Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

AF Meeldauw + roest? Wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AF Meeldauw + roest? Wat nu?

    Korting op 420shop
    Eergisteren ontdekte ik meeldauw op deze plant. Het betreft een Autoflower Bubblegum (zie foto's onderaan)
    Ik heb toen direct research gedaan op het internet. Gisteren heb ik op basis van de gevonden informatie het volgende gedaan:

    - De extreem besmette takken weggesneden en weggegooid, dit waren er helaas 3 waar een paar mooie volle toppen aan zaten, hier kon ik niks meer mee want zelfs de toppen zelf waren helemaal wit aangeslagen van de meeldauw.
    - 20% halfvolle melk + 80% water + 2 eetlepels bakingsoda gemengd in een spuitflesje en de plant hiermee helemaal ondergesprayed.

    Nu zie ik net dat de plant helemaal roest achtige vlekken heeft gekregen en veel blaadjes beginnen vreemd op te drogen en op te krullen. Voor de rest ziet het er nog wel redelijk okey uit.
    Nog zeker niet klaar om te oogsten want ik heb ze pas 15-04 in de grond gestopt na een ontkiem periode van 5 dagen. dat is dus ongeveer 10/11 weken geleden. De meeste trichomes zijn nog wit, met hier en daar paar amber kleurige maar lang niet genoeg om te oogsten.. Wat raden jullie aan? Omkappen of nog een keer proberen in te sprayen met melk en water?

    Alvast bedankt.





    #2
    Dat melk mengsel helpt alleen tijdelijk, heb ik ook wel geprobeerd.

    Ik heb echter geen idee wat die bruine vlekken zijn.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Research op cnnbs.nl gedaan?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Research op cnnbs.nl gedaan?
        onder anderen

        Comment


          #5
          Dat dacht ik al.. Vorig maand dezelfde shit.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bruine-vlekken

          Hier een waarschuwing:
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-over-cnnbs-nl

          Sterkte met het verlies.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Research op cnnbs.nl gedaan?
            Grapjas!
            Wist je best wel hahaha!

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Precies, ik wilde even aantonen hoe sterk het probleem is dat speelt. Twee keer dezelfde fout, twee keer met dezelfde bron. Bijna twee keer om zeep geholpen planten. Dat kan nooit in het voordeel van de hobbyteler bedoeld zijn. Als cnnbs.nl zijn eigen methode getest zou hebben, dan zouden ze dat weten.
              Maak je maar klaar, het is bijna juli, dat is infectieseizoen voor meeldauw. We gaan dit straks wekelijks krijgen.

            #7
            Bij mij werkte de mix van water en melk wel goed.
            Je moet wel spuiten in de volle zon.
            De zon zorgt dat meeldauw weg ''brand''
            Wel niet spuiten tijdens de bloei. ( melk zorgt ook voor schimmels en dat wil je niet in je toppen )

            Veel succes nog.

            Comment


              #8
              Uithuilen, de boel weggooien en opnieuw beginnen...

              Comment


                #9
                Afgeschreven dus???

                Comment


                  #10
                  Yep, helaas.
                  Er zit nog niks rookbaars aan, en de schimmel zit overal.
                  Het nadeel van autoflowers; Veel gevoeliger voor ziektes.

                  Je kan nog opnieuw zaaien.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #11


                    Ik heb nog een Auto Northern Light en een White widow auto zaadjes.. Als ik die 2 morgen nog zaai ben ik dan nog op tijd??
                    Last edited by QnQ; 29 June 2018, 10:53.

                    Comment


                      #12
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Ongeldig
                        Ongeldig commented
                        Editing a comment
                        Beste QnQ, zou je de goden niet willen verzoeken.
                        Sneeuw in september, wat is dat voor nare gedachte

                      #13
                      Eventueel zou je in de toekomst halverwege de groei (dus niet de bloei!) de planten eens kunnen behandelen met kopersulfaat. 0.5 gram oplossen in 1 liter water. Daar 1mL van nemen, in een spuitfles doen, aanvullen tot een liter, en de plant behandelen.
                      Koper verbrandt niet, en we hebben het dan over 0.5 gram/L : 1000 = 0.0005 gram kopersulfaat, verdeeld over de hele plant als je de hele fles leeg zou spuiten.
                      Daarvan wordt misschien 1% verplaatst naar nieuwe groei. Van die 1% belandt misschien slechts 0.5% in de toppen, dat gaat over nanogrammen. Dat is minder koper dan er in een enkel stuk fruit zit. Gezondheidtechnisch is dat geen probleem in zulke kleine hoeveelheden. Het kan net dat stukje weerstand zijn die de plant beschermt in de kritieke fase.
                      In de bloei natuurlijk nooit spuiten.

                      In het verleden heb ik het tegendeel beweerd, toen ging het over koperen munten door stammen drukken om schimmels tegen te gaan, dat neem ik bij deze deels terug. Stammen beschadigen is niet best, en koperen munten geven teveel af. Dat koper in lage concentraties onschadelijk is, niet verbrand, en werkt tegen schimmels, dat is wel een gegeven feit. Ik weet niet wat ik er allemaal over gezegd heb in het verleden, maar de werking is bewezen. Ik ben bijgedraaid.

                      Een andere mogelijkheid kan zijn, met de nadruk op KAN zijn. Is 3% waterstofperoxide. Dat werkt schimmeldodend tot op zekere hoogte en omdat planten peroxidase bevatten (een enzym dat peroxide afbreekt), kan dat wellicht bijdragen aan een behandeling zonder de plant te beschadigen. Ik heb het nooit zelf geprobeerd overigens.

                      Ik heb niet zo'n zin om die informatie vaak te herhalen, dus als iemand zo vriendelijk wilt zijn om het te bewaren en er af en toe mee rond te smijten, dan kan dat misschien helpen in de toekomst.

                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                      • Ongeldig
                        Ongeldig commented
                        Editing a comment
                        Je volger weer hier. Op gepaste afstand.
                        Even de moeite gedaan om de world.wide.web.encyclopedie open te slaan. Om een stuk extra tekst en uitleg naar hier te plakken en knippen.
                        Enkel om duidelijk te maken. Er zijn vele meningen en manieren. Zoek zelf naar je eigen voorkeuren en recepten.


                        LINK voor meer info. Is de site betrouwbaar? Dat mag je jezelf altijd afvragen. Iedereen kan zichzelf een expert noemen op het internet.
                        https://velt.nu/vraag-antwoord/moest...bordeauxse-pap



                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Veruit de meeste schimmels zijn niet resistent tegen kopersulfaat (misvatting 1). Kopersulfaatoplossing is niet bordauxse pap (misvatting 2). Koper in zulke lage hoeveelheden komt van nature voor in al het leven, de oplossing die ik aanraadde bevat zoveel koper als een avocado van 250 gram. Een avocado die best op de composthoop kan belanden, verrot, en vervolgens in zijn geheel in een liter water mag trekken voor compostthee die dan 0.5mg koper bevat.. Hoe is dat meer ecologisch dan gewoon direct koper pakken?
                        Ik trek daarnaast die 40% sterk in twijfel, er zijn heel weinig bestrijdingsmiddelen die koper bevatten. Ik denk eerder dat onze waterleidingen daar meer mee te maken hebben.
                        Compostthee, dat zou kunnen werken, maar het kan ook het probleem verergeren. Daar zit hem de crux; je weet niet wat er in de composthoop leeft, en je weet dus niet wat je mogelijk vernevelt over je planten (en inademt!). Gratis legionella.

                      #14

                      Comment


                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Lavameel kan veel silicium bevatten, een natuurlijke weerstandverhoger. Maar zelfs op zandgronden (bijna zuiver silicium) komt meeldauw voor. Enkele plantsoorten hebben er baat bij, de meesten niet. Rupsen laten zich niet stoppen door stofdeeltjes, het is hetzelfde waar Diatomaceous earth (DE) mee adverteert. In de praktijk pas ik logica toe: diertjes die in stoffige omgeving leven (op bladeren in bossen) of op tussen stoeptegels, die laten zich niet stoppen door wat extra stof. Een deel van die stof, ook in lavameel, is overigens asbest. Dat is er niet uit te filteren. Verstuiven van het spul is dus nogal link voor jezelf. Door de bodem werken is prima, maar als het even kan, dan wel in vochtige toestand.

                      • Appleton
                        Appleton commented
                        Editing a comment
                        Heel duidelijk LR2!
                        Verkooppraatjes die slechts in een aantal gevallen kloppen dus...

                        Wel wordt ook beweerd dat lavameel deeltjes op de bladeren vliegende insecten (gedeeltelijk) weg houden omdat dit het landen op de bladeren bemoeilijkt
                        Kan je dat bevestigen? Of ook weer ontkrachten

                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Lavameeldeeltjes zijn asbest of ander scherp gesteente of glas, in feite. Dus vliegende insecten zouden dat inademen, en vervolgens scheuren de deeltjes hun longen kapot. Dat gebeurt niet alleen bij insecten, maar ook bij mensen. Dat moet je niet in de buurt willen hebben van kleverige toppen. Het landen op bladeren bemoeilijken? Insecten hebben soms naalden aan hun poten, klauwen en grijphaken. Ze kunnen landen op een spiegel die aan een plafond hangt. En een beetje stof zou dat tegen moeten gaan? Ik weet niet hoe dat werkt..

                      #15
                      Okey even een update, de plant leeft nog en de meeldauw is nog steeds weggebleven van die ene keer melk+baking soda spray... Heb zojuist de grote toppen bekeken en de trichomes zijn een mengsel van heldere/witte en amber kleuren. Vooral de grote toppen aan de bovenkant hebben zo'n beetje 20/30% amber kleuren. Ik denk dus eerlijk gezegd dat die niet veel langer meer moet blijven staan. Wel is het zo dat ik de plant afgelopen dinsdag nog voeding heb gegeven..afgelopen donderdag heb ik hem geflushed door een hele gieter water in de pot te gieten totdat er bruin water uit de onderkant van de pot kwam. Is het verstandig om dit nog een keer te doen vandaag zodat er geen voeding meer achterblijft? en hoelang moet de plant dan nog blijven staan of kan ik hem direct erna oogsten?

                      Comment

                      Bezig...
                      X