Is dit rot?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • pantani
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jun 2015
    • 13

    #1

    Is dit rot?

    Korting op 420shop
    Tweede oogst van autoflowers zit eraan te komen en hoop nu iets meer rot te vermijden. Grondige inspecties dus. Aan de blaadjes of stam is niets te vinden. Wel zijn er enkele bruine 'hoe moet ik da noemen' bolletjes aan de stam. Wil dit zeggen dat ik met rot zit en hoe dit wegsnijden? Zoals op de foto te zien is, is het nog te vroeg om te oogsten.
    Attached Files
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: Is dit rot?

    Ik zie geen toprot hoor
    God was never on your side..

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Re: Is dit rot?

      Die bruine 'hoemoetikdatnoemen' heten calyxen.
      Die zijn veel ouder dan de rest van de bloem, en die sterven ook eerder af. Als ze helemaal bruin zijn, dan kun je ze uit voorzorg er af trekken. Anders gaan ze een bron van rot worden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • Stemma
        Exquisite Grower
        420 Member
        • Mar 2014
        • 7415

        #4
        Re: Is dit rot?

        Die bruine bolletjes kunnen een vorm van rot zijn, kijk of ze loslaten als je ze aanraakt. Niet aan pulken of trekken!
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment

        • pantani
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Jun 2015
          • 13

          #5
          Re: Is dit rot?

          Thx guys (kmoet eigenlijk 'legends' zeggen)
          Heb er 4 bruine calyxen uitgehaald, kwam meteen los bij buigen. Daarna een beetje azijn overgeborsteld.

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: Is dit rot?

            Azijn er over WHY ??? dat was nergens voor nodig als ze toch al los lieten
            Ik gooi azijn over mijn stoep om onkruid tussen de tegels dood temaken
            God was never on your side..

            Comment

            • pantani
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Jun 2015
              • 13

              #7
              Re: Is dit rot?

              Ging er wel makkelijk af maar liet toch ook klein 'wondje' achter. Als het dan al een bron van rot was dacht ik dat de azijn kon helpen om verspreiding tegen te gaan. Bij het wegknippen van rotte toppen wordt azijn toch ook voor die reden gebruikt?

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #8
                Re: Is dit rot?

                Las je echt niet wat ik schreef Azijn gooi ik op de stoep tegels en all het groen wat er tussen groei gaat onmiddellijk dood
                Azijn is ZUUR
                God was never on your side..

                Comment

                • pantani
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2015
                  • 13

                  #9
                  Re: Is dit rot?

                  Op rolling stoned raden ze nochtans azijn aan bij het verwijderen van toprot. Vandaar dat ik het hier ook gedaan had. Open wondje gaf naar mijn idee meer kans op rot.
                  Ik zal het niet meer doen, thx voor de raad. Hopelijk hoef ik nix meer weg te halen of te knippen tot aan de oogst

                  Comment

                  • batmeid
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2012
                    • 1317

                    #10
                    Re: Is dit rot?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pantani
                    Thx guys (kmoet eigenlijk 'legends' zeggen)
                    Heb er 4 bruine calyxen uitgehaald, kwam meteen los bij buigen. Daarna een beetje azijn overgeborsteld.
                    Toch wel met staalborstel mag ik hopen?????
                    sigpic it is just a flower

                    Comment

                    • pantani
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • Jun 2015
                      • 13

                      #11
                      Re: Is dit rot?

                      HaHa!

                      Comment

                      • Stemma
                        Exquisite Grower
                        420 Member
                        • Mar 2014
                        • 7415

                        #12
                        Re: Is dit rot?

                        Je kan het wondje gewoon laten drogen aan de buitenlucht of 'dichtmaken' met wat vaseline met een paar korrels zeezout erin. Ik zou er niets aan doen.
                        Hoemeer jij je planten 'betuttelt' hoe groter de kans dat de plant echt wat gaat mankeren. Plekjes, vlekjes en gaatjes horen nu eenmaal bij een buitenkweek, grijp in als het nodig is en doe het noodzakelijke.

                        Too much love will kill them
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment

                        • batmeid
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2012
                          • 1317

                          #13
                          Re: Is dit rot?

                          Staat idd op rolling stoned Pantani. Raar ik gooi dat ook eerder op onkruid.
                          sigpic it is just a flower

                          Comment

                          • Gps
                            Super Grower
                            MemberLucky Member
                            • Apr 2014
                            • 1988

                            #14
                            Re: Is dit rot?

                            Ik probeerde ook zo iets met azijn vorig jaar. (vanwege toprot) Mijn autoflower was niet blij met die actie. Heel stuk ging gewoon dood.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment

                            • Dkuttekop
                              Son of the Bong
                              MemberLucky Member
                              • Jul 2015
                              • 416

                              #15
                              Re: Is dit rot?

                              Hey Stemma, waarom Vaseline met zout? Hoe kom je bij dat recept? Moet ook wel eens wat dichtsmeren na een knipbeurt, vandaar. Thanks!

                              Op rollingstoned stond inderdaad azijn en alcohol.
                              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                              Comment

                              Bezig...