Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Meeldauw

    Wat gek dat je zegt 90 water en 10 melk.
    Ik kwam net deze artikel tegen die zegt iets ander over de hoeveelheid water en melk.
    http://grow-spray.nl/blog/archives/5...-met-melk.html

    Comment


      Re: Meeldauw

      Water en melk werken niet. Punt uit.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: Meeldauw

        Het pure spul dan? ^_^

        Comment


          Re: Meeldauw

          Ik haal nu steeds alle bladeren weg die tekenen van meeldauw vertonen. Heb er weken terug een aantal bladeren weg moeten gooien ivm het niet regelmatig kunnen checken, maar sindsdien gaat het tot op heden prima .
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            Re: Meeldauw

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Water en melk werken niet. Punt uit.

            Ben ik het niet mee eens LR2.
            Ik pak zodra ik meeldauw ontdek 750 ml melk met 250 ml water.
            Spuiten maar en alles is weg de volgende dag.
            Toevallig een dag geleden nog toegepast bij freddie haze en zun ww auto genaamd sletjuh.

            Ik vind het perfect werken.
            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

            The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
            Spliff Strawberry in scrogg, klaar



            sigpic

            Comment


              Re: Meeldauw

              ik heb vorig jaar ook 90% water en 10% melk gedaan en idd het heeft niks geholpen al krijg ik het nog een keer probeer ik meer melk zowals berry beweert

              Comment


                Re: Meeldauw

                Ik kan nergens vinden om de hoeveel tijd dit verstandig is om te herhalen, mijn planten zitten op 4 weken bloei nu en heb bij 1 vorige week meeldauw ontdenkt op een van de bladeren en dicht op een van de zijtoppen, heb eerst spuitzwavel gebruikt maar ben niet echt gecharmeerd van de geur en aanslag die het achterlaat op mijn planten. Ben nu dus ook met melk begonnen, omdat ik niet weet hoeveel regen er gaat vallen tot de oogsttijd en ik zit niet echt te wachten op een wietje dat naar lucifers smaakt..

                Nu is mijn vraag wat is een verstandige frequentie om de planten met melk in te spuiten? aangezien het alleen remt zou je denken zo vaak als mogelijk, maar wil de melkverhouding ook niet te hoog maken omdat ik lees dat dit de schimmel juist kan voeden..

                Ik kan weinig tot geen informatie vinden over de verloop van een meeldauw infectie en heb er zelf geen ervaring mee, zou toch wel willen weten hoe snel het zich verspreid en wat de risico's zijn van zo'n infectie met nog een week of 3/4 bloei te gaan?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oftewel, is het misschien verstandiger om de top, bladen waar ik het op gevonden heb te verwijderen en te hopen dat het daar bij blijft? ik mis liever 1 top dan 4 hele planten

                Comment


                  Je mag de concentratie niet veel hoger nemen, want boven de 30% groeit er een schimmel op de bladeren die zijn voedingsbodem in de melk vindt.
                  God was never on your side..

                  Comment


                    Re: Meeldauw

                    die fucking melkmethode werkt voor geen meter man!

                    beter sproei je 2x met dit : http://www.bayergarden.be/nl-NL/data...MultiCare.aspx


                    mijn plantjes 2x ingespoten toen ze 30cm groot waren en nu ze 2 meter+ zijn vrij van meeldauw!

                    ben echt zeer te spreken over dit product.
                    laat ook 0.0 residu achter op de plant in tegenstelling tot melk met water en spuitzwavel!

                    Comment


                      Re: Meeldauw

                      Kan er geen poll aan deze topic komen???

                      Hoeveel mensen zijn positief over melk en hoeveel niet???

                      Is wel zo handig.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        Re: Meeldauw

                        Er is nu 30 keer vermeld dat je melk/water kan gebruiken dus dat weten we nu wel, zelf zou ik graag weten hoeveel weken voor de oogst ik nog met een wat agressiever anti-schimmel middel kan spuiten. Ik heb nog een pak Bayer Garden Schimmels (van mijn pa maar die kan ik niet bellen want hij is er niet meer) en vraag me af of het verstandig is dat ik deze nu nog ga gebruiken. Heb een WW die flink aan de schimmel is, een paar weken het melkgedoe gedaan maar nu schiet de schimmel naar boven terwijl ik bijna aan het einde van mijn buitenkweek ben. (PP staat naast WW en gaat er nu ook aan maar geeft de mooiste toppen) heeft iemand ervaring met het spuiten van ''serious'' zwavel anti-schimmelzooi en hoeveel weken voor de oogst doe je dit uiterlijk nog? Heb geen zin in een verklooide PP want die is het mooist, de WW kan van mij eigenlijk wel opzouten met d'r witte handjes. Thanx
                        Last edited by Loungediva; 22 September 2013, 15:23.

                        Comment


                          Re: Meeldauw

                          Spuit je de melkoplossing ook over de toppen of alleen de bladeren? Gaat ze melk zelf niet schimmelen?
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                          Comment


                            Re: Meeldauw

                            @chemiel050: ik heb de melk water oplossing over beide gespoten en de melkoplossing gaat niet schimmelen daar is het te waterig voor.

                            Ik heb zelf zwavel op mijn ww gespoten een week of 2 geleden en de schimmel is verdwenen alleen nu vraag ik me toch af aangezien er nog zwavel residu op de bladeren zit, moet ik de takken ff afspoelen met water voordat ik ze ga oogsten en drogen? De handleiding van Bayer zwavel spreek logischerwijs niet over cannabisplanten met het sproeischema.

                            Alvast bedankt, oogsttijd voor de ww is bijna hier!PP1.jpg

                            Comment


                              Re: Meeldauw

                              ik las wat over kopersulfaat oid.. ging even zoeken en kwam ook dit tegen http://forum.tuinadvies.be/forum_top...page=&tid=6351
                              koper draadje naast een plant.. en een post later zelfs door de stam. Iemand ervaring mee?
                              Baas in eigen brein.

                              Comment


                                Re: Meeldauw

                                Mijn plant heeft last van een schimmel genaamd fusarium nu zag ik dat er op de toppen ook al iets wit achtigs zat is dit meeldauw? En heeft het nu nog zin om er iets tegen te doen? Of kan ik al beter oogsten

                                Comment

                                Bezig...
                                X