Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,


    Wij zijn twee beginnende kwekers en zijn op dit forum al enorm geholpen bij ons vorige bericht!
    De fouten die we maakten in het begin waren:
    - te veel water
    - de lampen hingen te hoog
    - de lampen waren lang niet sterk genoeg (24W ipv een 140W-lamp die we nu gebruiken)

    Ondertussen zijn de drie planten al enorm vooruit gegaan de laatste twee weken door alle veranderingen! (zie bijlage)

    Verdere info:
    - Lamp: Appollo 4 (140W) op een 12/12 schema.
    - Temperatuur: Gemiddeld 25 graden.
    - pH: 7 tot 7,5
    - Afstand tot de lamp: Was eerst +- 15cm. maar momenteel staan ze iets lager (20-25cm.)

    _______

    Alleen zijn er twee plantjes die wat last hebben van kleine witte vlekjes en twee planten die gele blaadjes krijgen...

    De pH in de grond is minimum 7 en gemiddeld 7,5 en om de pH naar beneden te halen kregen we bij Aveve dit product aangeraden:
    https://avevewinkels.be/Producten/De...auwmaker/ec672IMG_1764.jpgIMG_1765.jpgIMG_1766.jpg
    Last edited by Azeroth123; 26 December 2016, 19:38.

    #2
    Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

    Skip de voeding voorlopig,
    en maak voeding niet aan voor meerdere dagen!

    PH is veel te hoog, en als je gaat voeden
    meng dan eerst voeding en zuur dan eventueel af,
    maar dit alles kun lezen in tientallen verslagen
    en topics hier op het forum, evenals bladproblemen!

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...nabis-Helpdesk

    Succes O.D.

    Comment


      #3
      Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

      Terra bloom (merk onbekend) is voor de bloei.
      Ik zie nog geen bloei.

      50gr in 70cl water, en daarin had je een pH van ??


      !(◎_◎)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

        Bedankt voor de reactie!

        Ik had inderdaad al andere posts bekeken maar in de sticky post met 'diagnose' vond ik het probleem bijvoorbeeld niet direct terug of begreep ik niet alles :/

        Maar bij het kijken naar de andere foto's die al gepost zijn lijkt overvoeding inderdaad de oorzaak? Ik geef dus een dag of 4-5 niets van voeding of best langer?

        Hoe haal ik de pH dan best naar beneden? Is die blauwmaker goed genoeg daarvoor of moet ik een fles pH-min bestellen?
        En als ik dan de blauwmaker toch zou gebruiken, is het aangewezen om het product elke dag toe te dienen of elke paar dagen pas? In deze hoeveelheden krijg ik de pH precies maar niet genoeg naar beneden.. Heb er ook al een aantal uur over opgezocht en duidelijke instructies qua frequentie en hoeveelheden vind ik moeilijk terug :/

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Een pH van 5, is het beter om puur Spa Blauw (pH 6) te blijven geven dan en te hopen dat het zo op termijn lager wordt?

        Comment


          #5
          Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

          maghteridon92, ik heb eigenlijk geen recht van spreken, want heb zelf ook nul ervaring, maar iets zegt mij dat een product dat gemaakt Is om kleur toe te voegen aan rhododendrons, misschien beter niet gebruikt kan worden voor iets wat je op enige manier zou willen consumeren. Met andere woorden, ik weet niet of ik iets zou eten of roken waar dit spul aan toegevoegd is.

          Ik snap dat je geen zin/tijd hebt om een aantal starter topics door te lezen, dus wat mij betreft zou het snelste advies zijn om naar een echte growshop te gaan en je daar te laten voorlichten over "bio" voeding. Dan hoef je je verder (voor zover ik weet) geen zorgen te maken over je PH waardes enzo. Als je geen growshop in de buurt hebt, of geen zin om erheen te gaan, zoek een online growshop uit en bestel een complete starterkit.

          Ik zelf heb de starterspack van Biobizz online besteld, in 2 dagen in huis, eigenlijk alles wat je nodig hebt, inclusief een schema wat je stap voor stap kunt volgen.

          Maar heel eerlijk gezegd zou ik je adviseren om de plantjes weg te doen (volgens mij is die blauwmaker behoorlijk chemische zooi die je niet binnen wil krijgen) en helemaal overnieuw te beginnen. Lees een paar beginnerstopics hier op het forum door, en bekijk een paar kweekverslagen. Zoveel basis info is heel makkelijk te vinden als je er een paar minuten voor neemt en het levert enorm veel op.

          Hoop dat je er wat me kunt. Suc6 met de kweek!

          Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


            #6
            Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

            Bedankt voor de feedback!

            Het product geeft niet direct een blauwe kleur aan de planten, maar het regelt de zuurtegraad wel in de bodem en dit bepaalt of de planten roze of blauw worden van kleur.
            Dus om de pH te regelen zou het wel moeten werken.. maar je hebt gelijk dat als we er het fijne niet van kennen het beter is om het daarna niet te consumeren .

            Zin en tijd heb ik zeker om enorm veel op te zoeken en te lezen! Begrijp me niet verkeerd. Alleen las ik op veel topics dat gele bladeren veroorzaakt worden door:
            - Overvoeding, ondervoeding, teveel luchtvochtigheid, teveel water, etc.. Dan is het moeilijk om de exacte oorzaak te vinden. Vandaar dat ik hoopte dat iemand het probleem op het zicht beter zou herkennen dan ik..

            Ik zal alleszins online voor een andere pH- kijken dan (als Belg zijnde zijn er hier geen growshops in de buurt ).


            Opnieuw bedankt voor het advies!

            Comment


              #7
              1e kweek - Mohan Ram (Done)
              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

              Comment


                #8
                Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

                Terug op de computer..

                1: check site AVV wat het is.
                2: Google Aluin
                3: Aluin =
                Aluin is een aluminiumverbinding. Het komt vrij in de natuur voor, maar wordt meestal industrieel bereid: natuurlijke aluin bevat vaak huidonvriendelijke vervuilingen.

                Het wordt in cosmetica gebruikt als adstringerend middel en als antitranspirant.
                Zuivere aluin wordt wel gebruikt om wondjes die bij het scheren ontstaan te helen; aluin gaat met eiwitten uit het bloed een verbinding aan waardoor het bloed sneller stolt.
                Om die reden wordt het ook wel eens toegepast in ouderwetse aftershave recepten.
                Aluin werkt in deodorants zowel als transpiratieremmend middel als als ontsmettend middel.
                Het sluit de zweetkanaaltjes deels af waardoor het zweet minder makkelijk naar buiten kan komen.
                Het verlaagt de pH op de plek van aanbrengen tot onder de 2, waardoor de meeste micro-organismen die verantwoordelijk zijn voor geurtjes afsterven.
                Gebruik in een deodorant ongeveer 5% aluin, in de meeste andere toepassingen is 1% het maximum.

                Buiten de cosmetica wordt het voor diverse andere zaken gebruikt, zoals:
                Blauw kleuren van hortensia's
                Looien van leer
                Beitsen van wol bij verven
                Groeien van aluinkristallen
                We leveren aluin in de vorm van een grof kristalpoeder.



                Dat lijkt me niet iets om bij Cannabis te mikken.

                Bovendien moet je helemaal niets aan de pH doen als je geen digitale meter hebt !
                De pH is een logaritmische schaal. Een verschil van 1 punt betekend dat de oplossing 100x zo zuur is!
                Da's dus niet iets om mee te gokken.
                De pH moet je vrij precies meten, met een digitale pH-meter en komt op de tiende of honderdste nauwkeurig.
                Een pH van 5 is uit den boze. Daar gaan plantjes dood van.
                Op aarde geef je een pH van 6 tot 6.2 anders kan de plant bepaalde voedingsstoffen niet opnemen.
                Dat is precies wat er gebeurd is -zo te zien- Magnesium lijkt niet opneembaar voor de plant op dit moment.

                Wat ik zie aan de planten is dat ze last hebben van de lage of schommelende pH.
                Waar ze nu behoefte aan hebben is een stabiele pH waar ze ook daadwerkelijk iets mee kunnen.
                100% Spa water is ongeschikt. Bloeivoeding is ongeschikt op dit moment. Rommel voor hortensia's ?
                Idunno, ik ben geen chemicus, daar hebben we LR2 voor op dit forum, maar "blauwmaker voor Hortensia's" zou niet mijn eerste keuze zijn om de pH aan te passen.

                Alles is te vinden op JD, elke tip, hoe alles werkt, wat je nodig hebt, en wanneer en hoeveel, alles staat hier.
                En dan loop je naar het lokale tuincentrum om te vertellen dat je wiet kweekt ?
                Het is allemaal niet zo handig man.

                Ga eens rustig door met lezen, zonder slapende honden wakker te maken.
                Stop met bloeivoeding tot je toppen ziet.
                Geef 50/50 kraanwater/regenwater met een kwart dosis groeivoeding en kijk het een weekje aan.

                uitgebreid topic over
                Last edited by QnQ; 27 December 2016, 08:47.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

                  Ph- was wss goedkoper dan die blauwmaker voor hortensia. Eeen goedje vol metalen om planten blauw te kleuren gebruiken voor de ph bij iets wat ge in u lichaam stopt? Klinkt wat als een goudvis kattenbrokken geven tegen een valling. Ik zou ze niet roken met dat spul erin. Geen idee of dat eruit gaat als ge stopt nu met dat spul.
                  verslag 1, verslag 2

                  Comment


                    #10
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

                      Ga-terug-naar-start.jpg
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                      Comment


                        #12
                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Ik zal alleszins mooi opnieuw vanaf 0 beginnen.. Met al jullie tips in het achterhoofd!

                        Als ik het dus goed heb:

                        Eerste 1-2 weken geen voeding geven aan de plantjes? Vanaf dan groeivoeding tot de bloei? En vanaf er toppen zijn bloeivoeding?

                        Verder niets proberen veranderen aan de grond ook al is de pH 7-8 of toch opteren voor een biologische pH-min dan?



                        + Een combinatie van kraantjeswater en Spa Blauw geven met de voeding ipv enkel Spa?

                        Comment


                          #13
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #14
                            Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

                            Ik houd het zo passief agressief als ik het zelf wil. Die vrijheid hebben we beide; jij mag dat ook doen, daar ben je vrij in.

                            Iemand die het voor de eerste keer doet is enthousiast, maar soms moet je dan even met gestrekt been inkomen om dat te beteugelen. In je laatste post laat je zien dat je het begrepen hebt, binnen 20 uur! Dat zegt nogal wat.. Toch? 7-8 weken lopen rommelen, en binnen 20 uur weet je meer dan je in 7-8 weken hebt geleerd.. 'echt mijn best gedaan' gaat er dan bij mij niet in.. Dat klinkt heel lullig, maar veel beginnende growers denken alles te weten, en vervolgens blijkt dat ze zichzelf maanden lang op het verkeerde aansturen. Daar wordt men vanzelf passief agressief, en soms uitgesproken agressief van. We zitten hier duizenden berichten te posten met correcte informatie, maar blijkbaar worden die berichten niet gelezen.. Dat steekt bij ons ook wel een beetje, kun je je dat voorstellen?

                            Soit.
                            Allemaal juiste conclusies op de grond na. Je pH wil je toch wel rond de 6,5 hebben. Spa geven, dat is nutteloos. Het is niet beter water dan het water uit de kraan namelijk.
                            Planten kunnen op 12/12 na zo'n 3 weken, dan zijn ze volwassen. Daarna duurt het nog 3 weken voordat er bloei komt. Dan na een week, zie je pluimpjes en dan pas begin je langzaam met bloeivoeding. Tot die tijd geef je groei, of niks.
                            Voor pH metingen heb je tenminste een pH meter of teststrips nodig. Wiet doet niet zo moeilijk, of de pH nu 6,5 of 6 is, dat maakt alleen uit als je alle andere dingen ook tot in de puntjes beheerst en kunt meten.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X