Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Meeldauw

    Weer een mooie aanvulling vale,ik hoop dat je al die weetjes eens verzamelt en er wat moois van maakt.

    @Darkiess,ik weet niet of jij jouw eigen sticky's leest maarr....

    Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
    Wat voor soort melk wordt er gebruikt? In de oorspronkelijke proeven werd verse melk gebruikt. Dat is natuurlijk niet altijd haalbaar. Uit vernieuwde proeven bleek dat magere melk net zo effectief was. Niet alleen is dit nog goedkoper, maar de kans op kwalijke geurtjes na de bespuiting neemt ook af.
    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #62
      Re: Meeldauw

      Ik had daarvoor al een plan in mijn hoofd, maar nu nog ff de tijd vinden
      En daar heb ik op het moment geen tijd voor..

      vale.

      Comment


        #63
        Echte meeldauw en valse meeldauw

        Even een weetje

        Echte meeldauw (Sphaerotheca pannosa) ook wel 'meeldauw' of 'wit' genoemd en valse meeldauw (Pseudoperonospora sparsa) ook wel 'het zwart' genoemd.

        Echte meeldauw is een schimmel die zowel onder als op het blad, langs stengels en op de knoppen kan voorkomen. De schimmel groeit voornamelijk op het plantmateriaal en is redelijk eenvoudig van het blad te vegen. Valse meeldauw groeit voornamelijk aan de onderkant van de bladeren, maar kan zich ook openbaren op stengels en op kelk- en kroonblaadjes. In tegenstelling tot echte meeldauw is valse meeldauw niet van het blad te vegen. Valse meeldauw kan in het ergste geval zelfs bladval tot gevolg hebben.

        Voorkomen en bestrijden
        Tegen echte meeldauw kunt je enkele preventieve teeltmaatregelen nemen. Denk hierbij aan het handhaven van een gelijkmatig klimaat en het voorkomen van tocht. Ondanks deze maatregelen kunt je aantasting nooit helemaal voorkomen.
        Valse meeldauw kan wel worden voorkomen door goede klimaatsturing. Vooral als de relatieve luchtvochtigheid langere tijd boven de 85% komt kiemt deze schimmel. Als je spuit zonderaf te luchten, loopt u groot risico dat valse meeldauw toeslaat. Je moet opletten dat je niet te vochtig teelt. Als je hier rekening mee houdt dan hoeft valse meeldauw geen probleem te zijn. Als onverhoopt toch valse meeldauw optreedt, spuit dan met middelen die specifiek werken op valse meeldauw. Voor beide soorten meeldauw geldt dat u een bestrijding niet te langmoet uitstellen, hiermee voorkomt je uitbreiding.

        Comment


          #64
          Re: Meeldauw

          Citrosept
          De Latijnse naam voor de grapefruit is Citrus Paradisi - een paradijselijke citrus.
          Recentelijk werd ontdekt dat niet alleen het vruchtvlees van de grapefruit, maar ook de pitten van deze vrucht uitermate gezond zijn.
          Grapefruitpit-sxtract (GPE) is een natuurlijk antibioticum, welke geen bijwerkingen heeft. Het extract wordt gemaakt door het rollen en fijnmalen van grapefruitpitten en de pulp van de productie van grapefruitsap.
          GPE is bijzonder rijk aan vitamine C en P en is daardoor een uitstekend voedingssupplement. Door het regelmatig, liefst dagelijks, te gebruiken verbetert uw immuunsysteem.
          Honderden duizenden mensen hebben inmiddels kennisgemaakt met GPE en ook in Nederland ontvangen we van de gebruikers zeer positieve reacties.
          In verschillende landen in Europa is Citrosept te vinden in elke apotheek.



          Het is ook een natuurlijk Medicijn met antibiotica werking


          Citrosept bestellen :http://www.citrosept.biz/shop.htm
          God was never on your side..

          Comment


            #65
            Re: Meeldauw

            Jongens! ik ben de boel aan het oogsten..
            Ik knip de takken er af, en het grootste deel van de bladeren. maar kleine blaadjes rond de toppen daar zit natuurlijk! weer meeldauw op. Ik knip de kleine blaadjes met meeldauw er af en hang ze op.
            Mijn vraag is, tijdens het droog proces zet die meeldauw dan gewoon door?
            tot in de toppen? of hoef ik me daar geen zorgen over te maken?
            Power to the plant!

            Comment


              #66
              Re: Meeldauw

              Ik heb ook een beetje meeldauw maar mijn vraag is kan je het roke ? of gebeurt er dan iets heel raars met je
              Als het kalf verdronken is ,kon het niet zwemmen.

              Comment


                #67
                Re: Meeldauw

                En nog even iets, als bij het drogen er toch nog restjes meeldauw in zit moet je dan Gelijk alle blaadjes (rond de toppen) er af knippen?
                Power to the plant!

                Comment


                  #68
                  Re: Meeldauw

                  Ik zou bij meeldauw zeker alle blaadjes knippen voor het drogen,
                  Ook zou ik je aanraden aangetastte toppen niet te roken,
                  Meeldauw geeft sporen af,die je ook zou kunnen inhaleren zonder dat ze verbranden,deze komen dan rechtstreeks in je longen terecht.
                  Of en welke schade ze daar aanrichten kan ik je niet zeggen.......
                  Beter van niet...

                  Grts
                  Daniella
                  Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                  Misty's ABC

                  Comment


                    #69
                    reducentende structuur van schimmels is gebaseerd op hyfen (= schimmeldraden) die meestal circa 5 μm breed zijn en in principe d.m.v. apicale groei oneindig lang kunnen uitgroeien; de hyfen vormen met elkaar het mycelium (= zwamvlok)
                    de meeste schimmels hebben septa (= tussenschotten) in de hyfen; de septa hebben een porie waar zelfs een kern door kan gaan, maar gemiddeld is er per segment een celkern
                    schimmels zonder septa hebben een coenocytisch (= veelkernig) mycelium, wel komen pseudosepta voor om bepaalde organen of dode delen af te sluiten
                    de celwanden van de meeste schimmels bevatten chitine, een stof waar ook de pantserdelen van insecten en krabben bestaan
                    schimmels zijn ware meesters in het vormen sporen; dit geldt zowel voor de verscheidenheid aan typen als voor de aantallen. De sporen zijn resistenter tegen ongunstige omstandigheden als droogte, warmte enz. en dienen vooral ter overleving van de soort door de massale verspreiding. De sporen zijn bijna altijd gekleurd, zodat de kleur van schimmelkolonies bijna steeds aan de sporen te danken is: mycelium is bijna altijd wit van kleur
                    sporenvorming vindt zowel op geslachtelijke als ongeslachtelijke wijze plaats. Een schimmel met alleen ongeslachtelijke sporen noemt men anamorf, met alleen geslachtelijke teleomorf. Komen beide typen sporen in een kolonie voor dan spreekt men van holomorf. De belangrijkste geslachtelijke sporen zijn: zygosporen, ascosporen en basidiosporen; de belangrijkste ongeslachtelijke sporen zijn sporangiosporen, merosporen, chlamydosporen, conidia en thallische sporen
                    schimmelsoorten zijn zo variabel dat ze op het uiterlijk gedetermineerd kunnen worden
                    elke spore kan uitgroeien tot een schimmelkolonie, maar ook een stukje hyfe (met kernen) kan dat. Hoe meer men een mycelium desintegreert des te hoger het kiemgetal bij de bepaling ervan zal uitvallen. Het heeft daardoor geen zin van een zichtbaar beschimmeld product het schimmelkiemgetal te bepalen.
                    De belangrijkste klassen in de voedingsmiddelenmicrobiologie zijn:
                    Zygomycetes (coenocytisch mycelium; vormt sporangiosporen in min of meer bolvormige sporangia)
                    Deuteromycetes (alleen ongeslachtelijke sporenvorming, vaak de ongeslachtelijke levensfase in de cyclus van een Ascomyceet)
                    Ascomycetesnuttigschadelijk zijn:
                    * bederfziekteverwekkers: roest, meeldauw, aardappelziekte, zwemmerseczeem, boerenlong
                    * produceren van mycotoxinen (er zijn er inmiddels honderden bekend). Deze vormen een groot gevaar voor de gezondheid. Bij inname van grote doses treedt er acute vergiftiging op, maar dat gebeurt vrijwel uitsluitend in derde wereldlanden. In ontwikkelde landen krijgt men steeds kleine hoeveelheden binnen waarvan het effect echter gestapeldFusarium-toxinen, ochratoxine, patuline, DON (= deoxynivanelon) en zearalenon.
                    Sommige schimmels zijn resistent geworden voor conserveermiddelen.
                    Mycotoxinen kunnen ook via het veevoer in voedingsmiddelen terechtkomen; bekend voorbeeld is aflatoxine dat in koemelk terechtkomt.



                    Dus conclusie: zeker geen besmette weed gaan roken !
                    Grts

                    Comment


                      #70
                      Re: Meeldauw

                      Heftig verhaal....
                      Nou staat mijn plant nog in de bloei en moet ze nog wel even.
                      Nu is het probleem dat sommige blaadjes rond om de toppen meeldauw hebben.
                      Nu wil ik dit eigenlijk niet meer gaan behandelen omdat ik bang ben voor top rot.
                      Wat moet ik doen knippen, wachten of behandelen???

                      Comment


                        #71
                        Re: Meeldauw

                        Ik had daar ook last van...... Ik heb geprobeerd her en der de meeldauw weg te knippen en op de plekken waar dat niet ging heb ik het laten zitten zolang het maar niet op de toppen zelf kwam.
                        NLX outdoor kweek 2011
                        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                        Comment


                          #72
                          Re: Meeldauw

                          koop gewoon een flesje silinal van ecostyle bij het tuincentrum.
                          kost maar 10 euro en het is biologisch.
                          je kan 25 liter spuitvloeistof maken uit het flesje van 40 ml.

                          http://www.ecostyle.nl/scripts/cn_pr...asp?o=0&id=104

                          grt Homegrower

                          Comment


                            #73
                            Re: Meeldauw

                            inderdaad , geouwehoer met melk, toe eens normaal. uhu ik weet improviseren kan maar waarom zou je.

                            silinal stopt de meeldauw voor een periode van gemiddeld 4 weken. daarna zal de meeldauw eventueel weer behandeld moeten worden.

                            bij hogere RLV doe ik dit wel maar aan einde bloei (40% rlv) niet omdat de meeldauw hierbij zeer traag verspreid.

                            de optionele 2e bespuiting (bij hogere RLV problematiek) herhaal ik tevens niet zoals omschreven op de verpakking. gewoon zorgen dat je alles goed raakt

                            het is namelijk NIET goed om te SPUITEN als je al topwerk in je plantjes hebt......


                            greetz, K.O.

                            Comment


                              #74
                              Re: Meeldauw

                              Iemand al eens sodakristallen geprobeerd?
                              Dit zou helpen tegen schimmels en bladluizen..

                              grtjs

                              Comment


                                #75
                                Re: Meeldauw

                                Als je meeldauw hebt en je gaat knippen mag je het bij je goeie toppen leggen of tast het de goede toppen dan ook aan?
                                Kan je het dus bij elkaar laten drogen of moet je ze apart leggen???
                                Gr Mitchell

                                Comment

                                Bezig...
                                X