Tweede oogst van autoflowers zit eraan te komen en hoop nu iets meer rot te vermijden. Grondige inspecties dus. Aan de blaadjes of stam is niets te vinden. Wel zijn er enkele bruine 'hoe moet ik da noemen' bolletjes aan de stam. Wil dit zeggen dat ik met rot zit en hoe dit wegsnijden? Zoals op de foto te zien is, is het nog te vroeg om te oogsten.
Is dit rot?
Collapse
X
-
-
Re: Is dit rot?
Die bruine 'hoemoetikdatnoemen' heten calyxen.
Die zijn veel ouder dan de rest van de bloem, en die sterven ook eerder af. Als ze helemaal bruin zijn, dan kun je ze uit voorzorg er af trekken. Anders gaan ze een bron van rot worden.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.Comment
-
Re: Is dit rot?
Die bruine bolletjes kunnen een vorm van rot zijn, kijk of ze loslaten als je ze aanraakt. Niet aan pulken of trekken!Comment
-
Re: Is dit rot?
Azijn er over WHY ??? dat was nergens voor nodig als ze toch al los lieten
Ik gooi azijn over mijn stoep om onkruid tussen de tegels dood temakenGod was never on your side..Comment
-
Re: Is dit rot?
Ging er wel makkelijk af maar liet toch ook klein 'wondje' achter. Als het dan al een bron van rot was dacht ik dat de azijn kon helpen om verspreiding tegen te gaan. Bij het wegknippen van rotte toppen wordt azijn toch ook voor die reden gebruikt?Comment
-
Re: Is dit rot?
Las je echt niet wat ik schreef Azijn gooi ik op de stoep tegels en all het groen wat er tussen groei gaat onmiddellijk dood
Azijn is ZUURGod was never on your side..Comment
-
Re: Is dit rot?
Op rolling stoned raden ze nochtans azijn aan bij het verwijderen van toprot. Vandaar dat ik het hier ook gedaan had. Open wondje gaf naar mijn idee meer kans op rot.
Ik zal het niet meer doen, thx voor de raad. Hopelijk hoef ik nix meer weg te halen of te knippen tot aan de oogst
Comment
-
Comment
-
Re: Is dit rot?
Je kan het wondje gewoon laten drogen aan de buitenlucht of 'dichtmaken' met wat vaseline met een paar korrels zeezout erin. Ik zou er niets aan doen.
Hoemeer jij je planten 'betuttelt' hoe groter de kans dat de plant echt wat gaat mankeren. Plekjes, vlekjes en gaatjes horen nu eenmaal bij een buitenkweek, grijp in als het nodig is en doe het noodzakelijke.
Too much love will kill them
Comment
-
Re: Is dit rot?
Hey Stemma, waarom Vaseline met zout? Hoe kom je bij dat recept? Moet ook wel eens wat dichtsmeren na een knipbeurt, vandaar. Thanks!
Op rollingstoned stond inderdaad azijn en alcohol.Comment








Comment