot op bepaalde hoogte. Ik houd niet zo van mannen, en wil het raam op mijn slaapkamer natuurlijk ook weleens opengooien. Als daar een kerel zijn zaad in de wind staat te sproeien, loopt dat slecht af. De mannen bewaar ik dus tot ze hun stuifmeel gedeponeerd hebben en daarna gaan ze de kliko in. Ik werk dit jaar tevens met bijna alleen AF dus echt bewaren kan sowieso niet. Ik kruis ze dus direct met zichzelf (bijvoorbeeld hazeryder x hazeryder) om zo een beetje pure genetica te behouden. Nu maar hopen dat het vriezer-bewaar-experiment werkt op de hazeryder x amnesia autoflower! Zou een prachtige hybride zijn en dan heb ik eindelijk de wietsmaak die ik zoek, met niet teveel potentie.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #19
          Re: Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

          Weet je al of het lukt om het stuifmeel te bevriezen

          Comment


            #20
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Re: Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

              Het is al een topic van een tijdje terug, maar ik had in het boek van Jorge Cervantes juist gelezen dat het nat houden van de mannelijk plant het stuifmeel onschadelijk zou maken. Dat is dus wel gebleken ook dan. Misschien iets voor herma's?
              Last edited by Wietefras; 29 April 2013, 16:20. Reden: link toegevoegd

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

                Bedankt, dat wilde ik graag weten

                Comment


                  #23
                  Re: Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

                  indien buiten plant en die is mannelijk zal het slecht werken met een plastiek zak over de ballen omdat het dan vochtiger wordt of niet?
                  wou zeer graag met verschillende auto soorten zaden proberen te kweken.
                  en zoals eerder gelezen dit zo'n 2 weken de mannen melken, maar uiteraard wel om de paar dagen een andere zak er omdoen
                  anders zal ook een groot deel zo al onvruchtbaar worden lijkt mij

                  Comment


                    #24
                    Re: Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

                    Als er vrouwtjes in de buurt staan wordt dat niks met een man buiten.
                    Die pollen vliegen de hele tuin (en buurt) door.

                    Best zet je dan de mannen binnen in een tentje, en bestuif je de vrouwtjes buiten met een kwastje ofzo.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: Bestuiven: Stuifmeelsolutie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                      Het is al een topic van een tijdje terug, maar ik had in het boek van Jorge Cervantes juist gelezen dat het nat houden van de mannelijk plant het stuifmeel onschadelijk zou maken. Dat is dus wel gebleken ook dan. Misschien iets voor herma's?
                      Jawel, voor alles geldt dat. Als je jouw herma's zou willen roken, dan niet. Vanwege rot enzo. Stuifmeel is dus allergisch voor water tenzij je gedistileerd water gebruikt, daar heb ik een boel succesvolle tests mee gezien. Dat laat wat vragen onbeantwoord, ook voor mij.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      Bezig...
                      X