Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

    Korting op 420shop
    Hey iedereen ik had een vraag en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen met informatie of een link naar informatie, als je een plant uit zijn leef omgeving haalt bijvoorbeeld een landplant uit een oostblok land en je wild deze in Nederland verder gaan kweken, dan zal deze na een paar generaties zich natuurlijk aan passen aan onze leef omstandig heden een soort van evolutie. Wie kan mij hier meer over vertellen of bijvoorbeeld hoeveel generaties het duurt voor deze is aangepast, hier is vast een ander benaming voor maar deze krijg ik zo zelf niet gevonden
    alvast bedankt

    #2
    Re: Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

    Naar mijn weten gaat de plant zich niet aanpassen....

    Comment


      #3
      Re: Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

      Alle flora en fauna kan zich aanpassen aan een andere leef omgeving is ons vroeger op school geleerd, maar omdat dat al heel lang geleden is weet ik er helaas niet meer het fijne van misschien iemand hier wel. Korrekt my of i'm wrong.

      Comment


        #4
        Re: Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

        euhm als je van evoltie spreekt dan spreek je minstens over eeuwen bij mijn weten
        je plantje gaat zich echt niet aanpassen aan ons klimaat, maar zoals je op dit forum kan zien zijn er genoeg die in ons klimaat buiten kweken, dus moet wel lukken
        Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
        groe(n)tjes for all

        Comment


          #5
          Re: Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

          Een plant zelf zou hier niet zo graag groeien. En voordat deze aangepast is dan liggen wij al in ons graf.

          Wel heb je deense soorten, die zijn zo samengesteld dat ze goed tegen kou en nat weer kunnen.

          Comment


            #6
            Re: Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

            De term die je zoek is "selectie". Een plant past zich niet aan, maar door selectie blijven de nakomelingen over die het beste overleven.

            In een kweeklab gaan ze veel sneller door de generaties heen dan je in de natuur ziet.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

                Bedankt voor de reacties
                @RufneckDeuce ik bedoelde niet echt de evolutie van verandering van de natuur naar iets anders dat duur idd eeuwen

                @cookaap de meeste planten zijn wel eerder aan te passen wel moet het in de aard van het plantje zitten niet alle planten hebben dat

                @wietefras klopt door selectie kun je wel de beste naar je keuzen kiezen welke het het beste doen maar mij stond vaag noties bij dat er een moeilijker woord voor was kan aan mij liggen

                @lr2 het heeft inderdaad wel te maken met de veredeling maar dit is een jaren lang project wat ik ga starten komende lenten met buiten planten omdat ik daar meer mogelijkheden mee heb, k wil komende lenten gaan beginnen maar eerst zal ik moeten zorgen dat ik voldoende zuiver zaad heb door een stamboom bij te houden en te zorgen voor geen inteelt maar voldoende nieuwe DNA van dat ras bij elkaar te krijgen. Dat met 2 rassen en dan met elkaar dat gaat jaren duren, maar ik zit met verschillende buiten locaties met verschillende grond soorten dus daar zou ik meer over willen weten maar hoe je dat benoemt of dat daar een naam voorbij weet ik niet, ik be niet opzoek naar de beste grond soort maar ik ben benieuwt wat verschillende grondsoorten en klimaat met de planten doet en daar een even wicht in zoeken zover het lukt en kan alle informatie gebruiken om slimmer te worden.
                een cactus zal geen water plant worden maar een waterviolier kan wel verlanden dus het is heel veelzijdig

                Comment


                  #9
                  Re: Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

                  Check de linkjes hier even

                  Als je er echt werk van wil maken ga je vast ook verhuizen naar Spanje ofzo, aangezien er hier in Nederland allerlei rare wetten in de maak zijn waardoor dit soort initiatieven moeilijk uitvoerbaar worden ?
                  Growshops en seedbanks hebben hun langste tijd wel gehad hier, maar da's weer een ander verhaal. Zijn ook genoeg topics over
                  Last edited by QnQ; 26 October 2013, 06:16.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoelang het duurt voor een plant zich aan past

                    Het wordt er hier in Nederland idd niet makkelijker op met alle regels en wetten die ze verzinnen om ons te kunnen stoppen. Maar gelukkig leven we in een land waar er voor ieder regeltje weer een regeltje is dus is het proberen waart om dit toedoen via de mazelen van de wet.

                    Comment

                    Bezig...
                    X