Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Voeding voor bevruchte wietplanten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding voor bevruchte wietplanten

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Ik heb een bevruchte autoflower staan. Nu zocht ik op het forum over voeding voor bevruchte planten. Ik was benieuwd of ik het zelfde kan blijven geven, of dat er mogelijk ergens op gelet moet worden. Ik vond vrij weinig informatie. Zo was er tot mijn verbazing wel gewaarschuwd dat wanneer je voor een zaden kweek gaat, het niet verstandig is om 'green sensations' te geven omdat dit mogelijk de stof 'Gebberaline'. Nu heeft dit onder andere een rol bij het stimuleren van de aleuronlaag tot de vorming van α-amylase in kiemend zaad. Of dit erin zit is geen zekerheid op te geven.

    Ik zou graag willen weten waar ik op moet letten bij de voeding voor mijn bevruchte plant. Wat ik beter verder niet kan geven, en wat juist wel. Waar moet ik op letten? Kan ik bijvoorbeeld veilig Pk 13-14 geven?

    Bedankt

    #2
    Re: Voeding voor bevruchte wietplanten

    Tijdens de zaadaanmaak vragen bestoven planten wat meer stikstof en kalk dan sensemilia planten in bloei. Gedurende het afrijpen van de zaden vragen ze dan wel weer P en K.

    ALs ik een zaadkweek doe geef ik redelijk lang gewoon groeivoeding, zeker de eerste weken van de zaadvorming hebben ze niet zoveel aan veel P en K. Pas de laatste 3 a 4 weken ga ik dan over op normale bloeivoeding.

    PK 13/14 vind ik persoonlijk nogal overkill. Een zaadplant geeft ik niet de volle mep voeding. Minder = meer.

    Comment


      #3
      Re: Voeding voor bevruchte wietplanten

      Gibberline (of GA3) daar wil je bij wegblijven. Het is inderdaad een bevorderend hormoon in veel planten die vrucht dragen, maar het stimuleert ook herma-triggers. In fruit en groente is dat niet erg, daar maakt het niets uit. In wiet doe je dat liever niet. Gewone zaadproductie door de plant werkt goed, en heeft weinig/geen hulp nodig.
      a-amylase is gewoon zetmeelafbraak zoals wij het kennen in de volksmond. Een beetje spuug op je zaadje heeft hetzelfde effect. Vooral als je kauwgum hebt gekauwd (dan neemt amylase met zo'n 60% toe ten opzichte van niet-kauwers).

      Ik doe m'n zadenruns op de voeding die de plant vraagt. Ik geef niet echt bloeivoeding, en dat gaat al 'n jaar of 6 prima. Het meest vervelende is gewoon de bak geduld die je nodig hebt, soms doen zaden er zo lang over om te rijpen, dat de rest van de - nog bruikbare - toppen al over de datum zijn.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Voeding voor bevruchte wietplanten

        Bedankt voor de uitgebreide uitleg die gegeven is Ik zal zeer beperkt zijn in de voeding, en geen PK 13 / 14 of bloei voeding geven aangezien ik er niet zo makkelijk achter kan komen in welke producten GA3 zit. Ik zal letten op de NPK verhoudingen. Ik denk dat Fish Mix hiervoor een goed product is, maar dit moet ik nog even checken. Leuk om te weten over de zetmeelafbraak, aangezien ik een veelzijdig kauwgom gebruiker ben.

        Comment


          #5
          Re: Voeding voor bevruchte wietplanten

          Leuk ook om thuis te testen met de kids: aardappels kapot koken, ongeveer 2 op een liter water. Af laten koelen en drie eetlepels azijn toevoegen (pH +/- 6.5).
          Dan verdelen over 3 bekers. In de middelste beker spuug je een paar keer flink. De laatste hetzelfde maar dan na kauwgum gekauwd te hebben. Uurtje of twee laten staan op kamertemperatuur (37 graden is beter).
          Dan zou je als het goed is, de zetmeel aan kunnen tonen met een druppel Jodium.
          Beker 1 wordt zwart (zetmeel+jodium), beker 2 wordt bruinig (zetmeel+jodium en losse glucose), en beker 3 zou lichtbruin moeten zijn (losse glucose en losse jodium).

          Zetmeel kan jood inkapselen, maar zetmeel valt uiteen in glucose (na bewerking met amylase uit speeksel) en glucose heeft die mogelijkheid tot inkapselen niet. Dat veroorzaakt een kleurverschil.
          Geen idee of het met huishoud jodium werkt, maar dat zou het moeten doen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...
          X