Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Onder LED duurt het meestal ff langer voordat je kunt oogsten... waarom? geen idee

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Dat is zo erg nog niet, kost weinig aan stroom en het resultaat is velen malen smaakvoller dan van de shop!

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes



        goedenavond ben nieuw hier, had 1 zaadje bubbelgum, in de aarde gedaan en een led tl erboven.
        nu is mijn vraag moet ik deze al oogsten of nog even wachten? wil niet te vroeg of te laat zijn, veel te blij dat ik haar al zover heb, heb geen groene vingers jammer genoeg.

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Ziet er wel fijn uit hoor.
          Of je al kunt oogsten is erg moeilijk te zien vanaf foto's zoals je in alle voorgaande berichten hebt kunnen lezen.
          Het lijkt alsof ik nog erg veel doorzichtige trichomen op de foto's zie, maar het kan ook amber zijn.

          Lees even dit topic door als je tijd hebt, dan kun je het zelf wel beoordelen denk ik.
          Daar zijn geen groene vingers voor nodig.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            ga ik doen, bedankt voor je advies, vind xe zelf ook nog doorzichtig.aar omdat dit mijn eerste keer is ben ik een beetje bang dat ik misdchien te laat ben

            Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Te laat is minder erg dan te vroeg. Behalve als je eerder een zachter effect wenst.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                Tip: koop wat van die goedkope lensen voor je telefoon bij de kruidvat die kan je op je telefoon zetten en er zit 9 van de 10 keer een macro lens bij daarmee kan je al heel wat zien je kan er dan ook zelf door heen kijken
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  Trichomes...
                  Even een vraagje over de trichomes.... vroeger volgde ik de weken en de kleur van de trichomes. Nu zei me iemand dat de plant 2 maal trichomes aanmaakt. Dus de witte haartjes komen, dan de kristallen, deze zouden weg gaan dan opnieuw komen en dan nog eens weg gaan en opnieuw komen en dan zou je pas moeten oogsten. Klopt dat verhaal?

                  Comment


                    Nee.
                    Een plant maakt tijdens de bloei constant nieuwe pistils en trichomen aan.
                    De trichomen zijn het verdedigingsmechanisme van de plant tegen terroristen enzo.
                    Je hoeft ook niet constant de trichomen te checken want dan zie je het niet meer.
                    Wacht gewoon eerst de bloeitijd af die de zaadmaker opgeeft, daarna ga je je vergrootglas pakken.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Nee.
                      Een plant maakt tijdens de bloei constant nieuwe pistils en trichomen aan.
                      De trichomen zijn het verdedigingsmechanisme van de plant tegen terroristen enzo.
                      Je hoeft ook niet constant de trichomen te checken want dan zie je het niet meer.
                      Wacht gewoon eerst de bloeitijd af die de zaadmaker opgeeft, daarna ga je je vergrootglas pakken.
                      Was van een paar stekjes... dan is het moeilijk... komt erbij dat ze al groot waren (de toppen) en ik had zoiets van ik moet me haasten. De hars was aan het minderen. Gebruik ik me voor de eerste keer een tumbler en weg was de thc op de top. was ik echt niet goed van ga ik langs voor andere zegt die me doodleuk je had moeten wachten... daarom dat ik me bevraag... ik ga echt geen risico meer nemen...
                      Last edited by dirkw; 10 June 2017, 15:34.

                      Comment



                        Heel handig en interessant topic. Ik wil graag hier ook mijn trichoompjes laten zien. Betreft 3 verschillende locaties in de plant.

                        Zoals ik het zie zijn de meeste nog glazig, maar ik heb er ook een foto tussenzitten waar wat amberkleurig in zit. Het betreft een autoflower buitenplantje zonder gedoe.

                        Is dit inderdaad glazig?? Is die ene foto inderdaad amber?? Hoe lang zouden deze nog moeten ongeveer????


                        trichomen.JPGtrichomen3.JPGtrichomen2.JPG
                        Last edited by sterredag; 15 June 2017, 14:37.

                        Comment


                          Iemand?

                          Comment


                            Comment


                              Is niets van te zeggen zonder foto's, en met een Iphone lukt dat prima.
                              -->instellingen --> locatievoorzieningen --> uitzetten
                              In bijna alle gevallen duurt het langer dan de leverancier zegt, zeker niet korter.
                              Bij autoflowers mag je wel rekening houden met (+/-) 3 maanden vanaf zaadje tot oogst.
                              Pistils (haren) zeggen niets over het oogstmoment. Die site gewoon verwijderen van je favorieten, tis onzin.
                              Foto's zeggen meer, hoge resolutie, niet inzoomen, met/zonder flits is een kwestie van proberen.
                              Als je 10 foto's maakt zitten er vast wel 2 goeie tussen.
                              Last edited by QnQ; 12 July 2017, 08:29.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Nu ik ze van heel dichtbij bekijk zijn ze toch nog niet goed. Dus geduld
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 6 photos.

                                Comment

                                Bezig...
                                X